Hörnlister

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jansson99
    • July 2017
    • 5

    Hörnlister

    Första inlägget här.

    Håller på att sätta igång ett gammalt Juwel 160-liters hörnakvarium som är omtätat och siliconskarvarna på insidan är groteskt breda och rätt fula. Tänkte därför täcka dem med någonting från utsidan bara för utseendets skull. Finns det svarta hörnlister som är 10-20 mm breda som man kan limma dit? Satte dit eltejp men det ser bara billigt ut.
  • jansson99
    • July 2017
    • 5

    #2
    Inga hörnlister alltså?

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48147

      #3
      Jag har någon gång köpt hörnlister av trä (i ett byggvaruhus) och använt. Sedan kan man ju måla dom svarta
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • Delta2004
        • November 2016
        • 77

        #4
        Det bästa är nog kolla på byggaffär. T ex sådana plastlister (se sida 11 i länken nedan). De är vita men går säkert måla om.
        Av svarta kan man nog laborera med Ikeas täcklister för köket, de är inte hörnlister, men går nog att bygga upp.

        Kommentar

        • Rml-80
          • June 2016
          • 1

          #5
          Hej. Vet att Hornbach och Bauhaus i Göteborg har svarta plast hörnlister i olika storlekar. Längd 1000 mm eller 2500 mm. Hittar bara den vita på Bauhaus hemsida. Länk

          Kommentar

          • jansson99
            • July 2017
            • 5

            #6
            Tack. Jag hittade en del vita lister men ingen i rätt storlek. Får köpa något i fel färg och en sprayburk mattsvart.

            Kommentar

            Arbetssätt...