Rädda fiskar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Peddan11
    • October 2014
    • 6

    Rädda fiskar

    Hej. Vad skall jag göra åt att fiskarna är så rädda?
    Se länk.
    Mvh
    Peter/Peddan
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Det finns inget riktigt svar på det: Helt plötsligt så kan de bara av någon anledning bli rädda.
    Man brukar säga att fiskarna lättare blir rädda om akvariet står lågt (så man passerar förbi i knähöjd), samt om det står på ställe där sällan folk vistas framför, samt om de får för mycket mat - men som sagt det jan också komma hux flux, men också då försvinna huxflux.
    Ett tips kan vara att dra ner på matningen eftersom de gärna då försöker hålla sig framme för att inte missa maten vid matning
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Peddan11
      • October 2014
      • 6

      #3
      Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
      Det finns inget riktigt svar på det: Helt plötsligt så kan de bara av någon anledning bli rädda.
      Man brukar säga att fiskarna lättare blir rädda om akvariet står lågt (så man passerar förbi i knähöjd), samt om det står på ställe där sällan folk vistas framför, samt om de får för mycket mat - men som sagt det jan också komma hux flux, men också då försvinna huxflux.
      Ett tips kan vara att dra ner på matningen eftersom de gärna då försöker hålla sig framme för att inte missa maten vid matning
      Hej och tack för svaret.
      Det kom bara hux flux. Akvariumet har stått på samma plats i ett par år. Började för ett par månader sedan.
      Får prova att mata lite mindre då, men när jag har lagt mat uppe må täckglaset för att det skall tina så låter det som om dom skall riva akvariet för att komma åt maten.
      Mvh
      Peter/Peddan

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Något som triggar igång det kan ha varit någon som bankar på akvariet, eller en väldigt hög smäll i rummet
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        Arbetssätt...