gravid neontetra, hjälp!?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Black_666
    • October 2003
    • 475

    #16
    jisses, jag har nu tittat efter rom i snart 30min när jag plötsligt upptäcker att alla fiskarna försöker gömma sig bakom varandra... skålen är ju rund så jag borde se enorm ut för dom *fnittrar*
    Black Molly

    Kommentar

    • Black_666
      • October 2003
      • 475

      #17
      klockan är mitt i natten och jag tänkte att jag skulle titta till fiskarna innan jag gick och la mig... VE OCH FASA!!! 3 fiskar i guldfiskskålen där jag hade 4 sist jag tittade... snabbscanade områden runt skålen... 35cm från skålen låg han, torr som fnöske...

      min lilla fisk, dööööööd... första dödsfallet sen sist jag hade en fisk... och då var den bara EN fisk i min brors akvarium där den senare blev uppätet av en ål...

      jaha, jag får väl skriva en komihåglapp så jag kommer ihåg att ringa min sambo imorgon... eller ska jag bara köpa en ny fisk? han hantarar inte sånthär så bra min stackars sambo...
      Black Molly

      Kommentar

      • Black_666
        • October 2003
        • 475

        #18
        dom andra 3 lever fortfarande... bara så ni vet... :P
        Black Molly

        Kommentar

        • AndreasN
          • July 2003
          • 2732

          #19
          Inte alls förvånande när du stoppar ner dem i en liten skål. Neontetrorna behöver bra vattenkvalitet vilket redan påpekats i denna tråd.
          540 växter/sällskap, 105 kakaduor, 85 växter/sällskap, 25 växter

          Kommentar

          • Corydoras mad
            • April 2003
            • 1686

            #20
            <font color="red">Lyssna på vad vi säger.</font id="red">
            /Mathias
            The Corydoras freak

            Zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=964171

            Kommentar

            • Black_666
              • October 2003
              • 475

              #21
              eeeh... dom lever? det var EN som hade HOPPAT ut ur skålen... vattnet är klart och det finns en växt... kan tänkas att dom ogillar det, men dom hoppar runt i den stora burken, och hade jag itne haft en ramp på hade dom sökert egat lite varstanns i vardagsrummet vid det här laget...
              Black Molly

              Kommentar

              • Corydoras mad
                • April 2003
                • 1686

                #22
                <font color="red">Exakt vad gör dom i guldfiskskålen ?!</font id="red">
                /Mathias
                The Corydoras freak

                Zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=964171

                Kommentar

                • AndreasN
                  • July 2003
                  • 2732

                  #23
                  En fisk som normalt inte hoppar ur ett akvarium gör det när den vill komma därifrån för att den inte trivs, ofta pga vattenkvaliten.
                  540 växter/sällskap, 105 kakaduor, 85 växter/sällskap, 25 växter

                  Kommentar

                  • Cissi 100
                    • September 2003
                    • 45

                    #24
                    Blir så upprörd!!
                    Jag är själv nybörjare angående fiskar och akvarium. Jag är här för att få goda och seriösa svar från de som är kunnigare än jag. Black_666...lyssna och ta till dig de råd du får!!!

                    Kommentar

                    Arbetssätt...