Tips för rengöring av rutor

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • heba
    • September 2013
    • 847

    Tips för rengöring av rutor

    Jag fick i julklapp av min son s.k "skrubbvantar" (som man använder när man duschar för att få bort gammal hud http://www.thebodyshop.se/kropp-bad/...th-gloves.aspx) och provade nu att göra rent glasrutan i akvariet med den ena, och gissa om det var lätt och blev bra
    Detta kanske är "old news", men ville i alla fall dela med mig av denna enkla metod.
    /Helene

    180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    #2
    Ursprungligen postat av heba
    Jag fick i julklapp av min son s.k "skrubbvantar" (som man använder när man duschar för att få bort gammal hud http://www.thebodyshop.se/kropp-bad/...th-gloves.aspx) och provade nu att göra rent glasrutan i akvariet med den ena, och gissa om det var lätt och blev bra
    Detta kanske är "old news", men ville i alla fall dela med mig av denna enkla metod.
    Verkar intressant. Förhoppningsvis så löddrar i alla fall inte akvariet "ordentligt"
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • heba
      • September 2013
      • 847

      #3
      Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
      Verkar intressant. Förhoppningsvis så löddrar i alla fall inte akvariet "ordentligt"
      Nej, det gör ju inte det
      /Helene

      180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

      Kommentar

      • Juni
        • February 2014
        • 613

        #4
        Kolla bara så det inte repar, innan du tar hela rutan. Jag köpte en special svamp, vit som var till glas rutor. Tyvärr repade den upp rejält på framrutan. Det sitter ju där det sitter om man säger så!
        Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

        Kommentar

        • heba
          • September 2013
          • 847

          #5
          Jag tror nog inte den repar, den är ju egentligen för huden.
          /Helene

          180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

          Kommentar

          Arbetssätt...