Ett kanonnummer från Practical Fishkeeping!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Ett kanonnummer från Practical Fishkeeping!

    Nu är jag ju partisk. Men när Practival fishkeeping i samma nummer har en lång artikel om Garra Flavatra, Etroplus Maculatus, Regnbågsfiskar, Pimelodus Pictus och en liten artikel om en biotopriktig inredning för Diskus. Ett gäng bilder på vinnande inredningar. Då är det lite av julafton för mig. Så nu är det lycka här hemma Läser Practical via appen Readly.
    Senast redigerad av Bluewing; 31 December 2014, 08:40.
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Förstår inte riktigt - Practical Fishkeeping och Seriously fishkeeping är väl inte samma sak?
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      #3
      Skrev fel Kjell, då är det inte lätt att fatta Ändrat det nu. Ibland kopplar det inte som det ska mellan öronen, tyvärr. Obotligt och medfött gissningsvis.....
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Ursprungligen postat av Bluewing
        Skrev fel Kjell, då är det inte lätt att fatta Ändrat det nu. Ibland kopplar det inte som det ska mellan öronen, tyvärr. Obotligt och medfött gissningsvis.....
        Nåväl PFK är en bra akvarietidning (har nog prenumererat på den i åtminstone 10 år) och seriouslyfish.com är en riktigt bra hemsida så bägge är värda att lyftas fram
        Senast redigerad av Kjell Fohrman; 31 December 2014, 08:59.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Tommy Vestlie
          • August 2014
          • 2097

          #5
          Hittar inte denna tidning på Readly? Söker jag rätt = Practical Fishkeeping? Kan det vara så att jag behöver byta land? Fler tips på läsvärda akvaritidningar på Readly?

          Vill samtidigt passa på att tipsa om PressReader som ger tillgång till en massa dagstidningar och då bland annat Dagens Nyheter, Svenska Dagbladet,
          Göteborgs-Posten, Sydsvenskan och Metro. Även för denna tjänst så betalar man ett fast månadsbelopp för att sedan ha fri tillgång.
          Proud member of Aquascapers of Sweden

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            #6
            Har du markerat att du söker magasin med engelska som huvudspråk förutom svenska, Tommy?
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • Tommy Vestlie
              • August 2014
              • 2097

              #7
              Yes. Som land har jag SE. Som språk har jag en,sv.
              Proud member of Aquascapers of Sweden

              Kommentar

              • Tommy Vestlie
                • August 2014
                • 2097

                #8
                Addera GB som land, hittade den då. Tack!
                Proud member of Aquascapers of Sweden

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  #9
                  En länk till PFK http://www.practicalfishkeeping.co.uk/
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • Marten64

                    • July 2012
                    • 1020

                    #10
                    Ursprungligen postat av Bluewing
                    Nu är jag ju partisk. Men när Practival fishkeeping i samma nummer har en lång artikel om Garra Flavatra, Etroplus Maculatus, Regnbågsfiskar, Pimelodus Pictus och en liten artikel om en biotopriktig inredning för Diskus. Ett gäng bilder på vinnande inredningar. Då är det lite av julafton för mig. Så nu är det lycka här hemma Läser Practical via appen Readly.
                    Tack för tipset, detta skall jag kolla upp, vad är det för artikel om Regnbågar?
                    /Johan
                    / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      #11
                      Det är iofs inte mycket till artikel Johan för dig som kan arterna. Det är mera en kortfattad presentation av några arter inom släktet Melanotaenia dvs. boesemani, lacustris, herbertaxelrodi, praecox och maccullochi. Då tycker jag Amazonas magazines november/december-utgåva är rent lysande och verkligt djupgående gällande regnbågar kring Aru Islands, vildtyper av regnbågar etc. etc. Det blir ett rent frossande där. Så det får inte missas! 44 sidors regnbågskick,
                      Senast redigerad av Bluewing; 02 January 2015, 09:36.
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • Marten64

                        • July 2012
                        • 1020

                        #12
                        Ok, tack för info. Amazonas magazine nov/dec har jag, det skickade jag efter, jag var tvungen att ha ett papper ex. av det numret.

                        /Johan
                        / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          #13
                          Förstår det Johan. Ett kanon-nummer.
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • Bluewing

                            • August 2012
                            • 10522

                            #14
                            Ännu ett bra nummer av PF. En vacker artikel om Röd regnbågsfisk, Glossolepis Incisus som är månadens fisk. Regnbågar är ju som gjorda för norrländskt vatten och klarar högre ph och hårt vatten.En maffig bit på upp till 15 cm. Kommer att ägas förr eller senare.
                            En längre artikel om en av de vackraste tetrorna Diamant-tetran, Moenkhausia Pittieri är inte heller fel. Men läckrast är kanske en artikel om Amazonas. I nästa nummer är det Corydoras- special.
                            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                            Juwel Lido 120

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              #15
                              Japp, regnbågar älskar norrlandsvattnet .

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...