Täckglas som sprack

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    #16
    Det är ett aluramskar så då kör jag samma som innan

    jag skall ta med mig täckglasen tror jag så att de får mäta själva, då har inte jag gjort fel i alla fall
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • roffen2
      • August 2012
      • 197

      #17
      Röstar på 4 mm, känns härligt stabilt jämfört med 3. Jag har en standard lysrörsarmatur och den vilar mest på plastgavlarna mot kortsidan av aluminiumramen. (Fast jag tror frågan har GANSKA liten betydelse för fiskarnas välmående)

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        #18
        Ja, fiskarna skiter i vilket men tänkte mest för hållfastigheten
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • Eldstjärt
          • November 2014
          • 48

          #19
          Som Roffen säger så är och känns 4mm mycket stabilare än 3. Men är det 3 du har så röstar jag på det, håller ju om man inte är alltför klumpig

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            #20
            Ursprungligen postat av Eldstjärt
            Som Roffen säger så är och känns 4mm mycket stabilare än 3. Men är det 3 du har så röstar jag på det, håller ju om man inte är alltför klumpig
            Handlade inte om klumpighet, denna gången, utan det var trasigt när jag kom ner på morgonen så det har spruckit under natten.

            en gång trampade jag sönder ett täckglas... Hade lagt det åt sidan för att jag inte skulle trampa på det...
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • simpson
              • July 2012
              • 666

              #21
              Ursprungligen postat av PiaJo
              Ja, fiskarna skiter i vilket men tänkte mest för hållfastigheten
              Tills ett halvt trasigt täckglas singlar ner och spetsar eller skär sönder någon fisk.

              4mm fungerar kalasfint på mina 95cm långa täckglas, är täckglasen under 50cm långa kan nog 3mm också fungera.

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                #22
                Har tappat räkningen på hur många täckglas jag har sabbat Rent allmänt tycker jag att glas är ett rätt dumt material. Skört i förhållande till hur tungt och otympligt det är, och när det går sönder är det fullständigt livsfarligt. Har fortfarande, trots att det hände för ett antal år se'n, ett ärr kvar på ett finger, från ett glas som knäcktes när jag höll i det, och blodet började forsa, rakt ner i ett grenuttag.
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                • Rufus
                  • January 2005
                  • 866

                  #23
                  Hos mig har katten knäckt täckglas så jag bad glasmästaren använda lite tjockare glas. Dessutom rundade han
                  snyggt en hörna då lite teknik hade det lite trångt. Istället för att skära bort en större trekant. Har en toppenglasmästare! .
                  // Annicka

                  Kommentar

                  • Eldstjärt
                    • November 2014
                    • 48

                    #24
                    Ursprungligen postat av piajo
                    en gång trampade jag sönder ett täckglas... Hade lagt det åt sidan för att jag inte skulle trampa på det...

                    Kommentar

                    Arbetssätt...