Periodare på akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Lexter
    • January 2010
    • 9

    Periodare på akvarium

    Hej är det bara jag som är periodare på akvarium.Alltid när mörkret kommer blir jag sugen på att starta upp mitt akvarium och det är kul tycker jag.Men när sommaren kommer så är det så mycket man ska göra semester,sola,grilla,lite fiske på sjön osv......Hur gör ni?Är ni alltid lika taggade på eran hobby
  • Alexia
    • January 2011
    • 509

    #2
    Inte alls, jag är likadan. Är jag inomhus mer (= på vintern) då blomstrar akvarieintresset. Sommartid när jag mest är ute - not so much akvarieintresse. Jag kör lite mer low tech på sommaren om vi säger så... (Läs - jag kan glömma bort att byta vatten t ex... i en månad... ) Nu har jag väl inkört kar och väldigt stabilt, så det brukar inte hända ett dugg förutom att de växer igen, men...

    Kommentar

    • Lexter
      • January 2010
      • 9

      #3
      Skönt att höra....lol Tycker det är så skönt när det trist o kallt och kunna titta in i ett amazonas akvarium o känna lite värme

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48147

        #4
        Dom flesta av oss är nog periodare
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • HeidiH
          • October 2014
          • 629

          #5
          Alla intressen går ju upp och ner. Och ofta lkte beroende på säsong. Klart det är roligare på vintern! Men man får försöka hålla ut under sommaren ändå...

          Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

          Kommentar

          • ettfettbranamn
            • December 2010
            • 3424

            #6
            Jepp.. det går i perioder av intresse och ork.. ofta är det ju något man vill uppnå.. när man väl kommit dit är det bara underhåll.. visst kan det vara värt att lägga nerom man inte har det bland sina huvudintressen och ska iväg 3 månader.. har man hållit på ett tag och försökt underlätta och optimera sin hobby blir underhållet inte jobbigt.. man har slangar med gardenakopplingar för vattenbyten, stabila och inkörda fiskar, växter som sköter sig själva.. då blir det jobbigare att lägga ner och starta upp än att bara låta det gå på sparlåga.. tror det är svårt att brinna stenhårt under alla åldrar och livssituationer.. jag hade aldrig kunnat hålla på på den här"nivån" för 10-15*år sedan.. alldetles för social livvstil under skola/gymnasium.. vissa håller ju en inkompatibel livsstil längre eller alltid..
            Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

            Normaliseringsprocessen..
            (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

            Kommentar

            • Lexter
              • January 2010
              • 9

              #7
              Ja det är sant,det är nog så med alla hobbys det går i perioder.Nu har jag min period,Ska starta upp 2 akvarium ett molly hotell med svart grus som bryter med blåa kardinatetror och gröna växter.I det andra 110l blir det nog engelsk sjösten fisk vet jag inte ännu?

              Kommentar

              Arbetssätt...