Recensionstråden!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Christer5
    • July 2015
    • 915

    Jag flera Eheim 3581 som jag tycker fungerar bra.

    Kommentar

    • åheim
      • April 2006
      • 13119

      Ursprungligen postat av Christer5
      Jag flera Eheim 3581 som jag tycker fungerar bra.
      Jo den är hyffsad men ingen foderautomat är fulländad, de verkar vara svårt att få nån att fungera perfekt...
      jag ska ha 2st och vill inte lägga ut 1000kr så jag har beställt 2st liknande från akvarieimporten.se för totalt 500kr.

      Batteridriven foderautomat med elektronisk programstyrning och manuell utfodringsknapp.En fiskfoderautomat är ett bra verktyg om du ska resa bort eller för den
      Senast redigerad av åheim; 30 March 2022, 11:11.
      Viva Leo Buscaglia

      Kommentar

      • Christer5
        • July 2015
        • 915

        Ursprungligen postat av åheim

        Jo den är hyffsad men ingen foderautomat är fulländad, de verkar vara svårt att få nån att fungera perfekt...
        jag ska ha 2st och vill inte lägga ut 1000kr så jag har beställt 2st liknande från akvarieimporten.se för totalt 500kr.

        https://akvarieimporten.se/tillbehor...omat-135ml-vit
        Blir säkert bra det är inte så ofta man använder dom kanske.

        Kommentar

        • åheim
          • April 2006
          • 13119

          Det vankas ledighet och då vill jag ha dem inkörda så att jag vet att dem funkar bra! Om dem funkar bra ska dem få gå året om så fiskarna får 2ggr per dag, 1g gång automaten på förmiddag och 1g från mig till kvällen.
          Viva Leo Buscaglia

          Kommentar

          • åheim
            • April 2006
            • 13119

            Nu tänker jag recensera nåt så simpelt som en hink
            Köpte en Jula hink och den är fenomenal! Den är vit lite genomskinlig så att du ser om du suger upp nåt av misstag som tex yngel och räklingar. Den har en bra kant så du kan hälla utan spill.
            Den har måttangivelse på sidan så att du ser exakt hur mycket vatten du tar ut och som ska ersättas.
            Den har måttangivelse till 12L men det går i mer om man vill.
            Viva Leo Buscaglia

            Kommentar

            • Yadina
              • December 2014
              • 367

              Ursprungligen postat av åheim
              Nu tänker jag recensera nåt så simpelt som en hink
              Köpte en Jula hink och den är fenomenal! Den är vit lite genomskinlig så att du ser om du suger upp nåt av misstag som tex yngel och räklingar. Den har en bra kant så du kan hälla utan spill.
              Den har måttangivelse på sidan så att du ser exakt hur mycket vatten du tar ut och som ska ersättas.
              Den har måttangivelse till 12L men det går i mer om man vill.
              https://www.jula.se/catalog/bygg-och...r/hink-014328/
              Själv är jag väldigt nöjd med den här:
              Grovhink med greppvänlig grepe av stål. Stabil, slitstark och praktisk. Ergonomisk design, gör den lätt att bära, lätt att placera i t.ex. hörn och lätt att hälla ur.


              Stabil, bra med en stor flat sida att ställa mot akvariet, bra med mått, enkel att bära full med vatten och enklare att hälla utan att spilla.

              Kommentar

              • åheim
                • April 2006
                • 13119

                LEECOM Auto feeder DC-500
                249 kr på akvarieimporten

                Den här automaten tycker jag är fenomenal! Den ger en exakt mängd foder varje gång och den går att ställa väldigt snålt om du har ett litet akvarium och inte vill ge så mycket mat!
                Displayen är roterbar så att du kan alltid ha den rättvänd och upplyst så man ser bra i mörker om du ska programera den!
                Drivs av 2st AA batterier men kan också drivas med usb-sladd!
                Helt ljudlös när trumman roterar...

                Den här får full pott av mig

                Viva Leo Buscaglia

                Kommentar

                • Christer5
                  • July 2015
                  • 915

                  Ursprungligen postat av åheim
                  LEECOM Auto feeder DC-500
                  249 kr på akvarieimporten

                  Den här automaten tycker jag är fenomenal! Den ger en exakt mängd foder varje gång och den går att ställa väldigt snålt om du har ett litet akvarium och inte vill ge så mycket mat!
                  Displayen är roterbar så att du kan alltid ha den rättvänd och upplyst så man ser bra i mörker om du ska programera den!
                  Drivs av 2st AA batterier men kan också drivas med usb-sladd!
                  Helt ljudlös när trumman roterar...

                  Den här får full pott av mig
                  Hur länge har du haft den ?

                  Kommentar

                  • åheim
                    • April 2006
                    • 13119

                    Christer jag vet vad du är ute och fiskar efter men ska jag göra en recension omkring hållbarheten så får du ju vänta några år... men jag vill recensera funktionen på den här produkten nu och hur jag upplever den!
                    Viva Leo Buscaglia

                    Kommentar

                    • Christer5
                      • July 2015
                      • 915

                      Ursprungligen postat av åheim
                      Christer jag vet vad du är ute och fiskar efter men ska jag göra en recension omkring hållbarheten så får du ju vänta några år... men jag vill recensera funktionen på den här produkten nu och hur jag upplever den!
                      Då får vi vänta och se hur det går.

                      Kommentar

                      • åheim
                        • April 2006
                        • 13119

                        Jepp! Min eheim 3581 slutade fungera efter några år, bara dog...
                        Viva Leo Buscaglia

                        Kommentar

                        • åheim
                          • April 2006
                          • 13119

                          Kollegan fick en likadan
                          Viva Leo Buscaglia

                          Kommentar

                          • Sleaper

                            • September 2008
                            • 2882

                            Seachem Purigen Seachem - Purigen är imponerad av effekten. Har man lite "disigt" eller på nåt sätt missfärgat vatten så funkar detta kanoners. Placerade en nätpåse med Purigen på toppen av mitt Juwel Bioflow täckt med en tunn matta av filtervadd, efter några dagar är vattnet kristallklart.

                            Kommentar

                            • åheim
                              • April 2006
                              • 13119

                              Ursprungligen postat av Sleaper
                              Seachem Purigen Seachem - Purigen är imponerad av effekten. Har man lite "disigt" eller på nåt sätt missfärgat vatten så funkar detta kanoners. Placerade en nätpåse med Purigen på toppen av mitt Juwel Bioflow täckt med en tunn matta av filtervadd, efter några dagar är vattnet kristallklart.
                              Rengör du filtermediet med klorin sen eller byter ut den? Tänker att den är ganska dyr. Fyller den inte samma funktion som aktivt kol?
                              Viva Leo Buscaglia

                              Kommentar

                              • stefanr72
                                • November 2010
                                • 1025

                                Ursprungligen postat av åheim

                                Fyller den inte samma funktion som aktivt kol?
                                MYCKET bättre säger dom själv.. Is Purigen® meant to be a substitute for activated carbon or should it be used with carbon?

                                A: It is superior to carbon in removing organics and not having negative impacts, but it is also compatible with carbon. The use of carbon with Purigen® will extend the useful life of Purigen®.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...