960-Lit. SA

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • osis
    • February 2008
    • 851

    Dom var väl inte snygga aaalls... Vackra är vad dom är!

    Kommentar

    • rick
      • April 2005
      • 1012

      Fina diskusar men Undrar om inte LP CUstomen är något vackrare.. Min drömgura
      / Rickard

      Kommentar

      • macke_fisk
        • December 2005
        • 4442

        jaså, här ser man vad som händer när man inte är så aktiv :P. Så du har skaffat dig discus nu , ritktigt fina är dem tycker jag .
        MVH macke_fisk

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av rick
          Fina diskusar men Undrar om inte LP CUstomen är något vackrare.. Min drömgura
          Ja, jag är böjd att hålla med dig, LP:n är en designmässig fullträff!
          Bifogade filer

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av macke_fisk
            jaså, här ser man vad som händer när man inte är så aktiv :P. Så du har skaffat dig discus nu , ritktigt fina är dem tycker jag .
            Ja, du får kolla bakåt i denna och Ansjos 70 kub-tråd, så får du lite bakgrund till de här vildfångade juvelerna!

            Kommentar

            • Link_Mag
              • January 2009
              • 238

              wow dom blir bara snyggare varje gång jag kollar på dom får skaffa mig en grupp VF... heckel kanske........
              Diskus och Växter FTW!

              Kommentar

              • HenkeP
                • January 2009
                • 886

                Ursprungligen postat av Link_Mag
                wow dom blir bara snyggare varje gång jag kollar på dom
                Håller med.. Det verkar vara en riktigt bra investering du har gjort Mats!

                Nu med drygt 4 kubik akvarievatten...

                Kommentar

                • kaj.p
                  • June 2002
                  • 2952

                  Det ser ut som att de får ett kanonboende Max. Kan också trösta dig med att de är långt ifrån utfärgade. Det kan ta uppemot ett halvår innan speciellt det röda i dem är tillbaka.
                  Nordiska Diskus Sällskapet
                  Hallandsakvaristerna
                  BAK Gcg Maf NCS

                  Kommentar

                  • c90368

                    • September 2006
                    • 5973

                    Fina bilder på fina fiskar!
                    Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                    http://www.youtube.com/user/c90368
                    /Maths

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av kaj.p
                      Det ser ut som att de får ett kanonboende Max. Kan också trösta dig med att de är långt ifrån utfärgade. Det kan ta uppemot ett halvår innan speciellt det röda i dem är tillbaka.
                      Halloj Kaj! Och Tusen tack för att man har fått tillgång till dessa juveler - It's a dream come true!
                      Ja, de verkar trivas riktigt fint, äter som jag vet inte vad - och är helt orädda. De kommer fram till rutan bara man går in i rummet. När jag matar dom har dom inte tid att vänta - utan sliter käket direkt ur näven på mig och det smäller gott i käkarna på dom. Helt underbara Discusar!!!
                      Att dom kommer färga ut mer längre fram är ju en ren bonus - jag tycker redan de är otroligt vackra!

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av c90368
                        Fina bilder på fina fiskar!
                        Tack skall du ha Maths! Jag har ju sett dina bilder och filmer - och du vet hur en slipsten skal dras!
                        Discusfebern har verkligen satt in nu - igen - och fasen vet om det inte blir lite planer för 600-litaret också...

                        Kommentar

                        • Ouscazz

                          • February 2009
                          • 910

                          Ursprungligen postat av MaxB
                          Detta måste vi råda bot på, med lite Discusbilder!
                          TOKSNYGGT!

                          Men du... blir det inte jobbigt att hålla rent från matrester och "det andra" med så mycket skrymslen, rötter, stenar och växter? Jag menar, diskusar är ju ena riktiga skitgrisar...
                          www.diskusforum.se
                          www.loricariidae.se

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av Ouscazz
                            TOKSNYGGT!

                            Men du... blir det inte jobbigt att hålla rent från matrester och "det andra" med så mycket skrymslen, rötter, stenar och växter? Jag menar, diskusar är ju ena riktiga skitgrisar...

                            Tackar, tackar!
                            Njaae, vi har snackat om det där med att hålla rent i några omgångar i mina olika trådar - jag kör ju lite Neanderthal-stajlen sådär - Jag bara byter vatten regelbundet, luktar på vattnet och håller koll. Då jag byter vatten suger jag givetvis upp den skit jag ser - men bökar aldrig bland rötter och växter som ligger taskigt till - den skit som hamnar där får "karet" ta hand om.
                            Detta kanske låter nonchalant - men är raka motsatsen! Jag tittar varje dag om det är något som ligger och gör vattnet dåligt - ser jag att matrester ligger kvar någonstans (vilket sällan är fallet) så avlägsnar jag detta.
                            Jag tar ju (som en del har sett och läst om här) enorm tid på mig med mina kar och låter karen nästan få ett eget liv - de blir som en egen organism - ett litet mikrokosmos - och efter en tid är det som att de sköter sig själva. Ja, det kanske låter helt vrickat men det funkar för min del.
                            Så, min enkla formula är att låta karet vara ifred i så lång utsträckning som möjligt - givetvis med regelbundna vattenbyten, rensningar och daglig koll så att allting verkar OK!
                            I det kar som Scalarerna går i - 600-litaret - har jag inte, förutom ett par försiktiga makeovers, varit i och rört på drygt 4 år - detta kar har inte tillstymelse till alger eller någon synlig skit, och har ett glasklart te-färgat vatten - det karet bara går och går. Jag hoppas kunna uppnå samma resultat med 960-karet. Fördelen med detta kar är det stora filtret bakom BTN-bakgrunden som har puttrat fint i 18-19 månader nu. Därbak skall jag inte joxa heller på ett bra tag fortsättningsvis.
                            Du har givetvis helt rätt - det blir mycket skit, men detta får man med känslig hand avlägsna allt efter som!
                            Kul att du diggar karet - det värmer gott!

                            Kommentar

                            • HenkeP
                              • January 2009
                              • 886

                              Ursprungligen postat av MaxB
                              Tackar, tackar!
                              Njaae, vi har snackat om det där med att hålla rent i några omgångar i mina olika trådar - jag kör ju lite Neanderthal-stajlen sådär - Jag bara byter vatten regelbundet, luktar på vattnet och håller koll. Då jag byter vatten suger jag givetvis upp den skit jag ser - men bökar aldrig bland rötter och växter som ligger taskigt till - den skit som hamnar där får "karet" ta hand om.
                              Detta kanske låter nonchalant - men är raka motsatsen! Jag tittar varje dag om det är något som ligger och gör vattnet dåligt - ser jag att matrester ligger kvar någonstans (vilket sällan är fallet) så avlägsnar jag detta.
                              Jag tar ju (som en del har sett och läst om här) enorm tid på mig med mina kar och låter karen nästan få ett eget liv - de blir som en egen organism - ett litet mikrokosmos - och efter en tid är det som att de sköter sig själva. Ja, det kanske låter helt vrickat men det funkar för min del.
                              Så, min enkla formula är att låta karet vara ifred i så lång utsträckning som möjligt - givetvis med regelbundna vattenbyten, rensningar och daglig koll så att allting verkar OK!
                              I det kar som Scalarerna går i - 600-litaret - har jag inte, förutom ett par försiktiga makeovers, varit i och rört på drygt 4 år - detta kar har inte tillstymelse till alger eller någon synlig skit, och har ett glasklart te-färgat vatten - det karet bara går och går. Jag hoppas kunna uppnå samma resultat med 960-karet. Fördelen med detta kar är det stora filtret bakom BTN-bakgrunden som har puttrat fint i 18-19 månader nu. Därbak skall jag inte joxa heller på ett bra tag fortsättningsvis.
                              Du har givetvis helt rätt - det blir mycket skit, men detta får man med känslig hand avlägsna allt efter som!
                              Kul att du diggar karet - det värmer gott!
                              Snälla.. Skriv en bok eller en avhandling eller vad som helst så att alla vi andra som försöker lyckas få samma harmoni i våra kar..

                              Nu med drygt 4 kubik akvarievatten...

                              Kommentar

                              • Ouscazz

                                • February 2009
                                • 910

                                Ursprungligen postat av MaxB
                                En massa bra saker
                                .!.Respekt.!.





                                Gillar LP'n...
                                www.diskusforum.se
                                www.loricariidae.se

                                Kommentar

                                Arbetssätt...