Apistogramma Viejita och Nijsseni

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Peter1904
    • February 2003
    • 1079

    Apistogramma Viejita och Nijsseni

    Har de senaste veckorna funderat på att starta en tråd om mina Apistagramma Viejita och Nijsseni par men det har inte blivit av förrän nu när jag känner att jag måste skriva av mig lite.

    Mina Viejita lekte för 5-6 dagar sedan och var då så aggresiva mot mina Nijsseni så jag delade av karet med en bit filtermatta. Efter någon dag tog jag bort filtermattan och det verkade som att dom behöll sina revir såsom delningen varit.

    Bevittnade dock precis min Nijsseni hanne som gjorde en räd mot mina Viejita. Den lilla honan fajtades ordentligt mot honom i säkert en timma och på slutet fick hon även lite hjälp av sin hanne (jävla fegis!...) men det slutade tyvärr med att Nijssenin tog sig in i kokosnöten och kalasade på Viejita yngel... Ett tag var alla tre inne i kokosnötsgrottan och det yrde sand och yngel ut ur öppningen.

    Alla tre såg rätt såriga och trasiga ut efter den här bataljen så Nijsseni paret har nu fått flytta ut i köksakvariet. Förhoppningsvis lyckas mina Viejita samla ihop eventuella överlevande yngel och ta hand om dom. I annat fall får jag hoppas på ny lek snart.

    Lyckades filma en del av fighten med kameran och satt precis och försökte klippa ihop det med Windows Movie Maker men som vanligt så slarvade jag med att spara under arbetets gång och som vanligt så kraschade Bills program....
  • DAHLBERG
    • September 2008
    • 1598

    #2
    Det vore "coolt" att få se filmen! Du orkar inte göra ett nytt försök?

    Bill Gates är absolut inte min favorit :P
    DAHLBERGS AKVARIER - BLOGG
    750 liter paludarium - T. microlepis, T. biocellatus, P. leucomystax
    540 liter kulfisk - T. lineatus
    120 liter salt - Koraller och fisk

    Kommentar

    • Peter1904
      • February 2003
      • 1079

      #3
      Filmen kommer men det kanske dröjer några dagar innan jag har tid+ork att ge mig på det igen. Det är något som dom kallar jul som skapar massa stress och måsten....

      Kommentar

      • Peter1904
        • February 2003
        • 1079

        #4
        Sitter och tittar på klippet och upptäcker att honan (när hon blivit utslängd ur grottan) samlar ihop yngel på utsidan och spottar tillbaka dom in till den festande Nijssenin...

        Kommentar

        • DAHLBERG
          • September 2008
          • 1598

          #5
          Klipp ut bara det och lägg upp!
          DAHLBERGS AKVARIER - BLOGG
          750 liter paludarium - T. microlepis, T. biocellatus, P. leucomystax
          540 liter kulfisk - T. lineatus
          120 liter salt - Koraller och fisk

          Kommentar

          • Peter1904
            • February 2003
            • 1079

            #6
            Första delen upplagd nu
            Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.


            Missade den vildaste delen av det inledande bråket pga att jag var tvungen att tömma minneskortet.

            Håller på och laddar upp del två just nu.
            Senast redigerad av Peter1904; 21 December 2008, 14:10.

            Kommentar

            • Peter1904
              • February 2003
              • 1079

              #7
              Här kommer del 2 med tre stycken samtidigt i koksnöten. Dessutom får ni se Viejita honan mata Nijsseni hannen....

              Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.

              Kommentar

              • DAHLBERG
                • September 2008
                • 1598

                #8
                Ah häftigt Men synd om ynglen..
                DAHLBERGS AKVARIER - BLOGG
                750 liter paludarium - T. microlepis, T. biocellatus, P. leucomystax
                540 liter kulfisk - T. lineatus
                120 liter salt - Koraller och fisk

                Kommentar

                • sme_h
                  • November 2003
                  • 625

                  #9
                  Mer bevis på att man inte ska kombinera olika apistogramma huxflux. Oftast skiter det sig
                  1125 Liter SA med Discus, Bolivianska Fjärilar, olika Apistogramma, Rödmunstetror, Corydoras och otocinclus
                  http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=1853349

                  Kommentar

                  • Albinfiskare
                    • November 2007
                    • 1399

                    #10
                    Hur långt är karet?

                    Kommentar

                    • Peter1904
                      • February 2003
                      • 1079

                      #11
                      Karet är en meter långt (180 liter).

                      Nijsseni paret har nu flyttat till ett annat kar där dom får gå ett tag.

                      Ska vid nästa ommöblering se om jag kan få en bättre design på karet och även utöka mängden växter. Ifall det ser lovande ut sedan så kanske jag gör ett nytt försök.

                      Kommentar

                      • Peter1904
                        • February 2003
                        • 1079

                        #12
                        Inredde om karet igår men Nijsseniparet är fortfarande i köksburken.

                        Mina Corydoras Trilineatus lekte sedan på kvällen. Skulle iväg precis men 5 romkorn hann jag plocka upp och placera i en nätkasse. De övriga romkornen såg cikliderna ut att snabbt leta upp och äta upp.

                        Ska bli intressant att se om det går att få några att kläckas.

                        Kommentar

                        • Peter1904
                          • February 2003
                          • 1079

                          #13
                          Nijsseniparet är tillbaka med Viejitaparet igen.

                          I kökskaret går några nya invånare i karantän.
                          Bifogade filer

                          Kommentar

                          • Bowman
                            • December 2008
                            • 1318

                            #14
                            Vad är det för mal då? (skyller på att jag är nybörjare om jag borde vetat )

                            Kommentar

                            • Peter1904
                              • February 2003
                              • 1079

                              #15
                              L066
                              Images are copyright and may not be reproduced without permission of the copyright holder.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...