Uppgradering av nuvarande Räkvas

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mona
    • October 2002
    • 840

    #76
    Ursprungligen postat av Patrik Steen
    Kan man se skillnander på könen?
    Det sägs så, men jag har inte lyckats.
    Min hemsida ~*~ Min YouTube kanal ~*~Applesnail

    Kommentar

    • Patrik Steen
      • May 2006
      • 8464

      #77
      Ursprungligen postat av Mona
      Det sägs så, men jag har inte lyckats.
      http://applesnail.net/content/anatomy/reproduction.php
      Det förstår jag att du inte har lyckas med det var rätt så liktdet blir väl av att man köper nån till eller kör med den jag har
      Mvh.Patrik

      Kommentar

      • Tenkare
        • May 2005
        • 2519

        #78
        Ursprungligen postat av Patrik Steen
        Knappt man vågar nämna priset högtfår se om jag hittar nåt på blocket till bra pris,det du har är det med aut..Zoom?eller måste man ratta in själv på min Kamera är det ingen aut i så fall måste det sitta på Objektivet

        fotosidan.se gå in på fliken produkter sen annonsmarknad.
        Begagnat fungerar lika bra som nytt. Robin här på forumet övertygade mig om begagnat.
        Neca eos omnes, deus suos agnoscet


        Min zon Min Tenkare

        Kommentar

        • Patrik Steen
          • May 2006
          • 8464

          #79
          Ursprungligen postat av Tenkare
          fotosidan.se gå in på fliken produkter sen annonsmarknad.
          Begagnat fungerar lika bra som nytt. Robin här på forumet övertygade mig om begagnat.
          Jättebra tack för länkendär ska jag gå in och titta senare i dag och kanske hitta nåt fynd.
          Mvh.Patrik

          Kommentar

          • daniel_i_malmö
            • April 2002
            • 1103

            #80
            Jag ser att du verkligen fått kläm på din kamera! Snygga bilder på den fina vasen! Jag blir lite sugen på att fixa till min räkvas som är helt igenalgad för tillfället...
            Malmö Akvarieförening
            no hope, no harm, just another false alarm

            Kommentar

            • Ken Olofsson
              • November 2006
              • 8014

              #81
              jag tycker mig se att vasen kommer från ett möbelföretag som har platta paket.
              Bli inspirerad och hitta produkter för hemmet. Stort utbud av sängar och madrasser, soffor, garderober, matbord, förvaringssystem och köksskåp.


              vad jag inte helt begriper är tjockleken på glaset.

              vad jag har sett på just den vasen (jo, jag stod och funderade i affären på ett inköp till räkorna) så är tjockleken på glaset kanske 3-4 mm.

              Det är ju klart mycket mindre än det som rekomenderas för "vanliga" kar med 65cm höjd.

              Är det som så att risken är extremt hög att den spricker med tid ?

              Eller är det som så att den runda former ställer normala rekomendationer på huvvet ?


              .
              Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
              Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

              Kommentar

              • Gaffel
                • December 2007
                • 6200

                #82
                I det här fallet inverkar nog både den lilla volymen samt det faktum att vasen är rund och är tänkt att användas som just vas och inte akvarium..
                Life's a bitch and then you die..
                "I might be right handed but im always left-winged"
                Skriv på!

                Kommentar

                • flygrc
                  • June 2006
                  • 2755

                  #83
                  Ursprungligen postat av Kensa
                  jag tycker mig se att vasen kommer från ett möbelföretag som har platta paket.
                  Bli inspirerad och hitta produkter för hemmet. Stort utbud av sängar och madrasser, soffor, garderober, matbord, förvaringssystem och köksskåp.


                  vad jag inte helt begriper är tjockleken på glaset.

                  vad jag har sett på just den vasen (jo, jag stod och funderade i affären på ett inköp till räkorna) så är tjockleken på glaset kanske 3-4 mm.

                  Det är ju klart mycket mindre än det som rekomenderas för "vanliga" kar med 65cm höjd.

                  Är det som så att risken är extremt hög att den spricker med tid ?

                  Eller är det som så att den runda former ställer normala rekomendationer på huvvet ?


                  .
                  Precis, den runda formen gör den stora skillnaden, titta på en läskburk i tunn aluplåt och gissa hur bra en lika tunn men plan plåt skulle klarat av att hålla emot motsvarande tryck.
                  I en plan yta blir det både tryck och dragspänningar men i den runda formen blir det bara dragkrafter, dessutom jämt fördelat.
                  https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
                  Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

                  Kommentar

                  • Ken Olofsson
                    • November 2006
                    • 8014

                    #84
                    där ser man, man kanske skulle ta en fysikkurs en dag.....

                    .
                    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                    Kommentar

                    • Patrik Steen
                      • May 2006
                      • 8464

                      #85
                      Ursprungligen postat av daniel_i_malmö
                      Jag ser att du verkligen fått kläm på din kamera! Snygga bilder på den fina vasen! Jag blir lite sugen på att fixa till min räkvas som är helt igenalgad för tillfället...
                      Tack Daniel för dem vänliga ordenoch Kläm på Kameran vill jag ha osaktmen det går framåt
                      Mvh.Patrik

                      Kommentar

                      • Patrik Steen
                        • May 2006
                        • 8464

                        #86
                        Ursprungligen postat av Kensa
                        jag tycker mig se att vasen kommer från ett möbelföretag som har platta paket.
                        Bli inspirerad och hitta produkter för hemmet. Stort utbud av sängar och madrasser, soffor, garderober, matbord, förvaringssystem och köksskåp.


                        vad jag inte helt begriper är tjockleken på glaset.

                        vad jag har sett på just den vasen (jo, jag stod och funderade i affären på ett inköp till räkorna) så är tjockleken på glaset kanske 3-4 mm.

                        Det är ju klart mycket mindre än det som rekomenderas för "vanliga" kar med 65cm höjd.

                        Är det som så att risken är extremt hög att den spricker med tid ?

                        Eller är det som så att den runda former ställer normala rekomendationer på huvvet ?


                        .
                        Tycker det är väldigt tjockt glas för att vara en vasmot vad man har sett andra med vatten i.
                        Senast redigerad av Patrik Steen; 14 November 2008, 18:16.
                        Mvh.Patrik

                        Kommentar

                        • Patrik Steen
                          • May 2006
                          • 8464

                          #87
                          Har hört på olika håll nu att Äppelsniglar äter upp växter stämmer det???,för nån annan mat än det lär dem inte få för alger lär det inte dyka upp och att dem då går på växter men detta måste jag få bekräftat innan han får Öla sig upp ur mitt Ölaglas då finns det andra Kar till Äpplet..
                          Mvh.Patrik

                          Kommentar

                          • Patrik Steen
                            • May 2006
                            • 8464

                            #88
                            Ursprungligen postat av daniel_i_malmö
                            Jag blir lite sugen på att fixa till min räkvas som är helt igenalgad för tillfället...
                            Nu slog det mig kan det vara så att jag har sett denna vas på Botaniskan i Lund på nån Utställning,det var så jag fick denna iden
                            Mvh.Patrik

                            Kommentar

                            • sting
                              • September 2007
                              • 481

                              #89
                              Kan du inte mata den då? Min åt aldrig på växterna, Men vet folk som inte hade en växt sen efter att de skaffat äpplen

                              Kommentar

                              • Patrik Steen
                                • May 2006
                                • 8464

                                #90
                                Ursprungligen postat av sting
                                Kan du inte mata den då? Min åt aldrig på växterna, Men vet folk som inte hade en växt sen efter att de skaffat äpplen
                                Man kan alltid mata allt men om man skaffar djur eller sniglar som fixar det själva så vill man slippa det helst
                                Mvh.Patrik

                                Kommentar

                                Arbetssätt...