Uppgradering av nuvarande Räkvas

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Guest

    Ursprungligen postat av Patrik Steen
    Nu har jag aldrig haft Physa förr i mina kar,har bara nån gång sett i nåt kar tycker dem ser trevliga ut som sagt ser ut som små äppelsniglar
    Rätt inställning! Du lär ju aldrig bli av med dom så varför inte tycka om dom...

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      Ursprungligen postat av Patrik Steen
      Nu har jag aldrig haft Physa förr i mina kar,har bara nån gång sett i nåt kar tycker dem ser trevliga ut som sagt ser ut som små äppelsniglar
      Du får kalla dem för vildäppelsniglar!
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Ken Olofsson
        • November 2006
        • 8014

        hur ser vaserna ut idag ?

        .
        Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
        Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

        Kommentar

        • NIC
          • January 2008
          • 5121

          Ursprungligen postat av Bowman
          Handlar ju inte riktigt om att jag är slö, men tråden är ju en chatttråd på 11 sidor, lite småsvårt att hitta..

          Men tack för svaret....
          Plantagen har en 70 cm hög vas!

          http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

          Kommentar

          • Patrik Steen
            • May 2006
            • 8464

            Ursprungligen postat av Kensa
            hur ser vaserna ut idag ?

            .
            Det växer och frodas i dem,nästan alla fiskarna fick stryka med i 45-an när jag hamnade på sjukhus det var bara 15 grader i huset när jag kom hemmen alla räkorna klarade sig i alla fall.Sen har jag märkt att dem luftdrivna filterna börjar sättas igen och skulle behöva lite rengöring och där ett bottenfilter inkl.Men hur detta skulle göras är en gåta då får jag riva upp allt och det skulle inte vara så roligt men annars så funkar det och alla varelser verkar trivas
            Mvh.Patrik

            Kommentar

            • Gaffel
              • December 2007
              • 6200

              En genomborrad stor vas med bottenfilter kanske vore någonting även om jag tippar på att det skulle ta dremeln en timme att komma igenom så tjockt glas..
              Life's a bitch and then you die..
              "I might be right handed but im always left-winged"
              Skriv på!

              Kommentar

              • flygrc
                • June 2006
                • 2755

                Ursprungligen postat av Patrik Steen
                Det växer och frodas i dem,nästan alla fiskarna fick stryka med i 45-an när jag hamnade på sjukhus det var bara 15 grader i huset när jag kom hemmen alla räkorna klarade sig i alla fall.Sen har jag märkt att dem luftdrivna filterna börjar sättas igen och skulle behöva lite rengöring och där ett bottenfilter inkl.Men hur detta skulle göras är en gåta då får jag riva upp allt och det skulle inte vara så roligt men annars så funkar det och alla varelser verkar trivas
                Nu har jag inte en exakt bild av hur ditt filter är kopplat men kan du sätta en slang på stigarröret från bottenfiltert och tömma ut vattnet med bra fart (stor höjdskillnad eller pump) så bör man väl kunna dra ut mycket skit ur bottenfiltert?
                https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
                Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

                Kommentar

                • Patrik Steen
                  • May 2006
                  • 8464

                  Ursprungligen postat av flygrc
                  Nu har jag inte en exakt bild av hur ditt filter är kopplat men kan du sätta en slang på stigarröret från bottenfiltert och tömma ut vattnet med bra fart (stor höjdskillnad eller pump) så bör man väl kunna dra ut mycket skit ur bottenfiltert?
                  Det borde funka det tänkte jag aldrig på
                  Mvh.Patrik

                  Kommentar

                  • Hurdygurdy
                    • February 2007
                    • 37

                    Mera vaser

                    Hej Patrik!

                    Ett litet tips. Fick senaste reklambladet från Jysk i lådan i helgen. På framsidan där finns en rejäl vas. Jag har inte sett den i verkligheten, så jag kan inte bedöma storleken på den, men den ser stor ut.

                    Lasse

                    Kommentar

                    • Patrik Steen
                      • May 2006
                      • 8464

                      Ursprungligen postat av Hurdygurdy
                      Hej Patrik!

                      Ett litet tips. Fick senaste reklambladet från Jysk i lådan i helgen. På framsidan där finns en rejäl vas. Jag har inte sett den i verkligheten, så jag kan inte bedöma storleken på den, men den ser stor ut.

                      Lasse
                      Tack men jag tror inte jag får köpa fler vaser
                      Mvh.Patrik

                      Kommentar

                      • Tamarind
                        • February 2008
                        • 482

                        Se nu vad ni har gjort!!! Nu var jag tvungen att beställa hem en cocoon på 18,5 liter bara för att ni har så snygga räkburkar...

                        Kommentar

                        • Patrik Steen
                          • May 2006
                          • 8464

                          Ursprungligen postat av Tamarind
                          Se nu vad ni har gjort!!! Nu var jag tvungen att beställa hem en cocoon på 18,5 liter bara för att ni har så snygga räkburkar...
                          Våra är runda
                          Mvh.Patrik

                          Kommentar

                          • Tamarind
                            • February 2008
                            • 482

                            Ja men lik förbaskat snygga! Jag var nära att köpa den där 45centimeters på Ikea men tyckte att diametern var lite snålt tilltaget så det får bli en kub istället!

                            Kommentar

                            • Patrik Steen
                              • May 2006
                              • 8464

                              Ursprungligen postat av flygrc
                              Nu har jag inte en exakt bild av hur ditt filter är kopplat men kan du sätta en slang på stigarröret från bottenfiltert och tömma ut vattnet med bra fart (stor höjdskillnad eller pump) så bör man väl kunna dra ut mycket skit ur bottenfiltert?
                              Nu är det testat och det funkade bättre flös i hela också tackar som sagt för tipset
                              Mvh.Patrik

                              Kommentar

                              • Patrik Steen
                                • May 2006
                                • 8464

                                Hur har det gått för era vaser skriv gärna in och berätta och då helst med bilder om det är möjlighet till det.
                                Mvh.Patrik

                                Kommentar

                                Arbetssätt...