Uppgradering av nuvarande Räkvas

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Guest

    Jättekul att det går så bra med dina vaser.
    Den enda växten jag kan säga med stor säkerhet är rätt är den till vänster.
    Hygrohila Corymbosa siamensis '53b'. (en sån du fick av mig)

    Kommentar

    • NIC
      • January 2008
      • 5121

      Såg den stora räkvasen live idag, har inte fattat att den var såååååå stor!!!
      Helt vansinnigt!!

      http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

      Kommentar

      • Patrik Steen
        • May 2006
        • 8464

        Ursprungligen postat av Anettejt
        Jättekul att det går så bra med dina vaser.
        Den enda växten jag kan säga med stor säkerhet är rätt är den till vänster.
        Hygrohila Corymbosa siamensis '53b'. (en sån du fick av mig)
        Ja det var en sån jag fick av dig det stämmermen den till Höger kan du namnet på den det är den som där är ett blad på?när jag var hos Tenkare i Rydebäck sist så fick jag den av han så kanske om han ser detta så kanske han kan namnet..
        Senast redigerad av Patrik Steen; 29 November 2008, 15:53.
        Mvh.Patrik

        Kommentar

        • Patrik Steen
          • May 2006
          • 8464

          Ursprungligen postat av NIC
          Såg den stora räkvasen live idag, har inte fattat att den var såååååå stor!!!
          Helt vansinnigt!!
          Dem säljs nog för att ha Tulpaner precis imer att ha räkor i och kanske odla palmer i dem
          Mvh.Patrik

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            Den högra växten ser ut som en Echinodorus palaefolius var. latifolius, men att det är en svärdsplanta är ganska säkert iaf.
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • Patrik Steen
              • May 2006
              • 8464

              Ursprungligen postat av ansjo
              Den högra växten ser ut som en Echinodorus palaefolius var. latifolius, men att det är en svärdsplanta är ganska säkert iaf.
              Ok tack
              Mvh.Patrik

              Kommentar

              • Patrik Steen
                • May 2006
                • 8464

                Matdags!
                Bifogade filer
                Mvh.Patrik

                Kommentar

                • Kjell Fohrman
                  Administrator

                  • December 2001
                  • 48148

                  Fick själv idag tag i en vas på IKEA. Det blev 45 cm varianten och jag har idag limmat in en Slimline-bakgrund i den. Imorgon så räknar jag med att fylla den.
                  Utan tvekan så är det denna tråd som har inspirerat mig till att köra igång ett vas-akvarium
                  Akvaristiska hälsningar
                  Kjell
                  Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                  Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                  Kommentar

                  • Patrik Steen
                    • May 2006
                    • 8464

                    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                    Fick själv idag tag i en vas på IKEA. Det blev 45 cm varianten och jag har idag limmat in en Slimline-bakgrund i den. Imorgon så räknar jag med att fylla den.
                    Utan tvekan så är det denna tråd som har inspirerat mig till att köra igång ett vas-akvarium
                    Härmismen det ska bli roligt med att du har testat en Slimline i vasen jag ångrade att jag inte testade det,men då mest för att det skulle ha gått att göra till Ett enormt Filter bakom Slimlinen till Räkorna,så där ångrar jag mig lite men det kommer fler vaser skulle jag tro och då med en slimline i
                    Mvh.Patrik

                    Kommentar

                    • Kjell Fohrman
                      Administrator

                      • December 2001
                      • 48148

                      Ursprungligen postat av Patrik Steen
                      Härmismen det ska bli roligt med att du har testat en Slimline i vasen jag ångrade att jag inte testade det,men då mest för att det skulle ha gått att göra till Ett enormt Filter bakom Slimlinen till Räkorna,så där ångrar jag mig lite men det kommer fler vaser skulle jag tro och då med en slimline i
                      Ja bra ideer är till för att kopieras. Den runda formen gör ju att utrymmet bakom bilr rejält stort - däremot är det ju svårare att täta så att fiskar/räkor inte tar sig in.
                      Akvaristiska hälsningar
                      Kjell
                      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                      Kommentar

                      • Patrik Steen
                        • May 2006
                        • 8464

                        Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                        Ja bra ideer är till för att kopieras. Den runda formen gör ju att utrymmet bakom bilr rejält stort - däremot är det ju svårare att täta så att fiskar/räkor inte tar sig in.
                        Det går nog att täta om man tar sig tid till det,värre är nog om man skulle skaffa 65 cm än 45 cm med tanke på höjden på en slimline men det hade nog att knåpa ihop ändåvad hade du tänkt för Filtrering på det hela?? det hade varit roligt att veta på grund av Formen och det lilla utrymmet framåt och runt om så försvårar det en del vad man hade kanske gjort om det hade varit fyrkantigt.
                        Mvh.Patrik

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Administrator

                          • December 2001
                          • 48148

                          Räknar med att köra med filtermatta som jag alltid gör
                          Akvaristiska hälsningar
                          Kjell
                          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                          Kommentar

                          • Patrik Steen
                            • May 2006
                            • 8464

                            Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                            Räknar med att köra med filtermatta som jag alltid gör
                            Det är ju Förnuftigt om man nu har möjlighet till det,och det har man nu om man lägger in en Slimline,du får gärna lägga upp bilder på det hela här om du har lust,det skulle vara roligt att se det hela
                            Mvh.Patrik

                            Kommentar

                            • Patrik Steen
                              • May 2006
                              • 8464

                              Nu kvittrade det i mina öron att det går att ha fisk i dessa vaserna????jag stoppade ner några endlers yngel ett rent helvete att få upp dem igen ska jag intyga,men vad för fisk kan man ha i dem som inte rör Räklingarna??
                              Senast redigerad av Patrik Steen; 03 December 2008, 18:27.
                              Mvh.Patrik

                              Kommentar

                              • Patrik Steen
                                • May 2006
                                • 8464

                                Som sagt vad för fisk kan man ha i en vas och då inte rör Räklingarna??
                                Mvh.Patrik

                                Kommentar

                                Arbetssätt...