Ett till tangaynika

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • pello
    • May 2008
    • 109

    #46
    Ursprungligen postat av fredd
    1, varför ska du blanda malawi och tanganyika axeisi?
    Har forumet något mer att tycka om detta.?

    Jag har själv en 30burk med multifasciatus som jag inte är nöjd med och funderar på att avdela ett hörn 540burken åt snäcklekarna.

    Stora burken är fylld med zebra och crabro.

    De har samma vatten och får samma mat, det är mest överlevnad jag tänker på. Vill naturligvis inte ha några mobboffer heller.

    Att det blir "fel" sjöblandning stör inte mig något, och malawiburken har fler växter än stenar, men firrana mår bra.

    Kommentar

    • smurfmats
      • February 2003
      • 3538

      #47
      åh, jag ska ju med starta upp ett multis kar i veckan! kul med inspiration!

      om jag ska komma med lite konstruktiv kritik tycker jag du ska köra på en stensort. det kan lät se lite plottrigt ut om man har olika stensorter... och jag tycker också man ska ha samma stenutseende, dvs inte blanda runda stenar med sprängsten utan välja en av dem att köra på.. that´s my 2 cents. detta var bara menat som konstruktiv kritik..

      kommer följa projektet!
      tråden om fjärilars lek!

      Kommentar

      • mattsson
        • December 2004
        • 115

        #48
        Tjena gugner kul med tangayika kar!
        om jag hade vart du hade jag kört på dem mer rundare stenarna, sen blandat i lite mer grovkornig sand i både ljusare och mörkare färger än blästersanden och blanda upp de!
        sen hade jag försökt få till ett röse lr 2 som inte ser så konstgjort ut hare gutt / tobbe
        gone fishing...

        Kommentar

        • patriksg
          • May 2007
          • 1705

          #49
          Ursprungligen postat av mattsson
          Tjena gugner kul med tangayika kar!
          om jag hade vart du hade jag kört på dem mer rundare stenarna, sen blandat i lite mer grovkornig sand i både ljusare och mörkare färger än blästersanden och blanda upp de!
          sen hade jag försökt få till ett röse lr 2 som inte ser så konstgjort ut hare gutt / tobbe
          Haj tobbe =) Nu är detta kar inte ett Tagnanyika längre, trådan är rätt exakt ett år nu.. :P Flyttade över dessa invånare till mitt 180L innan jag tog och bytta bort det hela mot ett 400L :P

          Kommer du till Malmö i helgen eller?
          Mvh Patrik

          Kommentar

          • mattsson
            • December 2004
            • 115

            #50
            Ursprungligen postat av patriksg
            Haj tobbe =) Nu är detta kar inte ett Tagnanyika längre, trådan är rätt exakt ett år nu.. :P Flyttade över dessa invånare till mitt 180L innan jag tog och bytta bort det hela mot ett 400L :P

            Kommer du till Malmö i helgen eller?

            Haha ojdå! MEN om de va de, så hade du kunnat pilla i lite runda stenar hah.
            Ne det blev inge malmö, hade iofs lite fisk att bli av med. / tobbe
            gone fishing...

            Kommentar

            Arbetssätt...