Projekt Jobb-akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tummen
    • March 2005
    • 5199

    Projekt Jobb-akvarium

    Jag kommer fylla på med bilder och beskrivningar av "mina" akvarier som jag skall sköta på mitt jobbs bekostnad. Jag jobbar som elevassistent på en gymnasiesärskola i västsverige.

    Bakgrunden är att vi äntligen fick vårt hus renoverat, och då passade vi på att "beställa" ett hål i väggen som vi skulle bygga in ett akvarium i, problemet var bara att det blev ett helt annat hål än det jag tänkt mig,med ett fönster insatt, så nu blir det två akvarier på höjden istället. Bakom den vägg vi skall bygga in dem i så finns det en städskrubb, med vatten och golvbrunn, så det är alltså perfekta förutsättningar för att det skall kunna skötas om på ett smidigt sätt, samtidigt som det kommer få vara ifred för klåfingriga personer.

    Jag har tänkt mig ett akvarium med karaktär av "sällskapsakvarium", med lite levandefödare, malar och annat snällt, och det andra med lite mer aggressiva fiskar, antagligen några olika ciklider och lite tetror, samt lite malar där också.
    Men vi får se hur det blir till slut.

    Just nu har vi fått bort fönstret och börjat bygga hyllan, men det går trögt, vi har bara några få lektioner i veckan och nu har vi haft mycket sjukdomar bland personalen, min kollega som hjälper mig att bygga hyllan tillsamans med våra elever har varit sjuk i två veckor, så hyllan blir inte klar förrän efter jullovet, i januari någon gång (kan man ju hoppas i alla fall), planen var att akvarierna och hyllan skulle varit klara nu med inredning, växter, belysning och filter, så att vattnet kunde mogna ordentligt över jullovet, men nu hoppas jag istället att det skall kunna vara helt klart till sportlovet i vecka 8 ungefär.
    Vad är det man säger, den som lever får se?????
    Senast redigerad av tummen; 05 February 2008, 23:11.
    Thomas "tummen" Wallén

    Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023
  • tummen