drömmen blev verklighet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jarecki68
    • September 2005
    • 453

    #91
    Ursprungligen postat av fredd
    det blir nog fint. Ska du köra med PMDD?
    Är det rådasand du kör i karet?
    Efter jag skafat växter så ska jag köra med TMG +CO2+TropicaAquacare (kapslar) med tanke att det blir mest Cryptokoryne som ska dominera i akvariet så ska jag satsa på näring i gruset.
    Angående sanden så stämmer det, det är råda sand i två storlekar på höger sida finare under 1mm och vänster sida 1,2 till 2mm.
    jarecki

    Kommentar

    • jarecki68
      • September 2005
      • 453

      #92
      Ursprungligen postat av Lasse
      Det är mycket bättre i verkligheten säger en som har haft fördelen att se det i verkligheten - det enda är det där konstiga längst uppe till vänster på sjätte bilden.....

      MVH Lasse
      Tack Lasse
      vada vada till vänster du menar väl inte dom två små prickar "skrattar"
      jarecki

      Kommentar

      • Tropfrog
        • October 2002
        • 8078

        #93
        I det karet skulle cryptocoryne aponogetifolia göra sig grymt bra:



        Grymt snygg och enkel växt som tar plats. Dock lite svår att få tag på.
        MVH
        Magnus
        min zoon

        Kommentar

        • jarecki68
          • September 2005
          • 453

          #94
          Ursprungligen postat av Tropfrog
          I det karet skulle cryptocoryne aponogetifolia göra sig grymt bra:
          Grymt snygg och enkel växt som tar plats. Dock lite svår att få tag på.
          MVH
          Magnus
          Tack Magnus den cryptocoryne ska jag skriva till min önske lista jag ska prata med Kent i Nols Ciklid Hobby kanske går det skaffa via honom.
          Den ska jag ha
          www.ciklidhobby.com

          PS.
          Du kan skatta dig lyckligt att vara ägare till så fina exemplar
          jarecki

          Kommentar

          • Lasse
            • October 2002
            • 1965

            #95
            Ursprungligen postat av jarecki68
            Tack Lasse
            vada vada till vänster du menar väl inte dom två små prickar "skrattar"
            Jo

            MVH Lasse
            Jag är inte tillräckligt ung för att veta allt

            Kommentar

            • Richard.R
              • December 2006
              • 1872

              #96
              nästan så man vill göra om sitt "stora" kar nu xD
              396L SA biotop
              128L SA biotop
              54L SA biotop
              54L SA biotop

              Kommentar

              • jarecki68
                • September 2005
                • 453

                #97
                Ursprungligen postat av Lasse
                Jo

                MVH Lasse
                Det blev faktiskt ganska bra med tanke att man är ingen snickare och har inga bra värktig till hjälp svart att beskriva hur nöjd jag är att akvariet är igång
                "och tänkt jag som jag men min sambo !!
                Jag är verkligen tacksam att hon orkade med mig och min litet "projekt" under alla dom månader.
                jarecki

                Kommentar

                • jarecki68
                  • September 2005
                  • 453

                  #98
                  Ursprungligen postat av Richard.R
                  nästan så man vill göra om sitt "stora" kar nu xD
                  Richard
                  Jag kan lova dig det finns inget roligare det är bara att sätta igång
                  kola bara på alla som har sina projekt igång personligen så älskar jag läsa genom alla dom projekt som folk fick igång, man får så mycket av det inspiration och man lär sig så otroligt mycket av sina ägna och andras misstag.
                  jarecki

                  Kommentar

                  • Lasse
                    • October 2002
                    • 1965

                    #99
                    Det blev ju jättebra, jag skojade bara. Sambon blev ju nöjd också eller hur. Men vänta bara tills hon inser att det skall fyllas med fisk också........

                    MVH Lasse
                    Jag är inte tillräckligt ung för att veta allt

                    Kommentar

                    • jarecki68
                      • September 2005
                      • 453

                      Ursprungligen postat av Lasse
                      Det blev ju jättebra, jag skojade bara. Sambon blev ju nöjd också eller hur. Men vänta bara tills hon inser att det skall fyllas med fisk också........

                      MVH Lasse
                      Lasse fiskar som fiskar men hon vet ej än, att jag har ett litet projekt på gång till ljusrampen måste fixas så snabbt som möjligt "skrattar"
                      Jag kanske ska bjuda henne till kina restaurang hon älskar kina mat friterad räkor och efteråt ska jag berätta vad jag har på hjärtat.
                      Senast redigerad av jarecki68; 17 October 2007, 06:28.
                      jarecki

                      Kommentar

                      • Fredrik Metcalf
                        • January 2007
                        • 512

                        Ser skitbra ut. Riktigt snyggt med inramningen du får av rötterna och modulerna vid sidan. Jag skulle däremot vilja komma med lite konstruktiv kritik innan du slänger i några fiskar. Bakgrundsplanchen är asful, ursäkta mig, i jämförelse med övrig inredning. Om jag vore du skulle jag skära till en BTN slimline och limma fast i mitten. Den är billig och ganska anspråkslös, men ger ett mycket bättre intryck än planchen. hoppas du inte tar det här fel, helhetsintrycket är riktigt najs, men planchen känns malplacerad i ett så snyggt inrett kar.

                        Edit: Du undrade i början ifall du skulle ha T5 eller MH, skulle rekomendera MH ljus utan lysrör, ljusspelet i vattnet med alla skuggor blir nåt helt annat än när man har lysrör.
                        Senast redigerad av Fredrik Metcalf; 17 October 2007, 19:11.
                        Fredrik Metcalf (MrLogic)
                        128l Tigerbarb, Siamesisk algätare samt en Fengädda, 4 x 20l Räkor, 250l Akvaterrarium

                        Kommentar

                        • jarecki68
                          • September 2005
                          • 453

                          Ursprungligen postat av MrLogic
                          Ser skitbra ut. Riktigt snyggt med inramningen du får av rötterna och modulerna vid sidan. Jag skulle däremot vilja komma med lite konstruktiv kritik innan du slänger i några fiskar. Bakgrundsplanchen är asful, ursäkta mig, i jämförelse med övrig inredning. Om jag vore du skulle jag skära till en BTN slimline och limma fast i mitten. Den är billig och ganska anspråkslös, men ger ett mycket bättre intryck än planchen. hoopas du inte tar dethär fel, helhetsintrycket är riktigt najs, men plnachen känns malplacerad i ett så snyggt inrett kar.

                          Edit: Du undrade i början ifall du skulle ha T5 eller MH, skulle rekomendera MH ljus utan lysrör, ljusspelet i vattnet med alla skuggor blir nåt helt annat än när man har lysrör.
                          nej ,nej det alltid bra med lite kritik när jag tittar på akvariet så är jag ganska
                          nöjd fast det sant kanske skulle man komma på nåt bättre än planschen tänkte även på det med BTN slimline men dom har bara i två färger ganska ljus och rödaktig det var den andra som jag tyckte mest om.
                          Men efter jag kollade på några stycken akvarie som var blandat på det sättet som du beskriver förstog jag att det var inte det som jag sökte efter ,kollade även BTN woodrock och försökte komma på nåt sätt att blanda dom. särskilt en av dom ( rot eller del av en rot liggande på botten )
                          Den tanke finns faktiskt kvar.
                          fick även tips från en annan person här på forum att det skulle vara bättre att måla back sida svart men men, nu är vatten i karet och alla filtrar igång så jag orkar inte ändra på någonting ,kanske nångång vid stor städning kommer jag att ändra och testa olika förslag.
                          Tack för ärlighet och din kritik man lär sig hela tiden och bli bättre med tiden.
                          Hoppas jag.
                          Som man säger" ibland måste man göra fel för att göra rätt"
                          jarecki

                          Kommentar

                          • Fredrik Metcalf
                            • January 2007
                            • 512

                            Håller med om detdär med färgen på slimline, förstår inte varför de inte har en som är i samma nyans som mudulerna. Kanske herr Fohrman kan svara på om han råkar ha vägarna förbi
                            Fredrik Metcalf (MrLogic)
                            128l Tigerbarb, Siamesisk algätare samt en Fengädda, 4 x 20l Räkor, 250l Akvaterrarium

                            Kommentar

                            • jarecki68
                              • September 2005
                              • 453

                              Ursprungligen postat av MrLogic
                              Håller med om detdär med färgen på slimline, förstår inte varför de inte har en som är i samma nyans som mudulerna. Kanske herr Fohrman kan svara på om han råkar ha vägarna förbi
                              Jag hoppas verkligen att dom kommer med flera färger i framtiden det kostar ju inget extra det handlar om samma tillverkning process ända skillnaden är färgen .
                              det finns ingen konkurens inte det heller pengarna går ju till samma firma.
                              Däremot för os vanliga akvarister skulle innebära det många fördelar.
                              jarecki

                              Kommentar

                              • jarecki68
                                • September 2005
                                • 453

                                Hämtad idag mina första nya växter
                                Cryptocoryne aponogetifolia två väldigt fina exemplar .
                                Ville passa på och tacka Tropfrog som gjorde det möjligt .
                                Ett STOR TACK från mig Magnus.svart att beskriva hur nöjd jag är:
                                Bifogade filer
                                jarecki

                                Kommentar

                                Arbetssätt...