drömmen blev verklighet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jarecki68
    • September 2005
    • 453

    Ursprungligen postat av Eprex
    Som du sa Jarecki så tror jag Altum scalarer kunde passa finemang i ditt kar.
    Hörde förut av Alcar att de på Havanna zoo har Altumscalarer inne för 250 kr/st som va rätt stora.
    Jag har aldrig varit på det zoo:et så har ingen uppfattning av hur det är där.
    Fasen tack för tipset havanna zoo är 5 minuter med bilen från mig män 250/kr st ? .
    Det kanske går att sänka priset om man köper flera ,jag ska kolla detta
    jarecki

    Kommentar

    • jarecki68
      • September 2005
      • 453

      Ursprungligen postat av MrLogic
      Hur går det/ gick det med ljusrampen? Var det goda räkor
      Hade inte tillfälle än ,vi arbetar rät mycket nu så det måste vara ganska spåntant nån dag kanske när vi är lediga.
      Lite svart att planera i förväg "skrattar"
      jarecki

      Kommentar

      • jarecki68
        • September 2005
        • 453

        Ursprungligen postat av Eprex
        Som du sa Jarecki så tror jag Altum scalarer kunde passa finemang i ditt kar.
        Hörde förut av Alcar att de på Havanna zoo har Altumscalarer inne för 250 kr/st som va rätt stora.
        Jag har aldrig varit på det zoo:et så har ingen uppfattning av hur det är där.
        Som jag redan skrivit stor TACK Eprex!!! för tipset med Havanna zoo redan har varit där.
        Det stämde kommit hem med 6st VF ALTUM direkt från COLUMBIA
        Han ska börja sälja dom imorgon efter 2 veckors karantän.
        Bifogade filer
        jarecki

        Kommentar

        • Eprex
          • July 2005
          • 131

          Ursprungligen postat av jarecki68
          Som jag redan skrivit stor TACK Eprex!!! för tipset med Havanna zoo redan har varit där.
          Det stämde kommit hem med 6st VF ALTUM direkt från COLUMBIA
          Han ska börja sälja dom imorgon efter 2 veckors karantän.
          Inga problem
          Fasen va fina de var!
          Blir riktigt sugen. Synd att jag inte har plats för sånna
          Var du där idag och köpte dom eller skall du vänta?
          Jag kan tänka mig att de går väldigt fort..
          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1508890

          Kommentar

          • Fredrik Metcalf
            • January 2007
            • 512

            Stackare, de är ju helt bleka. Du får ta en bild på dom i karet när de färgat ut lite mer.
            Fredrik Metcalf (MrLogic)
            128l Tigerbarb, Siamesisk algätare samt en Fengädda, 4 x 20l Räkor, 250l Akvaterrarium

            Kommentar

            • Eprex
              • July 2005
              • 131

              klart de är bleka när de simmar runt i en påse :P
              De kommer bli riktigt fina när de färgar ut.
              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1508890

              Kommentar

              • jarecki68
                • September 2005
                • 453

                Ursprungligen postat av Eprex
                Inga problem
                Fasen va fina de var!
                Blir riktigt sugen. Synd att jag inte har plats för sånna
                Var du där idag och köpte dom eller skall du vänta?
                Jag kan tänka mig att de går väldigt fort..
                Jag köpte de redan idag så de simmar redan i karet, på friedag kommer jag uppdatera med bilder.
                I affären hade de väldigt fina mörka färger med röd nyans på ryggen och uppåt på själva ryggfenan
                Jag tror det också att de kommer att bli sålda väldigt fort even ägaren tag några st till hans akvarium.
                jarecki

                Kommentar

                • jarecki68
                  • September 2005
                  • 453

                  Ursprungligen postat av MrLogic
                  Stackare, de är ju helt bleka. Du får ta en bild på dom i karet när de färgat ut lite mer.
                  Jag vet, jag tror att de måste vara ganska oruliga och skremda en posse på två liter vatten är inte det bästa ställe .
                  Jag lovar att jag lämnar några bilder på de när de vänger sig till sitt nya hem.
                  jarecki

                  Kommentar

                  • jarecki68
                    • September 2005
                    • 453

                    Ursprungligen postat av Eprex
                    De kommer bli riktigt fina när de färgar ut.
                    Jag hoppas det .
                    Jag är bara lite oroligt för karet är ju nystartat och de är VF
                    Men som det ser ut nu så mår de inte speciellt dåligt.
                    De var hungriga i allafal
                    jarecki

                    Kommentar

                    • Tropfrog
                      • October 2002
                      • 8078

                      När de kommer igång på maten så kommer de att upskatta dina amanoräkor. Mums, det!

                      Grattis till riktigt fina fiskar till ett mycket bra pris. Se nu till att ligga på med bakteriekultur så att du inte går in i nitritväggen med dem. För maten det behöver de, inget att snåla med.
                      MVH
                      Magnus
                      min zoon

                      Kommentar

                      • Fredrik Metcalf
                        • January 2007
                        • 512

                        Har nog missat hur nytt karet är, men om det är helt nystartat bör du inte mata alls första veckan.

                        Edit: Har själv varit med om nitrittopp, gick upp i över 1ppm på bara några timmar, inte bra med 90% vattenbyte 2-3 ggr om dan.
                        Fredrik Metcalf (MrLogic)
                        128l Tigerbarb, Siamesisk algätare samt en Fengädda, 4 x 20l Räkor, 250l Akvaterrarium

                        Kommentar

                        • jarecki68
                          • September 2005
                          • 453

                          Ursprungligen postat av Tropfrog
                          När de kommer igång på maten så kommer de att upskatta dina amanoräkor. Mums, det!

                          Grattis till riktigt fina fiskar till ett mycket bra pris. Se nu till att ligga på med bakteriekultur så att du inte går in i nitritväggen med dem. För maten det behöver de, inget att snåla med.
                          MVH
                          Magnus
                          Tack Magnus jag kollar nitrit dagliden har ganska grumligt(disigt) vatten jag räknar med att det är ganska vanligt i ny startade akvarium det värkar inte påverka fiskar heller .Nitrit ligger än så länge på ofarligt nivå.
                          Det med amanoräkor ??? Jag hoppas att du har fel ,jag älskar verkligen de små rakare jag kallar de döds patrull mot alger , tiden kommer visa hur alt kommer utvecklas .
                          jarecki

                          Kommentar

                          • Hans.Lindaker
                            • April 2006
                            • 1837

                            Ursprungligen postat av Tropfrog
                            När de kommer igång på maten så kommer de att upskatta dina amanoräkor. Mums, det!
                            Njae det är väl inte så säkert. Eller ja, självklart skulle det vara mumma om dom fick tag i räkorna men dom är duktiga på att gömma sig!
                            Hade VF scalarer tillsammans med 6 amano i runt ett år och ingen vart uppäten! Men som sagt, får dom chansen så

                            /Hans
                            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1056291

                            Kommentar

                            • jarecki68
                              • September 2005
                              • 453

                              Ursprungligen postat av MrLogic
                              Har nog missat hur nytt karet är, men om det är helt nystartat bör du inte mata alls första veckan.

                              Edit: Har själv varit med om nitrittopp, gick upp i över 1ppm på bara några timmar, inte bra med 90% vattenbyte 2-3 ggr om dan.
                              Det att den är helt nytt startat är inte hela sanningen jag hade utefilter som var hela tiden igång eheim professional 2 jag tror 7liter filter massa.
                              därför har jag fiskar rädan i karet fast jag kallar nitrit dagligen och matar varannan dag.
                              Bifogade filer
                              Senast redigerad av jarecki68; 18 October 2007, 20:33.
                              jarecki

                              Kommentar

                              • jarecki68
                                • September 2005
                                • 453

                                Ursprungligen postat av battalionP
                                Njae det är väl inte så säkert. Eller ja, självklart skulle det vara mumma om dom fick tag i räkorna men dom är duktiga på att gömma sig!
                                Hade VF scalarer tillsammans med 6 amano i runt ett år och ingen vart uppäten! Men som sagt, får dom chansen så

                                /Hans
                                Tack Hans du har lugnat mig lite för att som jag har skrivit tidigare så älskar jag dom små rakare .
                                Jag vet att de är duktiga att leka kurragömma om de känner sig hotad .
                                Hoppas verkligen att de bli inte mat för altum men som du skriver "får de chansen så "
                                jarecki

                                Kommentar

                                Arbetssätt...