ljudisolering

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Intercepter
    • January 2006
    • 962

ljudisolering

Tjena har ett prob.
    jag vill få bort ekot i min lokal nåt tips på att få ner ljudnivån billigt?
    hör till nu med att jag har en pump i ett skåp där som jag funderade på att sätta in frigolit i för att få ner ljudet ännu mera där , hjälper detta eller man ska sätta nåt annat?
  • Ikuinen
    • November 2006
    • 74

Frigolit funkar bra. Ett tips som kan verka ganska uppenbart är att även ställa pumpen på en bit frigolit. Det dämpar en hel del. Gjorde så med min dator
    Simma lugnt!

The_hitman_7@hotmail.com<- Msn om någon är snackesjuk.

Kommentar

• Intercepter
      • January 2006
      • 962

pumpen står på frigolit men den tjuter lite grann så det är mest det ljudet jag vill slå sönder inne i skåpet hört att ägg kartonger kan slå sönder ljudbilden så den försvagas

Kommentar

• Ikuinen
        • November 2006
        • 74

Jajjmän. Äggkartonger är också väldigt bra. Det körde vi med i våran gamla replokal. Funkar utmärkt. Om det finns plats så är ju helt klart tunna lager av frigolit på väggarna täckta av äggkartonger att föredra. Lär, om inte ta bort ljudet helt, dämpa ner det så att det borde ligga på gränsen till ohörbart
        Simma lugnt!

The_hitman_7@hotmail.com<- Msn om någon är snackesjuk.

Kommentar

• hambli
          • December 2004
          • 508

tyg funkar bra för att få bort ekot.

Kommentar

• Intercepter
            • January 2006
            • 962

problemet är dörren till lokalen för den e satans tunn som en innerdörr typ så det är där man kan höra det lite ut
            ska sätta tätning runt dörren för jag såg det saknades så kanske det sänk lite ytterliggare

Kommentar

• Babba
              • April 2006
              • 8

Ursprungligen postat av Intercepter
              problemet är dörren till lokalen för den e satans tunn som en innerdörr typ så det är där man kan höra det lite ut
              ska sätta tätning runt dörren för jag såg det saknades så kanske det sänk lite ytterliggare
              Vet inte om det finns kvar längre, men på den den gamla goda tiden när vi höll på med bilstereo så fanns sen en dämpmassa på burk som vi sprejade dit. Den fungerade kanon. Annars har du dämpull som borde finnas på bilstereo o pa affär.

Peace

Kommentar

• Kalavera
                • August 2003
                • 180

Finns ju dämpmattor till bil som man köper på tex biltema, funkar prima i tex datorer
                540l påväg mot sydamerikansk biotop
                http://www.plantswap.se - Svenskt växtforum
                http://www.viitanen.se/akv/akv.html - mitt kar

Kommentar

• Patrik Steen
                  • May 2006
                  • 8464

Ska du köra hela lokalen eller det räcker väl med taket tll lägenheterna?
                  Mvh.Patrik

Kommentar

• wlappis
                    • December 2006
                    • 200

Brukar att vara bäst att kolla vad det är som låter och varför.
                    Sedan kan man utgå från det.
                    Det funkar grymt att ta ett fat med sand och ställa pumen på.

Kommentar

• Micke M
                      • December 2006
                      • 44

Är det själva ekot i lokalen som är problemet så funkar textil bra, och gör det samtidigt lite hemtrevligt. Häng t.ex ett textildraperi/gardin för dörren du nämnde och släng in några mattor. Finns det några fönster så upp med gardiner och gör det allmänt hemtrevligt med t.ex nån soffa/fåtöljer. Då försvinner "burk"känslan garanterat.
                      Skåpet isolerar du nog enklast och billigast med frigolit.

Kommentar

Arbetssätt...