så många akvarium så lite pengar :(

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Spån tomten
    • June 2005
    • 60

    så många akvarium så lite pengar :(

    har köpt 3st 150 liters. har ett 150hörn kar. kanske att jag är på väg att skaffa mig 23st 60liters. 2st 300liters. och ett 1000liters. mitt dilemma är att jag bor i en lägenhet på 37kvm som redan är övermöblerad kommer inte ha plats för alla kar. om ja ska ha alla får det bli en del planering

    hittade nämligen en annons på alla dom karen dom ska kosta 10 000 har inte dom pengarna men jag har en båt till salu så jag skicka ett mail till han med akvarierna och föreslog ett byte. han sa att han va intresserad men att dom va två på akvarierna så han skulle kolla med sin kompis och höra av sig.

    mitt dilemma sen är att jag har inte en spänn till varken inredning eller fisk har ett 150liters som står tomt som i dag. men men ett akvarie blir ju inte direkt färdigt på en dag så får jag igenom den dealen så kommer jag ha ett gäng akvarier ståendes i ett bra tag innan jag kan göra nått med dom

    vet inte varför jag skrev detta tror jag behövde skriva av mig lite
    spån
  • heljis

    • June 2003
    • 1150

    #2
    Haha, go for it! Jag skulle köpa, då har du ju karen... inred efter hand =) Och du kan ju alltid ha ett par i källaren om du inte vill belamra lägenheten med tomma akvarier. (Jösses, jag tycker det är fullt i min 39a med ett 375 och ett 620l )
    Martin Heljedal

    They can kill us. But they can't eat us, that's against the law.

    Kommentar

    • Pär J.
      • March 2002
      • 284

      #3
      Det går fler tåg...även när du har större lägenhet/hus och har mer pengar att använda till fisk och utrustning.

      Tomma akvarier, överbelamrad lägenhet och inga pengar på fickan låter inte som den roligaste situationen men jag kanske är en glädjedödare

      Lycka till hur du än gör.

      Kommentar

      • Sonja
        • October 2003
        • 7357

        #4
        Vad du kan göra är att sälja en del av akvarierna. Då har du lite mer plats och lite pengar till dom som är kvar
        Alltid nyfiken!
        Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

        Kommentar

        • Spån tomten
          • June 2005
          • 60

          #5
          hmm verkar som om det inte blir nått byte killen i fråga hör inte av sig
          spån

          Kommentar

          • Redbullen
            • April 2005
            • 1129

            #6
            Ursprungligen postat av Spån tomten
            hmm verkar som om det inte blir nått byte killen i fråga hör inte av sig
            Har har du en annan snubbe som handlat på sej snart 2000liter under en 1.5 månaders period....

            Men kar är alltid bra att ha

            Själv kommer jag inreda dom efter hand

            // Peter

            Kommentar

            Arbetssätt...