Länk till STORT akvarieprojekt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Elina
    • February 2005
    • 128

    #31
    Men det var ju hans fru som "tvingade" honom att slänga i det där skeppsvraket väl?! Fattade det så iaf.... Hur som helst så är akvariet det häftigaste "hemmabygget" jag nånsin sett! Helt otroligt! *avis*

    Kommentar

    • Torstensson
      • June 2002
      • 1964

      #32
      Klart fräckt, men så fruktasnvärt FULT att ha det mellan soffan och fönstret. Men smaken e som baken..

      Kommentar

      • limpus
        • December 2003
        • 288

        #33
        nja tycker placeringen av burken känns ganska värdo,,,ser ju ut som han plöjt rakt igenom kåken bara,,,,

        Kommentar

        • JeBoro

          #34
          Han har plöjt rakt igenom kåken

          Kommentar

          • Ponchu
            • March 2005
            • 94

            #35
            Med ett sånt kar har han kanske inte så många olika ställen att ställa det på. Ingen klagar över saknad bakre vägg.

            Kommentar

            • JeBoro

              #36
              Jag tycker det är snyggt när man kan se genom karet men skeppet är för mycket. det tar alldeles för mycket plats, även att det är ett så stort akvarium

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48147

                #37
                Jag får väl sticka ut lite - jag tycker faktiskt att jätteakvariet inte alls är snyggt.
                Ful bänk över och en ful överbyggnad.
                Akvariet i sig är inte heller speciellt snyggt med skeppet "som kronan på verket". Korallerna är en mix av olika stenar, korallskelett och levande koraller nerplacerat och uppbyggt utan någon större tanke.

                Länkar istället till ett annat lite större akvarium (om än inte alls så stort som det ovan) som Jesper Taustrup har http://www.cichlids.dk/akvarier/vis/1301/
                Här tycker jag att stenare är snyggt utplacerade så att det ser naturligt ut. Kanske är ljuset lite väl blått - men i övrigt så.
                Vi (ZoopetklubbVäst) skall för övrigt besöka Jesper på vår Danmarkstripp i augusti.
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • Hasse H
                  • August 2004
                  • 2111

                  #38
                  Jag tycker inte heller det var nåt särskilt med detta. Stort är inte alltid lika med snyggt. Många liter vatten är inte heller alltid lika med häftigt. Själv förstår jag inte poängen med projektet, men det gör väl förhoppningsvis ägaren (och hans ev. familj) och alla som hejar på honom. Huvudsaken är att man själv är nöjd!
                  mvh Hasse
                  Det man inte vet, har man ingen aning om.

                  Kommentar

                  • Chrilleus
                    • November 2004
                    • 224

                    #39
                    MÄKTIGT men UGLY
                    Kanske blir snyggare med tiden...
                    Skeppet = ROTFLMAO!!!!!!!
                    500l, 160l, 96l
                    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=299645

                    Kommentar

                    • jimmy352
                      • June 2005
                      • 4

                      #40
                      Tycker inte heller att det är specielt snyggt men om vi pratar opm stora snygga salt kar så har vi ett här kolla runt lite på sidan.

                      Kommentar

                      • petnym
                        • May 2002
                        • 5028

                        #41
                        Ursprungligen postat av jimmy352
                        Tycker inte heller att det är specielt snyggt men om vi pratar opm stora snygga salt kar så har vi ett här kolla runt lite på sidan.
                        http://www.oregonreef.com/
                        Ovanstående var ju helt otroligt!!!
                        Gräset är grönare på andra sidan glaset...
                        Hemsida - Akvarium - Djurparker - CO2 - Blogg - AkvarieWiki
                        Mina tidigare och nuvarande akvarium: 2 meter växtakvarium - Åttakantigt växtakvarium - Räk-kub - Regnskogsterrium - Ikuben (salt) - 1000 liter salt

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Administrator

                          • December 2001
                          • 48147

                          #42
                          Ursprungligen postat av petnym
                          Ursprungligen postat av jimmy352
                          Tycker inte heller att det är specielt snyggt men om vi pratar opm stora snygga salt kar så har vi ett här kolla runt lite på sidan.
                          http://www.oregonreef.com/
                          Ovanstående var ju helt otroligt!!!
                          DEnna gång instämmer även jag i lovsången
                          Akvaristiska hälsningar
                          Kjell
                          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                          Kommentar

                          • SeanChai
                            • May 2005
                            • 498

                            #43
                            Kjell, ta lite bilder på "Jesper Taustrup", bilder som är lite närmare karet så man ser lite bättre =) annars tycker jag Jespers akvarium var ett av dom snyggaste jag sett. hrm...kan man säga annars så där? tror inte det, hur som helst, det var snyggt =)


                            // SeanChai
                            Min Zon

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Administrator

                              • December 2001
                              • 48147

                              #44
                              Ursprungligen postat av SeanChai
                              Kjell, ta lite bilder på "Jesper Taustrup", bilder som är lite närmare karet så man ser lite bättre =) annars tycker jag Jespers akvarium var ett av dom snyggaste jag sett. hrm...kan man säga annars så där? tror inte det, hur som helst, det var snyggt =)


                              // SeanChai
                              Vi är många (bl.a. petnym och muppins som ju ligger i toppen i fototävlingen) som har med sig kamera så nog kommer det att fotas på Danmarksresan.
                              Akvaristiska hälsningar
                              Kjell
                              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...