Förslag

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • morganmalmberg
    • March 2005
    • 12

    Förslag

    Jag fick nydligen ett 112L akvarie över. Satte det i sovrummet och stoppa i 4st choklad ciklid yngel (5-6cm). Men varje dag jag vaknar och tittar upp så kommer tanken fram att det duger inte måste bygga nått roligare. Akveriet är av lite ovanlig modell. Det är långsmalt 1m långt men bara 35 cm högt. Det måste ju finnas nått kul man kan göra?? funderar på att sätta in någon stor pump och skapa ett strömt vatten drag och sen stoppa i något lämpligt levande där i!!! någon som har förslag eller bild?? gör inget om det är helgalet med en massa jobb...jag har tid över...
    Truth is what stands the test of experience.
  • C.Ciklid
    • February 2005
    • 12055

    #2
    Du kommer snart få byta ut ditt akvarium mot ett på 300L och minst 130cm långt, enligt normerna för chokladen. Den trivs med mycket gömmställen... så mitt tips är att skaffa röd lavasten och bygg grottor och rös, kanske någon större rot. Någon tålig växt för att få lite "liv" i akvariet. Botten matterial... hmm... svart blästersand eller finkornigt engelsksjöstengrus. Skaffa en ytterpump med lite drag i. Eheim eller Fluval är bland de bättre. Lycka till!
    //Camilla
    De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

    Kommentar

    • morganmalmberg
      • March 2005
      • 12

      #3
      Jag tackar för svaret men var inte så jag menade. Cikliderna kommer att försvinna och karet kommer att bli helt tomt med möjliget till vad som helst... Det är där frågan kommer hur skulle man kunna bygga en bit av ett strömt vatten drag? vilka fiskar passar i de förhållandna?
      Truth is what stands the test of experience.

      Kommentar

      • Marlin
        • January 2005
        • 156

        #4
        Den här sidan kanske ger lite inspiration:



        Jag vet tyvärr inte mycket om fiskarna som beskrivs.
        Mvh,
        Malin

        Kommentar

        • C.Ciklid
          • February 2005
          • 12055

          #5
          Aha!... Guppys trivs i vattendrag och lågt vatten. De finns ju även i många olika färg glada modeller. Tycker att länken visade bra bilder på hur det kan se ut i akvariet. Annars kanske någon ål, hummer eller något annat trevligt i akvariet än guppys.
          //Camilla
          Senast redigerad av C.Ciklid; 29 March 2005, 22:55.
          De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

          Kommentar

          • heeke
            • April 2003
            • 5033

            #6
            bara 35 cm högt
            Det är ju som gjort för lite guramis.
            heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

            Kommentar

            • Simon B
              • January 2005
              • 395

              #7
              Lever inte guramis i mer lugna vatten som risfält och små pölar och liknande?
              Mina akvarier:

              180l Sällskap
              112l SA biotop

              Kommentar

              Arbetssätt...