Ett juwel 45l...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Wedquinna
    • May 2003
    • 88

    Ett juwel 45l...

    Tänkte starta upp mitt gamla Juwel 45l:s kar igen för att ha malynglen där på tillväxt. Vill dock gärna ha någon "prydnadsfisk" för ett akvarium med enbart malyngel (pansar och olika ancistrusvarianter) och lite växter är ju inte direkt någon fröjd för ögat ... Funderade ett tag på att göra det till ett växtakvarium, men har redan ett och det skulle vara skoj att ha nån/några firrar där för att liva upp stämningen lite istället.

    Någon som har någon idé om en lättskött fisk som inte är intresserad av att äta upp de små liven? Är inte sugen på guppys kanske tåls att tilläggas!

    Kom gärna med idéer och förslag!!
    Mina åsikter är just bara åsikter...
  • Robot
    • February 2004
    • 1174

    #2
    Nån tetra är nog lättast om de inte ska äta yngel... Tetror äter yngel i bland men det gör många fiskar.. Hursomhelst, små fiskar minskar risken att ynglen äts..

    Kommentar

    • Magnuz
      • February 2005
      • 292

      #3
      Neontetra är nog ofarlig och dessutom dekorativ så det räcker.

      Kommentar

      • Wedquinna
        • May 2003
        • 88

        #4
        Hmm..

        Jo, visst kan man sätta ner några tetror, men det känns inte heller så skoj... Skulle vara kul om nån hade något förslag på en lite mindre vanlig fisk?..

        Mvh
        Mina åsikter är just bara åsikter...

        Kommentar

        • Mr B
          • September 2004
          • 1310

          #5
          Endlers? Du sa iofs att du inte ville ha guppy's, och det är det ju, eller kanske i alla fall, därom tvistas det tydligen än...
          Bild Här

          B!

          Kommentar

          • Iris A
            • October 2004
            • 158

            #6
            Men ditt akvarium är ju bara 45 l... Det blir väldigt svårskött om du ska ha både ett gäng glupska yngel och ytterligare fisk, såvida du inte väljer VÄLDIGT små fiskar.

            Dvärgrasboran tycker jag kan vara ett alternativ. De är pyttesmå, dekorativa (rödaktiga med en grönsvart fläck på sidan), ofarliga, tåliga, lättlekta och tillhör inte "standardsortimentet". Sök i forumet så hittar du bilder!
            Lycka till!
            Iris

            Kommentar

            • Magnuz
              • February 2005
              • 292

              #7
              Kanske smycketetror? De är väldigt små och äter knappast yngel. Dessutom är de väldigt vackra och inte alltför vanliga.

              Kommentar

              Arbetssätt...