nu är det sant!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • aquasafe
    • February 2005
    • 138

    nu är det sant!

    fick idag reda på av "regeringen" att jag fick ha ett akvarie rum! ska ha ett 500L där med en hylla över där jag ska ha ett 100L och några små (10-40L)!
    och i ena hörnet ska jag ha ett 200-300L! jippi!
  • KE
    • November 2004
    • 356

    #2
    Grattis!!

    Vad kommer det bli i karen då?
    Zoonen
    Akvarietorka för tillfället...

    Kommentar

    • aquasafe
      • February 2005
      • 138

      #3
      malawi så klart! jippi! ska lägga ut bilder senare på året då rummet är klart och jag har en d-kamera!

      Kommentar

      • aquasafe
        • February 2005
        • 138

        #4
        ska nog ha malawi i 300L och sydamerikanskt i 500L:et .

        Kommentar

        • Robot
          • February 2004
          • 1174

          #5
          Vissa har det bra... Min "regering" säger att vi inte ska skaffa några fler akvarium för vi skaffar större boende... Man kanske kan slänga ut nån bokhylla eller nåt så får man mer plats..

          Kommentar

          • sockerconny
            • October 2004
            • 2349

            #6

            Min "regering" säger att vi inte ska skaffa några fler akvarium för vi skaffar större boende
            Exakt samma problem här! Mitt förslag om att barnen skulle dela rum och att frun och jag skulle kunna sova i badrummet godkändes inte heller!!
            Hennes omedelbara svar blev, citat:-"I och för sig, om du sover i garaget så kan jag byta till en mindre säng i vårat sovrum och därmed få in ett par burkar där istället!!!", slutcitat!
            Man skulle kunna sammanfatta det med att det var 10 minuter där ironin stod som spön i backen!

            Kommentar

            • Marie J
              • January 2004
              • 10616

              #7
              Jag det finns ju en anledning varför man är särbo . Då har man så många kar man vill.

              Nog att det diskuterats att vi ska slå våra påsar ihop men så länge det krävs att jag avvyttrar vissa djur och minimerar akvarieantalet så kan jag bo som jag gör.
              /Marie.

              Min zoon Mina hundar Min Dagbok
              En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

              Kommentar

              • carmahan
                • February 2004
                • 265

                #8
                Ni kanske inte lägger upp "snacket" rätt. Själv har jag använt mig av kvinnliglist . Tala lite förbigående - Nu är det bra trångt i akvariumet - åhhhh! det har kommit yngel, men de kommer säkert bli uppätna eftersom jag inte har något yngelkar! - Titta va gulliga de är, men det är så trångt! -Du förstår de kan bli vanskapta eller dör etc.

                Mvh
                carmahan

                Kommentar

                • Hemma
                  • October 2003
                  • 141

                  #9
                  Min man bara skakar på huvudet och ler åt mina fiskbestyr. Nu har vi inga jätteakvarium (100L, 10L + yngelburk).
                  Han låter mig hållas än så länge. Får väl se när han säger stopp!
                  När vi fått yngel så har jag hävdat att det är ju kanon för då kan man sälja dem.........än så länge har vi behållt de vi fått.

                  Fast nu har vi en sisådär 20 cory-yngel så det blir väl att avyttra, om de överlever.
                  som gillar fiskar !

                  Kommentar

                  • solbacka
                    • January 2004
                    • 3952

                    #10
                    Min man skulle nog gå med på ett större akvarium, synd att det är så dyrt bara. Jag har ett 100l uppe och pratade lite löst om hur det går om ett större akvarium skulle läcka där uppe. (vi har nyrenoverat) då sa han att 100l eller mer spelar ingen roll. Alltså har han sagt att vi kan ha större akvarium uppe. Mitt 375l ta en hel kortsida och där kan man ha in ett 2 meter akvarium likaväl som mitt 150cm! Men det är ju jag som sköter om allt från vattenbyten till avlivning av fiskar...
                    350l Diskus 275l SA växt
                    100l tanganynika
                    Min dagbok Mina bilder
                    Min alldeles egna zoon

                    Kommentar

                    • aquasafe
                      • February 2005
                      • 138

                      #11
                      så här ska det bli: ett 500L sóm ska stå på enn hemmagjord hylla med en övervåning,på över hyllan ska jag ha ett 60L och några yngel burkar(10-30L) .
                      i en annan del av rummet ska jag ha ett ca 300L med ett 100L över.=)

                      Kommentar

                      • Wracker1
                        • February 2005
                        • 69

                        #12
                        rejält skoj att läsa allas inlägg i den här tråden. själv så bor jag med mor fortfarande och hon har börjat klaga på alla kar, jag har ett 120l malawi, ett 60l sydamerika, en 70 och två 20l yngelkar.
                        elen kostar ju en del också =(

                        Kommentar

                        • Robot
                          • February 2004
                          • 1174

                          #13
                          Det är så man har sina funderar på att flytta till nåt stort billigt boende bara för att kunna ha fler kar.. Att skaffa större lägenhet i Göteborg kan ibland vara lite marigt.. Det är ju inte direkt överskott på 3-4or på mist 70 kvm som kostar 4000:- i månaden som hyresrätt..

                          Kommentar

                          • aquasafe
                            • February 2005
                            • 138

                            #14
                            blev "lite" ändrat ...hehe.... 2st 500L 1st 3-400L + månnga små 10-100L

                            Kommentar

                            • KE
                              • November 2004
                              • 356

                              #15
                              Låter inte helt fel, hoppas du tar många kort så man får se sen
                              Zoonen
                              Akvarietorka för tillfället...

                              Kommentar

                              Arbetssätt...