Många akvarium blev få akvarium.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • c90368

    • September 2006
    • 5973

    #91
    Ursprungligen postat av LAncer
    Idag flytta det iallafall in 30st kardinaltetra. Näst vecka hoppas vi på mera andra invånare och minst 30 tetror till eller mera
    Allt i denna tråd har handlat om odling och uppfödning av våra fiskar, vilket är ganska självklart. Det som glöms bort lite är din förmåga att skapa väldigt fina inredningar. Gillar den senaste här skarpt, går utanför "standard mallen" rejält.

    Snyggt jobbat

    Klicka på bilden för större version

Namn: image.png
Visningar: 360
Storlek: 100,7 KB
ID: 2438307​​
    Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
    http://www.youtube.com/user/c90368
    /Maths

    Kommentar

    • LAncer

      • February 2010
      • 846

      #92
      Ursprungligen postat av c90368

      Allt i denna tråd har handlat om odling och uppfödning av våra fiskar, vilket är ganska självklart. Det som glöms bort lite är din förmåga att skapa väldigt fina inredningar. Gillar den senaste här skarpt, går utanför "standard mallen" rejält.

      Snyggt jobbat

      Klicka på bilden för större version

Namn: image.png
Visningar: 360
Storlek: 100,7 KB
ID: 2438307​​
      Tackar för att du tycker det är snyggt. ?.


      hoppas kunna få i lite mera mendre grenar i lamman alla rötter och lite mera löv på botten så är man nog snart i mål på detta karet.

      Kommentar

      • admin
        Christian Alfredsson

        • November 2004
        • 11220

        #93
        Kan bara hålla med. Du har fått till det väldigt snyggt.
        Christian Alfredsson
        Tekniskt ansvarig Zoopet

        Kommentar

        • LAncer

          • February 2010
          • 846

          #94
          Nu har iallafall 6st altum flyttat in i det stora karet ska beställa några till så dom blir ett gäng. Lite svår fotade då dom håller till i bakgrunden.

          Kommentar

          • LAncer

            • February 2010
            • 846

            #95
            Så idag blev det iallafall 6st till altum beställa. Som kommer nästa onsdag.


            Förövrigt växter min vita sorgmateltera på. Nu ser man vad det ska bli för tetra ialla.

            Kommentar

            • maria@borgkvist.se

              • August 2020
              • 32

              #96
              Ursprungligen postat av LAncer
              Så idag blev det iallafall 6st till altum beställa. Som kommer nästa onsdag.


              Förövrigt växter min vita sorgmateltera på. Nu ser man vad det ska bli för tetra ialla.
              Vad fina! Bra jobbat! ?

              Kommentar

              • LAncer

                • February 2010
                • 846

                #97
                Gillar detta akvarium mer och mer .

                Nu börjat även datumen komma mer fram nu när dom har gått in säg.

                Lite sugen på någon corydoras till detta karet .Men frågan är ju vilken?

                jag ska riva ett nkar i helgen som det simmar ca 40st sterbai om man skulle ta dom eller hitta något annat Mer udda.

                Kommentar

                • LAncer

                  • February 2010
                  • 846

                  #98
                  Idag fick jag mina sist 6 st altum så nu simmar det 12 st i karet. Så nu är det bara att mata på och se dom växa.

                  Kommentar

                  • c90368

                    • September 2006
                    • 5973

                    #99
                    Scalarer i den storlek du har nu är en av mina absoluta favoriter och att det är Altum gör det inte sämre! Tyvärr blir de jobbiga när de vuxit till sig och parar ut, blir mycket bråk då. Ibland fungerar Altum bättre som vuxna, men det beror väl på att de inte går in i lek. Oavsett vilket är 30 centimeters Altum bland det finaste man kan ha i ett akvarium. Jag hade fyra i ett 720 kar, fullt utvuxna, det var mäktigt. Såldes då vi flyttade och hemska tanke det är 33 år sedan.
                    Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                    http://www.youtube.com/user/c90368
                    /Maths

                    Kommentar

                    • LAncer

                      • February 2010
                      • 846

                      Ursprungligen postat av c90368
                      Scalarer i den storlek du har nu är en av mina absoluta favoriter och att det är Altum gör det inte sämre! Tyvärr blir de jobbiga när de vuxit till sig och parar ut, blir mycket bråk då. Ibland fungerar Altum bättre som vuxna, men det beror väl på att de inte går in i lek. Oavsett vilket är 30 centimeters Altum bland det finaste man kan ha i ett akvarium. Jag hade fyra i ett 720 kar, fullt utvuxna, det var mäktigt. Såldes då vi flyttade och hemska tanke det är 33 år sedan.
                      Ja i framtiden kommer jag med behöva gör mig men några om det blir bråk. Men ännu går det rätt så bra och äter allt jag släpper ner i karet så kommer växa på bra hoppas jag på..

                      Kommentar

                      • LAncer

                        • February 2010
                        • 846

                        Dagens fix var att riva kuben och flytta mina 46.or och nu är det bara kvar att flytta kuben till förvaring så länge eller om den ska säljas. Då man hämtar hemma ett 720liter kar imorgon och ställer på den väggen i stället så kommer att bli malawi eller tanganyika kar då jag vill ha ett kar med mera fart i och slipper rensa växter varje vecka

                        Kommentar

                        • LAncer

                          • February 2010
                          • 846

                          Så g är.blev karet där alla mina 9st 46 or går.

                          Förövrigt ser mitt rum ut så här. Prov att flytta på.mi räkkar till köket en sväng och ställde kuben där nanot stig förut. Kan kanske funka att ha den där.

                          Kommentar

                          • LAncer

                            • February 2010
                            • 846

                            Nästa projekt hämtat ikväll 720liter karet. Har iallafall fått in bänken själv. Hoppas få lite hjälp till helgen och flytta in karet.

                            Karet behöver en stor rengöring och lite silikon på moduler och fixa med ytterfilter och även gömma ett innerfilter i en modul.

                            Roligt med något nytt att fixa och hitta på bra lösningar.

                            Kommentar

                            • LAncer

                              • February 2010
                              • 846

                              Har fått hjälp att böra in akvariet.

                              Så nu ikväll har jag kapat moduler och borrat så nu sitter en fx6 på väster sida i module höger sida sitter det nu ett pumphuvude i modulen men den ska bytas ut till en lite kraftigare.

                              Även fått i 75kg ciklidsand. Så är nu lite dimmigt i några timmar/dygn. Får stå en dag eller 2 så detta laget sig och vattnet kommit upp i temp.

                              Kommentar

                              • åheim
                                • April 2006
                                • 13127

                                tjaba Lancer! Det var en tjusig tank, är det tänk för malawi/tanganyika?
                                Viva Leo Buscaglia

                                Kommentar

                                Arbetssätt...