Odling Vid Afrikanska Ciklider

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JackFiskmannen
    • December 2021
    • 4

    Odling Vid Afrikanska Ciklider

    Hej allesammans! Jag har länge gillar att föda upp olika fiskar och se dem växa. Nu har jag bestämt mig för att börja lite större dock. Har ett 450 och 360 liters akvarium som jag tänker får bli uppväxnings akvarium. Ett 180 och 125 som jag tänkt ska bli breeding akvarium. Ett litet 65 liters som får bli för små yngel. Men vad min fråga egentligen är är ifall det går att få sålt den art jag tänkt föda upp (det vill säga egentligen vilken Peacock ciklid som helst). Peacocks har jag tidigare fått några yngel från (fire fish peacock) men jag visste inte hur jag skulle få sålt dem, så jag gav bort dem gratis till en vän. Nu vill jag börja mer på riktigt Och sälja dem för vinst. Inte egentligen för att tjäna massa pengar utan bara så jag kan hålla igång det. Så vad är egentligen efterfrågan på malawi Peacocks och vilken är bäst? Vill ju inte sitta fast med 100 fullvuxna Peacocks.
  • åheim
    • April 2006
    • 13129

    #2
    Då måste du ta kontakt med en handlare och höra om han eller hon är intresserad att ta emot och sälja det du föder upp och vilken art dem är intresserade av isåfall. Kanske du får betalt i lite foder eller liknande. Om jag ska gissa så tror jag inte att afrikanska cilkder är nån hyllvältare..,
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • LAncer

      • February 2010
      • 846

      #3
      Ja man måste ha bra kontakter får att kunna sälja vidare till butiker. Så hör runt där du bor. Och den privata marknaden är svår och då behöver man ett stort utbud för att det ska funka bra.

      Tips kolla runt efterfrågan. Odla med kvalité och inte kvantitet . Bättre att spara 20st riktigt fina än 60st halv bra. Kavlite säljer mer än antal. Det är min erfarenhet när det gäller typ Malawi och även andra arter. Då jag har hållit på i några år med odling.
      ​​​​​

      Kommentar

      Arbetssätt...