Juwel Rio 180

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nando

    • October 2017
    • 6054

    #76
    Vilka fina goldstripe!

    Kommentar

    • Munin
      • December 2020
      • 658

      #77
      Hur går det med nitrit, alger och så vidare?

      Kommentar

      • Saya
        • February 2021
        • 80

        #78
        Nitriten är (tillfälligt?) borta faktiskt, gjorde nästan en jubelvolt idag när testet visade <0,01. Algerna är det värre med, där är så mycket alger! Trådalger verkar det främst vara och mest på växterna, gälörten, mossan, javaormbunken, svärdplantan. Rötterna är helt grönludiga vilket iofs ser ganska fint ut men samma gröna ludd växer på glaset och stenarna också. Vet inte hur jag ska bli av med algerna...

        Kommentar

        • Sleaper

          • September 2008
          • 2883

          #79
          Kanske skall korta ner belysningstiden till max ca. 6tim/dygn som en första åtgärd.

          Kommentar

          • Saya
            • February 2021
            • 80

            #80
            Ursprungligen postat av Sleaper
            Kanske skall korta ner belysningstiden till max ca. 6tim/dygn som en första åtgärd.
            Jag testade det men då blir växterna ledsna verkar det som. Har 7 tim idag och har alltid haft. Jag visste att vi skulle få en hel del alger då karet står utsatt för solljus men vi drar ner mörkläggande rullgardiner i alla fönster direkt på morgonen.

            Får testa dra ner på ljustimmar igen. Har PMDD och fler snabbväxande växter på ingång, kanske växterna blir gladare i alla fall

            Kommentar

            • Munin
              • December 2020
              • 658

              #81
              Tycker nog det är dags för lite bilder!?

              Kommentar

              Arbetssätt...