Red Sea S 650 med Diskus, lite annat

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • ampe
    svarade
    Tror det är någon liknande som jag har i ett av mina, men ”din” är möjligtvis lite ljusare. Jag är nöjd med den.

    Lämna en kommentar:


  • EzAndre
    svarade
    Sitter och tittar på olika bakgrunder, finns så många!
    Har tittat på den här flera gånger, vad tror ni om den?

    Lämna en kommentar:


  • EzAndre
    svarade
    Idag har jag kollat på min sump uppbyggd! Tänker göra mer fack i den, och även köra med en reaktor! I reaktorn ska jag köra typ
    moving bed filter
    Så på måndag blir det beställa lite glas, sen bygga ut facken i sumpen.
    Sen hoppas jag kunna hämta sakerna som blivit lackerade.

    Lämna en kommentar:


  • EzAndre
    svarade
    Ursprungligen postat av Olle.H

    Jag har filtervadd och grov svamp där vattnet kommer ner. I skummar facket har jag biobollar och en Aquael - Turbofilter 1500 Innerfilter. Sen har jag filtervadd i bubbelfällan, och en streamer i returfacket som piskar runt vattnet.
    Nice
    jag håller på och tänka hur jag ska bygga min sump nu, så det är kul och se hur andra har det

    Lämna en kommentar:


  • EzAndre
    svarade
    Ursprungligen postat av Ekenberg
    Jättespännande att få följa med. Jag älskar ju diskus så det blir extra kul med lite nya projekt trådar där det handlar om diskus.
    Ja eller hur
    Följer ju dig, så man har fått mycket info där.

    Lämna en kommentar:


  • Olle.H
    svarade
    Ursprungligen postat av EzAndre

    Vad kul, att mer här kör med saltkar.
    ja ytavrinningen får man hålla koll på. Hur har du byggt upp din sump?

    jag kommer bara köra med en av dom 4 pumparna.
    Jag har filtervadd och grov svamp där vattnet kommer ner. I skummar facket har jag biobollar och en Aquael - Turbofilter 1500 Innerfilter. Sen har jag filtervadd i bubbelfällan, och en streamer i returfacket som piskar runt vattnet.

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Jättespännande att få följa med. Jag älskar ju diskus så det blir extra kul med lite nya projekt trådar där det handlar om diskus.

    Lämna en kommentar:


  • EzAndre
    svarade
    Ursprungligen postat av LoGeek

    Spännande! Har du haft diskus förut bortsett det par du har nu? Köpte du dem som ett par eller en ung grupp?
    Hade diskus för 5-6 år sedan, men fick aldrig någon till lek.
    dessa har jag köpt 1 och 1, så blev glad jag lyckades få ihopa ett par Dom köptes som ca 14cm, har haft dom ca 2-3 månader.

    Lämna en kommentar:


  • LoGeek
    svarade
    Ursprungligen postat av EzAndre

    Tack LoGeek!
    Ja jag hoppas på det! Ska försöka få tag på 1-2 diskus par till, när karet är klart. Hoppas man kan få fram några kullar
    Spännande! Har du haft diskus förut bortsett det par du har nu? Köpte du dem som ett par eller en ung grupp?

    Lämna en kommentar:


  • EzAndre
    svarade
    Ursprungligen postat av Superpescado
    Vilka härliga mått på karet. Hur har du tänkt att inreda det?
    Ja det är frågan det
    Det är alltid lika svårt när man sitter och tittar in i sitt tomma akvarium, och tänker hur gör jag nu!!

    jag är mycket nöjd med mitt andra, så jag bygger nog något liknande.

    Sen funderar jag på om jag ska sätta en BTN slim, eller ha den svart!
    Har jag kvar den svart blir det nog mörkare i karet där bak, och det tycker jag är lite tråkigt.
    Så det lutar åt en btn slim

    Lämna en kommentar:


  • EzAndre
    svarade
    Ursprungligen postat av LoGeek
    Rolig uppstart, detta ska följas. Riktigt sjysst diskuskar du hittat!
    Tack LoGeek!
    Ja jag hoppas på det! Ska försöka få tag på 1-2 diskus par till, när karet är klart. Hoppas man kan få fram några kullar

    Lämna en kommentar:


  • EzAndre
    svarade
    Ursprungligen postat av Olle.H
    Ska bli kul och följa. Har själv ett saltkar som jag nu kör sötvatten i. Nackdelen som jag märkt är att saltvattens kar kör man returpumpen+ streamer pumparna för fullt som gör
    att all bös i burken åker ner genom avrinningen till sumpen där man har Div. filter. Med sötvattensfirrar får man sänka samtliga pumpar till lägsta läget för att dom ska trivas. Sen får man vara observant att inte blad och växtdelar fastnar i ytavrinnings kammarna och täpper till dom.
    Vad kul, att mer här kör med saltkar.
    ja ytavrinningen får man hålla koll på. Hur har du byggt upp din sump?

    jag kommer bara köra med en av dom 4 pumparna.

    Lämna en kommentar:


  • Superpescado
    svarade
    Vilka härliga mått på karet. Hur har du tänkt att inreda det?

    Lämna en kommentar:


  • LoGeek
    svarade
    Rolig uppstart, detta ska följas. Riktigt sjysst diskuskar du hittat!

    Lämna en kommentar:


  • Olle.H
    svarade
    Ska bli kul och följa. Har själv ett saltkar som jag nu kör sötvatten i. Nackdelen som jag märkt är att saltvattens kar kör man returpumpen+ streamer pumparna för fullt som gör
    att all bös i burken åker ner genom avrinningen till sumpen där man har Div. filter. Med sötvattensfirrar får man sänka samtliga pumpar till lägsta läget för att dom ska trivas. Sen får man vara observant att inte blad och växtdelar fastnar i ytavrinnings kammarna och täpper till dom.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...