L-malar, eventuellt ett par ciklider och guppy. Ofrivilligt skynda långsamt.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nando

    • October 2017
    • 6054

    God Jul!

    Kommentar

    • Munin
      • December 2020
      • 658

      Det går fruktansvärt söligt här, mest pga brist på ork men hörnan börjar ta form! Har bestämt mig för att 60liters karet får stå i hyllan medan 120liter nummer två får stå på bänken istället så det blir plats för lite fler husväxter, eventuellt ska jag skaffa ett mindre akvarium för lite räkor/kampfisk som ska stå överst i hyllan.

      Håller på att förbereda malarna/filter för flytt och nu känns det som jag kan få tummen ur vilken dag som helst! haha. Nåväl börjar bli lite struktur iaf.

      Kommentar

      • Nando

        • October 2017
        • 6054

        Vad snyggt det blir!

        Kommentar

        • Munin
          • December 2020
          • 658

          Ursprungligen postat av Nando
          Vad snyggt det blir!
          Tack, börjar själv tro att det nog kan bli en ganska trevlig hörna. Tyvärr får 250liters karet inte plats så som jag tänkt mig så det kommer få flyttas till ett annat hörn i rummet, men det är ju ett separat projekt.

          Kommentar

          • ampe
            • August 2007
            • 1073

            Håller med Nando, mysig hörna!
            Återfallsakvarist.

            Kommentar

            • Farsot
              • March 2021
              • 132

              Supermysigt! 120 liters karet ser ”lagom” ut, funderar lite på att byta mitt 60 liters till nåt sånt men är också sugen på ett lågt/grunt kar.

              Kommentar

              • Munin
                • December 2020
                • 658

                Tack hörrni! Idag har det iaf åkt i vatten i 120liters balja nr2 men när jag mäter tycks bakterierna inte vara igång trots att jag haft filtret i 250liters baljan i drygt en månad. Funderar lite smått på att åka och köpa några mindre stimfiskar att köra in akvariet med för jag vågar nog inte flytta L397orna innan allt verkligen ser bra ut men samtidigt är ju tanken att ha de ensamma i ett akvarium så jag enklare ska kunna försöka få yngel, fast någon liten stimfisk kanske inte direkt stör.

                Farsot själv är jag lite sugen på ett 180x20x20cm som finns på CyberZoo men tyvärr har jag inte vägg nog här hemma, tror jag iaf 120liters karet som är igång är helt klart min favorit av de jag har (250liter, 54 liter, 180liter),eller har haft igång nyligen, så ser fram emot att få igång även det andra.
                Senast redigerad av Munin; 28 December 2021, 21:00.

                Kommentar

                • ampe
                  • August 2007
                  • 1073

                  Jag tycker inte att ett stim med småfisk stör malarna, snarare tvärtom ibland.
                  Återfallsakvarist.

                  Kommentar

                  • ampe
                    • August 2007
                    • 1073

                    Är sjukt nyfiken på det där karet med udda mått!
                    Återfallsakvarist.

                    Kommentar

                    • Munin
                      • December 2020
                      • 658

                      Okej dags för en nyårsuppdatering.

                      cw009 akvariet har fått nya rötter(eller rättare sagt jag snodde L397ornas favoritrötter). Varför? Ancistrusen möblerar om för mycket och de andra rötterna kan inte stå emot hans fäbless för aggressiv heminredning, de här är lite tyngre och kan förhoppningsvis stå still. Dessutom ger det mig en ursäkt att köpa fler rötter till malarnas nya akvarium.

                      Det andra 120liters karet som ska bli L397ornas nya hem har fått ett stim patetiskt små gröna neontetror(hämtades dagen innan nyår) fanns bara 8st i affären så de kanske får påfyllning nästa gång jag är där. I övrigt är det just nu mest en plats där rötter ligger för att de ska fortsätta vara vattenmättade och tillfällig växtförvaring.

                      54liters karet har jag inte riktigt bestämt mig för vad jag ska göra med, det står mellan kulfiskar, någon liten l-mal eller en tredje grupp corydoras(lutar nog åt det sistnämnda trots allt, corys har snabbt tagit favoritplatsen bland akvariefisk helt enkelt).

                      250liters karet ska avvecklas helt då jag helt enkelt inte har plats här hemma, antingen lyckas jag sälja det för en slant eller så får det stå i källarförrådet tills jag har plats för det.

                      Hur ska jag då få plats med alla mina fiskar? Jag har helt enkelt beställt, det ovannämnda, akvarium med måtten 180x20x20cm. Tror det kan bli ett riktigt coolt corydorasakvarium för sterbaigänget. Lär bli en del kring det karet närmsta veckorna i tråden då det kommer krävas en del udda lösningar i form av vad det ska stå på, lock, belysning, filtrering och liknande men jag har några idéer- vi får se om dessa är genomförbara i praktiken.

                      Slänger upp lite bilder av samma träliga kvalitet som alltid, mitt nyårslöfte till er får bli att jag skaffar mig en nya kamera så det kan bli lite ordning på bilderna nu när jag ska sätta upp nya karet!

                      God fortsättning! Speciell hälsning vill jag ge till mina citrontetror som alla har lyckats överleva både det ena och det andra sedan min återkomst till hobbyn förra året.
                      Senast redigerad av Munin; 01 January 2022, 20:52.

                      Kommentar

                      • Munin
                        • December 2020
                        • 658

                        Ursprungligen postat av ampe
                        Är sjukt nyfiken på det där karet med udda mått!
                        Samma här det borde komma på tisdag/onsdag, var tvungen att betala pallkostnad tyvärr men det får det vara värt. Lite orolig för att det inte anländer helt men det går väl förhoppningsvis bra!

                        Var tvungen att göra om mitt inlägg för att kunna byta en bild eller två så ditt hamnade ovanför, ser lite lustigt ut nåja!

                        Kommentar

                        • Munin
                          • December 2020
                          • 658

                          Schnauzer för referenspunkt. Ska försöka orka med en längre uppdatering framåt kvällen!

                          Kommentar

                          • ampe
                            • August 2007
                            • 1073

                            Kul! Väntar med spänning på fler bilder!
                            Återfallsakvarist.

                            Kommentar

                            • Farsot
                              • March 2021
                              • 132

                              Shit va cool! Spännande! Vore coolt med en river-setup, det är nåt som jag skulle vilja prova nån gång men ska pausa vidare inköp (akvarium, inte fiskar ) en tid.

                              Kommentar

                              • Nando

                                • October 2017
                                • 6054

                                Jädrar vilket häftigt kar! Kan ju bli en hur spännande inredning som helst!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...