Projekt: Juwel Rio 180 a.k.a få dottern intresserad av akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • ampe
    svarade
    Ursprungligen postat av Sleaper
    Kul med ett stort kar. Helt nya utmaningar naturligtvis. Jag hade dock valt att slänta sanden mot bakrutan (som ett tips), så det blir tunt med sand vid framrutan och mer sand mot bakrutan. Skapar en betydligt större känsla av djup. Lycka till!
    Det sluttar lite framåt, men när jag började gräva så tror jag endel försvann. Ska tänka på det! Tack!

    Lämna en kommentar:


  • ampe
    svarade
    Ursprungligen postat av Munin
    Hej! Tror jag såg det där karet på blocket? Var allt lite lockad men inte redo för mitt återfall ännu, ser bra ut hur som helst och om det var det jag kikade på så är det minst sagt ett kap i min mening. Blir kul att se hur det utvecklas!
    Om det fanns i Oxelösund så är det det!

    Lämna en kommentar:


  • Sleaper
    svarade
    Kul med ett stort kar. Helt nya utmaningar naturligtvis. Jag hade dock valt att slänta sanden mot bakrutan (som ett tips), så det blir tunt med sand vid framrutan och mer sand mot bakrutan. Skapar en betydligt större känsla av djup. Lycka till!

    Lämna en kommentar:


  • Munin
    svarade
    Hej! Tror jag såg det där karet på blocket? Var allt lite lockad men inte redo för mitt återfall ännu, ser bra ut hur som helst och om det var det jag kikade på så är det minst sagt ett kap i min mening. Blir kul att se hur det utvecklas!
    Senast redigerad av Munin; 29 December 2020, 20:01.

    Lämna en kommentar:


  • ampe
    svarade
    Sådär ja, en bit påväg! Men det är mycket jobb kvar! Mer växter, mer Sten, fler grottor... och så är jag sugen på att köpa en winewood till som jag kan ha på andra sidan... men i morgon jobbar jag sent, så det blir varken mer inredning eller några fiskar förrän tidigast nyårsafton! Klicka på bilden för större version

Namn: 486D749C-949D-483C-ACBD-EE2387E3E8CB.jpeg
Visningar: 136
Storlek: 550,9 KB
ID: 2425136

    Lämna en kommentar:


  • ampe
    svarade
    Snaaart... fattar inte hur pumpen ska sitta. Han skickade med en grön slang. Ska den värmas o träs på pumpen tro? Annars passar den inte om den inte värms så den blir mer flexibel.

    Lämna en kommentar:


  • ampe
    svarade
    Herrejävlar vad saker o ting tar tid! Vi fick hem karet ganska lätt, men då skulle vi ju flytta Riot. Hoppas malarna tar flytten bra, för tillslut slängde jag ner inredning o annat!

    Kommer fler bilder senare. Är iväg o köpt sand nu!

    Lämna en kommentar:


  • ampe
    svarade
    Det är juwels pumpar tydligen. Och det har jag ju redan i sovrummet, så jag hoppas det funkar. Ska höra av mig till killen jag köpt malar av förut o kolla om han kan hålla 2 st l200 till
    mig, vet att han hade några hemma förut.

    Lämna en kommentar:


  • Superpescado
    svarade
    Ja då är det bara att go with the flow.
    Har du tysta pumpar? Tänker att det är jobbigt om det låter mycket i sovrummet.

    l200 är riktigt läcker 201 gillar jag också

    Lämna en kommentar:


  • ampe
    svarade
    Men varför försvinner texten?!?! L200 är givet! Sen ska jag rota fram min gamla bok om l malar och spana vad som kan va intressant nu när det finns utrymme även för lite större!

    Lämna en kommentar:


  • ampe
    svarade
    Ursprungligen postat av Superpescado
    Det blev ett 720 tillslut iaf. Vad är planen för det? Vilka malar har du tänkt ha i där?

    och i sovrummet, hur övertalade du han till det?
    Det var faktiskt tvärtom. Det var han som sa att det skulle stå där! Otippat va?

    Planen är scalarer med någon tetra samt corys o malar.

    Lämna en kommentar:


  • Superpescado
    svarade
    Det blev ett 720 tillslut iaf. Vad är planen för det? Vilka malar har du tänkt ha i där?

    och i sovrummet, hur övertalade du han till det?

    Lämna en kommentar:


  • ampe
    svarade
    Jaha, så det kan bli... är ni redo för ännu ett nytt projekt? I morgon åker vi och hämtar hem ett 720 liters akvarium. Som plötsligt inte alls ska stå i nya gästrummet som planerat utan i vårt sovrum!

    Lämna en kommentar:


  • Superpescado
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando

    Så kan det gå! Man har inte roligare än man köper sig
    Hahaha ett väldigt bra talesätt

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Ursprungligen postat av ampe
    Hoppsan....

    Klicka på bilden för större version

Namn: D9D278F2-BFB9-4237-8AA1-CF2039B58CEE.jpeg
Visningar: 176
Storlek: 473,2 KB
ID: 2425094
    Så kan det gå! Man har inte roligare än man köper sig

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...