Projekt: Juwel Rio 180 a.k.a få dottern intresserad av akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Ekenberg
    svarade
    Hej. Ser bra ut. Jag tycker du skall satsa på svarta fantomtetra, det är en av de absolut roligaste tetror jag haft och det blåa i dem gör att de är otroligt iögonfallande och ut en ren estetisk tror jag det blir helt perfekt. Allra helst när scalarerna växer till sig. Men tänk på att det krävs många tetror i ett stort kar. Jag hade 25 i ett 540 och det kändes lite snålt. Lycka till.

    Lämna en kommentar:


  • ampe
    svarade
    Nu börjar de så sakteliga färga ut mer och mer!

    Klicka på bilden för större version

Namn: 1C3FC4B8-A9D5-4071-8E7D-66A7CFE5BB1F.jpeg
Visningar: 153
Storlek: 531,6 KB
ID: 2425202

    Lämna en kommentar:


  • ampe
    svarade
    Ursprungligen postat av Superpescado
    Nej dom vägrar att få till det än så länge. Jag får fortsätta jobba på tålamodet
    ska du beställa malarna från tanten eller hur gör du?
    L200 köper jag från killen som jag köpte 333orna av. Har redan förvarnat honom att det kommer en beställning om en månad eller så. Han hade bara en hemma så han skulle skaffa fler!

    Lämna en kommentar:


  • Superpescado
    svarade
    Nej dom vägrar att få till det än så länge. Jag får fortsätta jobba på tålamodet
    ska du beställa malarna från tanten eller hur gör du?

    Lämna en kommentar:


  • ampe
    svarade
    Nu ska ju scalarerna få gå själva i några veckor innan invånarantalet ökar, eventuellt släpper jag ner någon av de röda ancistrusarna om jag får tag i dem. Roten har börjat släppa massa genomskinlig gegga. Kommer inte ihåg vad det heter, men minns att malarna gärna käkar det.

    Funderar lite på vad det ska bli för invånare. Av någon anledning så har jag svårt att välja stimfisk. Har egentligen ganska många favoriter. Men vet inte riktigt vad jag vill estetiskt. Funderar på diamanttetra, har aldrig haft det förut, men är rädd att jag ska tycka att de ser lite tråkiga ut. Men eftersom det inte är lika starkt lyse i detta kar som det är i mina andra så kanske de blir fina. Annars är jag förtjust i svarta fantomtetror, men funderar på om det blir tråkigt med svarta fiskar... Andra favoriter är odessabarber och purpurhuvudsbarb men då är vi ju i en helt annan världsdel och härjar... inte för att jag brukar bry mig så mycket om det, men barber kan ju vara lite hetsiga.

    När det kommer till corys har jag också svårt att välja. men eftersom jag har 27 grader är det ganska många som försvinner bort. Ska jag flytta Sterbaierna och utöka antalet, eller ska jag kanske köra duplicarius? De är ju relativt lätta att få tag på och jag har aldrig haft dem förut. Fjärilsciklider är också en fundering jag har. Om jag skulle skaffa 4-6 av dem. Men de kan väl också vara lite aggressiva? (Och känsliga?) Det är man ju inte så sugen på!

    Flyttade över en av malgrottorna idag från Riot, såg då att det låg en död sterbai däri. Det gjorde mig oerhört nedstämd, tror att jag kan råkat döda den när vi flyttade karet. Hatar när fisk dör, är alldeles för fäst vid dem. Vågade inte ens titta om det var min favorit, den som saknar en analfena.

    Nåja, lite nyårsfunderingar från mig!

    Önskar alla en fin nyårskväll! Det blir en lugn kväll för mig, ska upp o jobba 10 timmar i morgon men en liten champagneskål blir det nog trots allt på tolvslaget. (Om jag klarar att vara vaken.) Nu håller vi tummarna att vi får bukt på covid 19 under 2021 så livet kan återgå mer till normalt tillstånd!

    Lämna en kommentar:


  • ampe
    svarade
    Ursprungligen postat av Superpescado
    Kommer att bli kanonsnyggt! Vad kör du med för ytterfilter? Eller är det filter bakom bakgrunden?

    jätte fina scalarer
    Nu kör jag bara filter i bakgrunden, får se om det räcker sen när det flyttar in malar. hur går det för dina malar? Ingen romans än?

    Lämna en kommentar:


  • Superpescado
    svarade
    Kommer att bli kanonsnyggt! Vad kör du med för ytterfilter? Eller är det filter bakom bakgrunden?

    jätte fina scalarer

    Lämna en kommentar:


  • ampe
    svarade
    Hann åka förbi o köpa en till rot igår. Tycker själv att det blev rätt bra! Nu ska det ju i fler växter samt några fler malgrottor, men det är ingen stress!

    scalarerna är fortfarande fega o gömmer sig, men de får ta sin tid!

    Klicka på bilden för större version

Namn: 762A15D4-CF02-452D-9912-7CAE8AA88DA2.jpeg
Visningar: 150
Storlek: 483,4 KB
ID: 2425176

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av ampe

    Det kommer! Ska försöka få tag i lite mer inredning oxå.
    Visst! Ta det cool och inred sakta och fint, så blir det go’a bilder längre fram.

    Lämna en kommentar:


  • ampe
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Det skall bli spännande att få se bilder på dom när de gått in sig i karet.
    Det kommer! Ska försöka få tag i lite mer inredning oxå.

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av ampe

    Ja, tror de blir superfina! Fenorna ser väldigt fina o raka ut!
    Det skall bli spännande att få se bilder på dom när de gått in sig i karet.

    Lämna en kommentar:


  • ampe
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Fasen, va’ gôtt! Scalarerna ser kanonfina ut, redan nu i påsarna!
    Ja, tror de blir superfina! Fenorna ser väldigt fina o raka ut!

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Fasen, va’ gôtt! Scalarerna ser kanonfina ut, redan nu i påsarna!

    Lämna en kommentar:


  • ampe
    svarade
    Nu är de här! Trodde det skulle komma pyttesmå rackare, men de är större än jag trodde! Superkul!

    Klicka på bilden för större version

Namn: BD18FB3D-C374-4F65-8FD7-AFBF8ACD9E0F.jpeg
Visningar: 151
Storlek: 381,0 KB
ID: 2425150

    Lämna en kommentar:


  • ampe
    svarade
    Idag kommer de första invånarna! Det blir 8 unga scalarer- Rio Nanay. Beroende på vilken tid de levereras (japp, har sån lyx att de kommer med hemleverans) så kanske jag hinner åka förbi och köpa mer sten samt en rot till innan jag börjar jobba! Men det hänger på vilken tid svärmor kommer och tar den lilla tvåbenta ligisten (och den fyrbenta...)

    I övrigt så är det smått kaos i alla kar nu efter att jag snott växter från de andra två... Men är mammaledig med den lilla nästa vecka, så hoppas hon sover bra på dagarna så jag hinner fixa lite. Sen i mitten av januari börjar jag nytt jobb, så då blir det mindre tid att fixa.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...