Projekt: Juwel Rio 180 a.k.a få dottern intresserad av akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Christer5
    • July 2015
    • 915

    Ursprungligen postat av ampe
    Klicka på bilden för större version

Namn: E0BCD9F8-043D-4391-9D09-944D05C1AE80.jpeg
Visningar: 195
Storlek: 581,5 KB
ID: 2432388Fortsätter min monolog av uppdateringar. Beställde av en privatperson på Facebook lite växter som jag hoppas kommer innan helgen. Har hemmajobb på måndag, hoppas dottern är frisk tills dess, då kanske jag kan möblera om lite. Rötterna vattenmättas relativt snabbt vad det verkar, har tryckt ner dem i sanden så hela ska komma under ytan. De ska inte stå som de gör, tryckte mest ner dem där de fick plats…


    En av 333orna ville visa sig ordentligt vid matning oxå. Vet att de inte är de mest ovanliga malarna, men tycker ändå att de är otroligt fina!


    Har aldrig förstått varför man måste ha ovanliga fiskar !

    Kommentar

    • ampe
      • August 2007
      • 1073

      Dottern behagade att sova i 2 timmar, så jag passade på att testa lite utformning av rötterna. Tror jag börjar närma mig ett resultat. Beställde även växter på nätet, hittar ju ändå inte det jag vill ha i butikerna i närheten.

      Några tips om inredningen? Det finns ju så många här inne som jag beundrar er kreativitet och estetiska sinne. Hade gärna haft lite torra grenar oxå, men har tyvärr inga på lager, ska komma ihåg att klippa några o lägga på hög!

      Återfallsakvarist.

      Kommentar

      • ampe
        • August 2007
        • 1073

        Ursprungligen postat av Christer5

        Har aldrig förstått varför man måste ha ovanliga fiskar !
        Har aldrig utgått från huruvida en fisk är ovanlig eller inte när jag köpt fiskar, men många av mina malar kanske inte hör till sorterna men ser i varje akvarium. Men jag har ju valt dem av en anledning, estetik eller beteende. Då spelar det ingen roll om de är vanliga eller inte.
        Återfallsakvarist.

        Kommentar

        • Munin
          • December 2020
          • 658

          Jättekul med uppdateringar och du vet att jag gillar de nya malarna(även scalarerna är snygga). Angående hur inredningen ser ut så tycker jag ju att den är jättesnygg men möjlgitvis att den bakre(som går upp mot ytan) i mitten är lite väl centrerad och bör puttas lite åt höger, sedan i med några stenar kanske?

          Jättetråkigt med Bruce såklart.

          Kommentar

          • ampe
            • August 2007
            • 1073

            Ursprungligen postat av Munin
            Jättekul med uppdateringar och du vet att jag gillar de nya malarna(även scalarerna är snygga). Angående hur inredningen ser ut så tycker jag ju att den är jättesnygg men möjlgitvis att den bakre(som går upp mot ytan) i mitten är lite väl centrerad och bör puttas lite åt höger, sedan i med några stenar kanske?

            Jättetråkigt med Bruce såklart.
            Bra input med den höga roten. Tyvärr kan jag inte flytta den just nu för den flyter upp då.

            Kanske ska testa lite med sten, men vet inte riktigt hur jag ska placera dem… kanske kommer naturligt när de nya växterna kommer.
            Återfallsakvarist.

            Kommentar

            • ampe
              • August 2007
              • 1073

              Ikväll blir det en uppdatering om hur Lidot ser ut för tillfället. Är egentligen ganska nöjd med detta, men har drabbats nåt så sjukt av alger… så jag måste klippa bort väldigt mkt av anubisplantorna…

              Återfallsakvarist.

              Kommentar

              • ampe
                • August 2007
                • 1073

                Matade precis som ni kanske ser, sjuk aktivitet då!
                Återfallsakvarist.

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Karet ser riktigt fint ut!

                  Kommentar

                  • ampe
                    • August 2007
                    • 1073

                    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                    Karet ser riktigt fint ut!
                    Tack Mats!
                    Återfallsakvarist.

                    Kommentar

                    • ampe
                      • August 2007
                      • 1073

                      Dags att visa status på sista karet, den lilla räkkuben. Detta puttrar på helt utan bekymmer! Tycker det är trevligt att titta på, inga alger att prata om, byter bara lite vatten då och då. (Fyller mest på om jag ska vara ärlig)

                      Återfallsakvarist.

                      Kommentar

                      • Geraxy
                        • November 2020
                        • 20

                        Fina kar. Jag gillar verkligen utseendet på din stora tank.

                        Kommentar

                        • ampe
                          • August 2007
                          • 1073

                          Ursprungligen postat av Geraxy
                          Fina kar. Jag gillar verkligen utseendet på din stora tank.
                          Tack!
                          Återfallsakvarist.

                          Kommentar

                          • ampe
                            • August 2007
                            • 1073

                            Idag åkte jag och köpte en ny trifasciatahanne då min gamla tyvärr dog när vi var bortresta. Kan inte ta kort på honom för akvariet är släckt fortfarande, men försökte istället fånga briljanttetrornas skönhet. Det är en av mina absoluta favoriter bland tetror, deras långa vackra slöjor och kroppens skimmer är svårslagna! Och tyvärr väldigt svåra att fånga på bild…

                            Klicka på bilden för större version

Namn: 13ED829B-5581-463B-89A9-2B2AC31D3416.jpeg
Visningar: 106
Storlek: 510,8 KB
ID: 2432496
                            Återfallsakvarist.

                            Kommentar

                            • Nando

                              • October 2017
                              • 6050

                              Vilken snygging!

                              Kommentar

                              • ampe
                                • August 2007
                                • 1073

                                Ursprungligen postat av Nando
                                Vilken snygging!
                                Det är ändå en av de med minst fenor. De mest praktfulla ville inte alls ställa upp på bild idag…
                                Återfallsakvarist.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...