Projekt: Juwel Rio 180 a.k.a få dottern intresserad av akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ampe
    • August 2007
    • 1073

    Ursprungligen postat av LindaAlgo
    Vilka fina bilder och vilka fina malar.
    Vilken tur att det löste sig med filtret. Det är drygt när man inte får ihop det.
    Jag vet inte om det är löst direkt. Men en tillfällig lösning om inte annat!
    Återfallsakvarist.

    Kommentar

    • Superpescado
      • March 2020
      • 715

      Jag tyckte det såg väldigt frodigt och fint ut i riot. Vad tycker dina fiskar om rephasyn nu?

      Kommentar

      • ampe
        • August 2007
        • 1073

        Ursprungligen postat av Superpescado
        Jag tyckte det såg väldigt frodigt och fint ut i riot. Vad tycker dina fiskar om rephasyn nu?
        Nja, de är inte eld och lågor. I lidot går den åt snabbt. Men i det stora och i riot är det lite sämre. Funderar på om jag ska köpa en sort till o blanda i...
        Återfallsakvarist.

        Kommentar

        • ampe
          • August 2007
          • 1073

          Klicka på bilden för större version

Namn: C17FC556-B255-4D3F-B5F1-84EFC04D9880.jpeg
Visningar: 129
Storlek: 734,9 KB
ID: 2426430Det nåt fel på mig... skulle bara in och köpa lite levandefoder men kom ut med några svärdplantor till. Hej, jag heter Maria och är beroende av att köpa växter. Eller ja, egentligen allt som har med akvarium att göra.

          Men ville faktiskt fylla ut ena hörnet lite.

          Slänger in en bild på en mal också (ovanligt va?) bara för att hen är fin!

          Klicka på bilden för större version

Namn: 65C96EA5-F812-40D9-9E91-141D37C6F259.jpeg
Visningar: 125
Storlek: 550,9 KB
ID: 2426431
          Återfallsakvarist.

          Kommentar

          • ampe
            • August 2007
            • 1073

            Inga corys idag... fick ett meddelande om att de inte kunde leverera idag. Så de kommer i morgon istället.

            I brist på annat så lägger jag in en helhetsbild på det stora. Måste försöka ta mig ut till svärföräldrarna så jag kan plocka eklöv någon dag.!

            Klicka på bilden för större version

Namn: C3EDF648-02D2-412F-A857-D2C070F6706C.jpeg
Visningar: 111
Storlek: 585,5 KB
ID: 2426462
            Återfallsakvarist.

            Kommentar

            • JimmyH
              • December 2020
              • 5

              Är det en L-239 mal? Mycket fin

              Kommentar

              • ampe
                • August 2007
                • 1073

                Ursprungligen postat av JimmyH
                Är det en L-239 mal? Mycket fin
                Det stämmer bra! Väldigt fina!
                Återfallsakvarist.

                Kommentar

                • Superpescado
                  • March 2020
                  • 715

                  Det ser jätte fint ut! Är du nöjd eller har du planer på förändringar/tillägg?

                  Kommentar

                  • ampe
                    • August 2007
                    • 1073

                    Ursprungligen postat av Superpescado
                    Det ser jätte fint ut! Är du nöjd eller har du planer på förändringar/tillägg?
                    Vet inte riktigt. Beror lite på hur det växer upp och hur de tar sina revir, om jag måste avgränsa lite mer med växter och sånt. Just nu får det mogna lite.
                    Återfallsakvarist.

                    Kommentar

                    • Superpescado
                      • March 2020
                      • 715

                      Ursprungligen postat av ampe

                      Vet inte riktigt. Beror lite på hur det växer upp och hur de tar sina revir, om jag måste avgränsa lite mer med växter och sånt. Just nu får det mogna lite.
                      Låter klokt!

                      Kommentar

                      • Nando

                        • October 2017
                        • 6050

                        [QUOTE=ampe;n2426429]Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        C17FC556-B255-4D3F-B5F1-84EFC04D9880.jpeg Visningar:	28 Storlek:	734.9 kB ID:     	2426430Det nåt fel på mig... skulle bara in och köpa lite levandefoder men kom ut med några svärdplantor till. Hej, jag heter Maria och är beroende av att köpa växter. Eller ja, egentligen allt som har med akvarium att göra.

                        Hej Maria! Du är bland vänner . Och karet ser så fint ut!

                        Kommentar

                        • Munin
                          • December 2020
                          • 658

                          Det mest positiva med att min uppstart drar ut på tiden är väl att spontanköp undviks enklare, även om det såklart är en klen tröst i sammanhanget. Använder du någon specifik växtgödning?
                          Senast redigerad av Munin; 28 January 2021, 00:34.

                          Kommentar

                          • ampe
                            • August 2007
                            • 1073

                            Ursprungligen postat av Munin
                            Det mest positiva med att min uppstart drar ut på tiden är väl att spontanköp undviks enklare, även om det såklart är en klen tröst i sammanhanget. Använder du någon specifik växtgödning?
                            Har bottennäring (sticks/pinnar) under vissa växter och när jag kommer ihåg använder jag easylife plantnäring eller vad den nu heter... förr använde jag alltid pmdd, men har inte orkar börja med den under detta återfall
                            Återfallsakvarist.

                            Kommentar

                            • Munin
                              • December 2020
                              • 658

                              Ok, funderar också på att dra ut och plocka lite eklöv(?) fast det är ju med risk för egen säkerhet idag med tanke på halkan.
                              Senast redigerad av Munin; 28 January 2021, 14:39.

                              Kommentar

                              • ampe
                                • August 2007
                                • 1073

                                Ursprungligen postat av Munin
                                Ok, funderar också på att dra ut och plocka lite eklöv(?) fast det är ju med risk för egen säkerhet idag med tanke på halkan.
                                Nu blir det ingen eklövsplock! Kom till jobbet i morse och fick höra av meteorologen att det skulle komma ett större snöfall idag. Och hon hade rätt. Jäklar vad snö det kommer! Så eklöven får vänta!
                                Återfallsakvarist.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...