Projekt: Juwel Rio 180 a.k.a få dottern intresserad av akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ampe
    • August 2007
    • 1073

    Ursprungligen postat av Superpescado

    Nooooo!
    men grattis till nytt jobb!
    Har du gjort något nytt med inredningen eller blev du nöjd sen efter?
    Det är typ samma jobb som jag gör idag, med skillnaden att jag idag frilansar med eget företag och från o med måndag kör 9 månader som fast anställd på stället jag är mest. Men det ska bli skönt att ha en fast punkt ett tag.

    nej har inte gjort nåt nytt, låter det mogna lite i väntan på inspiration.
    Återfallsakvarist.

    Kommentar

    • LindaAlgo
      • July 2015
      • 1373

      Det är alltid lika kul att logga in och läsa din tråd Ampe. Kul att få läsa om pandabebisar och andra funderingar.
      Med vänlig hälsning Linda

      Kommentar

      • ampe
        • August 2007
        • 1073

        Ursprungligen postat av LindaAlgo
        Det är alltid lika kul att logga in och läsa din tråd Ampe. Kul att få läsa om pandabebisar och andra funderingar.
        Vad glad jag blir. Jag som tycker jag mest svamlar.
        Återfallsakvarist.

        Kommentar

        • ampe
          • August 2007
          • 1073

          Eh... jag har ju varit lite orolig för 239orna. Har hört så många historier över att de är svåra att få att käka ordentligt i början and so on... men om man tittar på den otroliga bajsmängden just nu så tror jag inte jag behöver vara direkt orolig. Herregud!
          Bifogade filer
          Återfallsakvarist.

          Kommentar

          • ampe
            • August 2007
            • 1073

            Klicka på bilden för större version

Namn: 247E12A1-7D10-4CB2-86C5-77535DA6544E.jpeg
Visningar: 131
Storlek: 2,35 MB
ID: 2426037Fick hem nya lysrör idag. Såklart visade det sig att en av ”hållarna” (ja jag säger ju att jag är tekniskt nollad) är trasig... så 3 nya lysrör blev det i alla fall. Ni får se bild i morgon eller så, rutorna är så skitiga så de behöver en liten skrapning. Annars flyter allt på i det stora. De tre randiga kommer fram så fort det vankas mat, scalarerna tror det är mat så fort de överhuvudtaget ser mig... och de blå... de bara är!

            I 180:an har det kläckts 4 nya sterbai yngel. Har inte sett något av dem, men har haft koll på 4 romkorn som suttit på ett valleblad. Idag blev de riktigt mörka och man kunde verkligen se att nu är något på gång! Och nu när det var matdags så fanns bara ”rester” av äggen kvar. Däremot så såg jag ett pytteyngel simma omkring, utan gulesäck så det var inte något av dem. Det vore så roligt om något av dem klarade sig!!

            Lidot puttrar på. 134orna börjar bli modigare. Idag såg jag faktiskt två stycken vid matningen. En av de större var inte ens rädd när jag gick fram. Hade tyvärr inte mobilen på mig, så jag kunde inte ta någon bild...

            Idag bjuder jag inte på någon akvariefisk utan som ni såg en bild på något jag saknar. Nämligen våren och trädgårdssäsongen. Här är en bild från mina älskade fiskar som nu är (förhoppningsvis) i någon slags vinterdvala. Hoppas verkligen de klarar vintern i dammen!

            Återfallsakvarist.

            Kommentar

            • ampe
              • August 2007
              • 1073

              Blir inget vattenbyte förrän senare idag, men tycker det är härligt att scalarerna verkligen kommer till sin rätt i nya ljuset!

              Klicka på bilden för större version

Namn: 516AAF15-A55C-44BF-ACB8-BA3274BC759E.jpeg
Visningar: 129
Storlek: 528,1 KB
ID: 2426050
              Återfallsakvarist.

              Kommentar

              • LindaAlgo
                • July 2015
                • 1373

                De är verkligen superfina!
                Med vänlig hälsning Linda

                Kommentar

                • Superpescado
                  • March 2020
                  • 715

                  Vad har hänt för nytt i dina kar? Fixat inredning? Köpt mer malar?

                  Kommentar

                  • ampe
                    • August 2007
                    • 1073

                    Ursprungligen postat av Superpescado
                    Vad har hänt för nytt i dina kar? Fixat inredning? Köpt mer malar?
                    Absolut ingenting nytt. Trist nog. Började ny tjänst igår, har knappt hunnit titta på fiskarna ens. Haha! Sen är jag hyfsat pank efter jul o alla inköp. Och vilsen i vad jag ska sätta ner i karet härnäst... tror hör och häpna inte det blir mal. Antingen blir det apistogramma eller tetror... Det som händer mest just nu är att körsbärsräkorna förökar sig som kaniner!
                    Återfallsakvarist.

                    Kommentar

                    • Superpescado
                      • March 2020
                      • 715

                      Ursprungligen postat av ampe

                      Absolut ingenting nytt. Trist nog. Började ny tjänst igår, har knappt hunnit titta på fiskarna ens. Haha! Sen är jag hyfsat pank efter jul o alla inköp. Och vilsen i vad jag ska sätta ner i karet härnäst... tror hör och häpna inte det blir mal. Antingen blir det apistogramma eller tetror... Det som händer mest just nu är att körsbärsräkorna förökar sig som kaniner!
                      Jajuste du började nytt jobb! Hoppas att det gått bra.
                      vore kul att se lite större tetror, några tetror du har i tankarna?

                      jag har samma problem, mina körsbärsräkor har förökat sig som galningar, dom gå hårt på mina växter tyvärr

                      Kommentar

                      • ampe
                        • August 2007
                        • 1073

                        Ursprungligen postat av Superpescado

                        Jajuste du började nytt jobb! Hoppas att det gått bra.
                        vore kul att se lite större tetror, några tetror du har i tankarna?

                        jag har samma problem, mina körsbärsräkor har förökat sig som galningar, dom gå hårt på mina växter tyvärr
                        Det är samma jobb jag hade innan typ. Men går från konsult till fast anställd. Så mer jobbtid och mer ansvar. Men samma arbetsplats. Men är helt tom i skallen efter all info om datorer och scheman o gud o hans faster.

                        tror det blir briljanttetror. de verkar skimra lite i blått vilket jag tror passar med scalarerna. Plus att de blir lite större.

                        Återfallsakvarist.

                        Kommentar

                        • Nando

                          • October 2017
                          • 6050

                          Vilka vackra scalarer! Förstår att du inte hinner så mycket nu om du precis börjat jobba. Ta det lugnt bara, vi som hänger i din tråd finns kvar när du får möjlighet att uppdatera

                          Kommentar

                          • Superpescado
                            • March 2020
                            • 715

                            Ursprungligen postat av ampe

                            Det är samma jobb jag hade innan typ. Men går från konsult till fast anställd. Så mer jobbtid och mer ansvar. Men samma arbetsplats. Men är helt tom i skallen efter all info om datorer och scheman o gud o hans faster.

                            tror det blir briljanttetror. de verkar skimra lite i blått vilket jag tror passar med scalarerna. Plus att de blir lite större.
                            Jag förstår det. Som nando skriver, vi är kvar när du orkar och hinner uppdatera!

                            briljanttetror blir nog riktigt läckert. Hur stort stim tänker du ?

                            Kommentar

                            • ampe
                              • August 2007
                              • 1073

                              Ursprungligen postat av Superpescado

                              Jag förstår det. Som nando skriver, vi är kvar när du orkar och hinner uppdatera!

                              briljanttetror blir nog riktigt läckert. Hur stort stim tänker du ?
                              Jag börjar nog med 10-15 sen får vi se hur många jag lägger till. (Jag började ju med 6 rosentetror lidot, sen skulle jag lägga till. Nu några månader senare är de... fortfarande 6 st... haha)
                              Återfallsakvarist.

                              Kommentar

                              • Superpescado
                                • March 2020
                                • 715

                                Ursprungligen postat av ampe

                                Jag börjar nog med 10-15 sen får vi se hur många jag lägger till. (Jag började ju med 6 rosentetror lidot, sen skulle jag lägga till. Nu några månader senare är de... fortfarande 6 st... haha)
                                Haha ja då är det bäst att du köper ett bra gäng på en gång.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...