Projekt: Juwel Rio 180 a.k.a få dottern intresserad av akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ampe
    • August 2007
    • 1073

    Ursprungligen postat av Nando
    Fin bild! Härligt också att du mår bättre. Det är verkligen konstigt med corona att det slår så olika. Själv blev jag bara lindrigt sjuk i våras, vilket jag är väldigt tacksam för såklart. Men smak och lukt var helt borta länge och det är fortfarande inte som tidigare, även om det blivit mycket bättre.
    Lukten är borta, känner lite smak fortfarande. Det verkar ju slå extremt olika. Min man (som jag tror smittade mig) åkte på en lindrog variant. Han var sänkt i typ 1,5 dygn över helgen. Sen jobbade han igen på måndagen. (Hemifrån såklart)
    Återfallsakvarist.

    Kommentar

    • ampe
      • August 2007
      • 1073

      Har letat efter L134 ett tag nu. Förut var det aldrig svårt att hitta dem, fanns ofta att köpa både hos privatpersoner och i butik. Men nu verkar det stört omöjligt att hitta! Men såg att Aqua tantan i Danmark hade ett gäng inne. Och eftersom de har tillstånd att skicka fisk så beställde jag helt sonika därifrån!

      Så på onsdag får jag hem ett gäng! Beställde även en liten L333 white line samt foder o grottor! Kanske inte det smartaste att göra innan jul när ekonomin har en tendens att vara lite ansträngd ändå... men kunde inte låta bli!
      Återfallsakvarist.

      Kommentar

      • Superpescado
        • March 2020
        • 715

        Åh va roligt gissar att dom inte var könsmogna ännu? Ska dom gå i lidot ellerb180?

        Kommentar

        • ampe
          • August 2007
          • 1073

          Ursprungligen postat av Superpescado
          Åh va roligt gissar att dom inte var könsmogna ännu? Ska dom gå i lidot ellerb180?
          köpte 4 st 134. 2 ska vara könsmogna o 2 är mindre. Kände inte riktigt att ekonomin räckte till 4 vuxna. Det blev nog så dyrt!
          Återfallsakvarist.

          Kommentar

          • ampe
            • August 2007
            • 1073

            Nu kapades texten igen. De kommer få gå i lidot. Det är ju redan 4 stora 333or o zebrorna i 180an. I lidot går ju bara häxmalarna och de är sällan på botten, bara vid matning.
            Återfallsakvarist.

            Kommentar

            • Superpescado
              • March 2020
              • 715

              Jag var inne o kikade på aquatanten. Dom såg fina ut ser fram emot att få se bilder sen.

              Kommentar

              • ampe
                • August 2007
                • 1073

                Ursprungligen postat av Superpescado
                Jag var inne o kikade på aquatanten. Dom såg fina ut ser fram emot att få se bilder sen.
                Det kommer bilder på onsdag! Hoppas innerligt att de hinner komma tills dess för sen ska jag åka iväg en sväng på torsdag. Min man är hemma, men jag koppar gärna in dem själv...
                Återfallsakvarist.

                Kommentar

                • Superpescado
                  • March 2020
                  • 715

                  Jag håller tummarna för att dom kommer i tid. Jag köpte ju en liten 134 till så jag har 3 nu. Hoppas att det blir en hona

                  Kommentar

                  • ampe
                    • August 2007
                    • 1073

                    Ursprungligen postat av Superpescado
                    Jag håller tummarna för att dom kommer i tid. Jag köpte ju en liten 134 till så jag har 3 nu. Hoppas att det blir en hona
                    Hörde nyligen att det kan vara bra att ha fler hanar än honor. Att det kan trigga dem att vilja ha in honorna i grottorna. Har alltid hört tvärtom, men å andra sidan låter det ju logiskt. Lite konkurrens kan va bra ibland.
                    Återfallsakvarist.

                    Kommentar

                    • Superpescado
                      • March 2020
                      • 715

                      Spännande absolut logiskt, men samtidigt gäller det att ha yta för flera hanar, då det borde leda till bråk i ett för litet kar tänker jag.

                      Kommentar

                      • ampe
                        • August 2007
                        • 1073

                        Nu är de här!!! God jul mig från mig!

                        4 st l134
                        1 l333 white line
                        6 nya malgrottor
                        2 för mig nya foder!

                        en av påsarna hade börjat läcka, men som tur var fanns där tillräckligt med vatten för att malen skulle klara sig. Nu kopps de in och längtar tills jag kan släppa i dem!

                        Klicka på bilden för större version

Namn: 0D9BAF56-5D82-435A-BFAB-5278900B0759.jpeg
Visningar: 126
Storlek: 673,7 KB
ID: 2424867
                        Bifogade filer
                        Återfallsakvarist.

                        Kommentar

                        • Superpescado
                          • March 2020
                          • 715

                          Super snygga! Och snyggare blir dom ju när dom fått gå in sig

                          Kommentar

                          • ampe
                            • August 2007
                            • 1073

                            Klicka på bilden för större version

Namn: 7BBCEF8D-1356-46AC-9DEC-E719ADBC8552.jpeg
Visningar: 131
Storlek: 582,1 KB
ID: 2424870
                            Ursprungligen postat av Superpescado
                            Super snygga! Och snyggare blir dom ju när dom fått gå in sig
                            Ja, jag är supernöjd! Tycker dock att min 333a ser gulare ut än white... men det gör inget.
                            Återfallsakvarist.

                            Kommentar

                            • Superpescado
                              • March 2020
                              • 715

                              Jag kan hålla med om att den går mer åt det gula hållet. Hur stor var den?

                              Kommentar

                              • ampe
                                • August 2007
                                • 1073

                                Ursprungligen postat av Superpescado
                                Jag kan hålla med om att den går mer åt det gula hållet. Hur stor var den?
                                Den är bara 3 cm typ.
                                Återfallsakvarist.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...