Projekt: Juwel Rio 180 a.k.a få dottern intresserad av akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Superpescado
    • March 2020
    • 715

    #16
    Snyggt! Bra med malgrottorna. Vilka L-malar har du tänkt dig?
    hur många corys har du nu,?

    Kommentar

    • ampe
      • August 2007
      • 1073

      #17
      Åh, vet inte riktig vilka malar det blir. Har alldeles för många favoriter och är van att ha större kar än det här. Men en stor favorit är 134. Eller 201. Eller 333. Haha listan kan göras lång! O så vill jag ha röd häxmal!

      Just nu går det 4 corydoras Agassizii och en stackars ensam sterbai som jag förmodligen kommer adoptera bort. Även om jag gillar Sterbai. Men gillar Panda mer.
      Återfallsakvarist.

      Kommentar

      • Superpescado
        • March 2020
        • 715

        #18
        Åh 201 tycker jag är riktigt läckra. Men jag får hålla mig tills den dag då jag skaffar större akvarium

        Kommentar

        • ampe
          • August 2007
          • 1073

          #19
          Ursprungligen postat av Superpescado
          Åh 201 tycker jag är riktigt läckra. Men jag får hålla mig tills den dag då jag skaffar större akvarium
          Men 201 borde du väl kunna ha? De blir ju bara runt 10 cm.
          Återfallsakvarist.

          Kommentar

          • Superpescado
            • March 2020
            • 715

            #20
            Ursprungligen postat av ampe

            Men 201 borde du väl kunna ha? De blir ju bara runt 10 cm.
            Jo men har redan ancistrus så det blir lite trång.

            Kommentar

            • ampe
              • August 2007
              • 1073

              #21
              Ursprungligen postat av Superpescado

              Jo men har redan ancistrus så det blir lite trång.
              Ah ok. Jag har en tendens att klämma in lite för många
              Återfallsakvarist.

              Kommentar

              • ampe
                • August 2007
                • 1073

                #22
                Dag 9 om jag räknat rätt. Allt puttrar på fint. Tyvärr strök den minsta av ancistrusarna med häromdagen. Men det var nästan väntat att minst en av dem inte skulle klara sig med tanke på hur små de var. När jag beställde dem (fick dem levererade med en granne från en lokal odlare) så kunde jag inte riktigt gissat på att de skulle va så små.

                Ingen nitrit än, testar i stort sett varje dag så jag ska vara beredd om det skulle komma. Börjar se lite trådalger, måste komma ihåg att skaffa amanoräkor. Har för mig att de gillar att äta såna.

                Annars är det inte mycket att rapportera om, tycker det ser ut som om det växt på sig lite. Men såklart svårt att avgöra. Och många av växterna jag valt är ju inte direkt kända för att skynda sig.
                Återfallsakvarist.

                Kommentar

                • Superpescado
                  • March 2020
                  • 715

                  #23
                  Var det en av dina ancistrus super red? Tråkigt, men dom andra överlever säkert.
                  det ser fint ut och som om att det har växt på

                  Kommentar

                  • ampe
                    • August 2007
                    • 1073

                    #24
                    Ursprungligen postat av Superpescado
                    Var det en av dina ancistrus super red? Tråkigt, men dom andra överlever säkert.
                    det ser fint ut och som om att det har växt på
                    Den var red, tror inte den klassas som superred. ja trist, men det är ju risken med så små individer.
                    Återfallsakvarist.

                    Kommentar

                    • Nando

                      • October 2017
                      • 6050

                      #25
                      Det ser trevligt ut! Synd på den lille ancistrusen men så blir det ju ibland.

                      Kommentar

                      • ampe
                        • August 2007
                        • 1073

                        #26
                        Ursprungligen postat av Nando
                        Det ser trevligt ut! Synd på den lille ancistrusen men så blir det ju ibland.
                        Ja, men tycker fortfarande att det är sjukt tråkigt när fiskar dör. Oavsett storlek eller sort. Ska lämna mina guldfiskar ute i dammen i vinter. Kommer va sjukt nojig över att alla ska dö!
                        Återfallsakvarist.

                        Kommentar

                        • ampe
                          • August 2007
                          • 1073

                          #27
                          Igår fick 4 L333 flytta in. (Samt några räkor som kom med på köpet. Lite osäker på könet på dem, men säljaren/odlaren lovade att jag fick byta om några månader om jag haft så otur att alla är hanar.

                          Har även kopplat på ett ytterfilter. Det blev ett Jbl Cristalprofi. Har haft det förut och varit nöjd, så när jag gick i affärer häromdagen i jakt på malgrottor hittade jag ett till kampanjpris och slog till direkt. Så nu har jag en filtrering på 2400l/timme. Borde räcka ett tag!
                          Återfallsakvarist.

                          Kommentar

                          • ampe
                            • August 2007
                            • 1073

                            #28
                            Har idag varit på coryjakt! Tyckte lite för synd om min ensamma sterbai som visserligen hängt med Agassiziigänget, men ville att han skulle få en egen familj. (Smygköpte 3 igår, men de var så små så jag ville ha lite större exemplar.) Tänkte även leta efter just fler Agassizii. Hade hört att xlzoo skulle ha inne så jag började där. Men nior, de verkade vara slut. Däremot fanns det vääääldigt fina corys inne! Men jag stod emot o åkte vidare mot Bromma zoo. Eller zoo.se eller vad det nu heter.

                            Blev inte speciellt imponerad av utbudet där. Nu såg de iofs ut att göra om då många kar stod tomma, men tyckte att många arter såg lite väl smala och tråkiga ut. Så då satte jag mig i bilen o körde vidare till Akvarielagret. Där vet man ju att man inte blir besviken. Såg inga Agassiziis men de hade stora fina sterbai! 4 fick följa med hem! En av de lilla från gårdagen blev överlycklig och uppvaktar nu en av dem för glatta livet! Såg precis att hon saknar en av de slå bakfenorna, men hon verkar inte må dåligt för det. Däremot verkar hon inte sjukt imponerad av den lilla ettriga saken som är på henne.
                            Senast redigerad av ampe; 15 October 2020, 06:36.
                            Återfallsakvarist.

                            Kommentar

                            • Nando

                              • October 2017
                              • 6050

                              #29
                              Skoj med nya corysar!

                              Kommentar

                              • ampe
                                • August 2007
                                • 1073

                                #30
                                Ursprungligen postat av Nando
                                Skoj med nya corysar!
                                Alltid! Hoppas de blir mindre skygga snart. Vore kul att se mer än en fisk när man tittar in.
                                Återfallsakvarist.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...