Projekt: Juwel Rio 180 a.k.a få dottern intresserad av akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Munin
    svarade
    Väntar fortfarande på bilder på Bruce och gänget, ska faktiskt eventuellt ut och gräva damm i helgen!

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Hoppas det lugnat sig något på jobbet för dig och att karen utvecklas fint!

    Lämna en kommentar:


  • Munin
    svarade
    Hunnit med något vattenbyte än? Om inte annat kanske det regnat även hos er?

    Lämna en kommentar:


  • ampe
    svarade
    Ursprungligen postat av Munin
    Jo det kan jag tänka mig är ett problem med damm, vore kul med en bild eller två därifrån vid tillfälle också! Själv håller jag på att bli galen på temperatursvängningarna här inne i min lilla lägenhet så jag förstår dem fullt ut!
    Det kommer dammbilder sen när det grönskar lite mer. Och när algerna blivit under kontroll, fattar inte riktigt vad som är galet. Ska se om jag hinner göra ett vattenbyte på sisådär 3000 liter i helgen....

    Lämna en kommentar:


  • ampe
    svarade
    Ursprungligen postat av Superpescado
    Kul att se lite uppdateringar från dig. Dina malar är så.himla fina.men vad heter malen på första bilden och sen sista bilden?
    har det lugnat sig lite med jobbet nu?
    Första är en av 260:orna och den sista en l75

    tyvärr är det inte så mkt lugnare än, men det kommer det antagligen inte vara förrän Coronan är över...

    Lämna en kommentar:


  • Munin
    svarade
    Jo det kan jag tänka mig är ett problem med damm, vore kul med en bild eller två därifrån vid tillfälle också! Själv håller jag på att bli galen på temperatursvängningarna här inne i min lilla lägenhet så jag förstår dem fullt ut!

    Lämna en kommentar:


  • Superpescado
    svarade
    Kul att se lite uppdateringar från dig. Dina malar är så.himla fina.men vad heter malen på första bilden och sen sista bilden?
    har det lugnat sig lite med jobbet nu?

    Lämna en kommentar:


  • ampe
    svarade
    Ursprungligen postat av Munin
    Tackar! L260 är otroligt fin! Hoppas jag kan hämta i slutet av sommaren! Men först får vi väl hoppas på lite bra väder, hur går det med Bruce och dammen?
    Bruce o hans crew mår bra! Eller ja, de verkar inte tycka att livet är helt toppen med de rejäla temperatursvängningarna. Ena dagen är de uppe vid ytan och kommer och hälsar när man närmar sig dammen, andra dagen trycker de vid botten i djuphålan. Men nu hoppas vi väl att tempen ska höjas lite och slippa de värsta bakslagen! Men i övrigt mår de bra!

    Lämna en kommentar:


  • Munin
    svarade
    Tackar! L260 är otroligt fin! Hoppas jag kan hämta i slutet av sommaren! Men först får vi väl hoppas på lite bra väder, hur går det med Bruce och dammen?

    Lämna en kommentar:


  • ampe
    svarade
    Där har vi efter önskemål några av malinvånarna. Fick ingen bra bild på varken zebrorna (de ville faktiskt inte ens visa sig vid matning idag) eller 333:orna.

    Surtant Hongsloi har idag plötsligt bytt grotta o är mer ilsk än någonsin.

    Sjukt dålig bild på henne, men som ni ser är det kokosgrottan som behagade henne idag istället för keramikgrottan.

    Kan även försiktigt meddela att det verkar som om räkorna fått en bra balans och att alla överlevt, en av de rödvita verkar gå med rom.

    Klicka på bilden för större version

Namn: A72E1DF4-16A9-46EF-AC22-89C9CF7B5E0F.jpeg
Visningar: 239
Storlek: 568,8 KB
ID: 2430293
    Klicka på bilden för större version

Namn: 8366D71E-FA7F-49D3-898E-02E02F806540.jpeg
Visningar: 250
Storlek: 465,3 KB
ID: 2430292

    Lämna en kommentar:


  • ampe
    svarade
    Klicka på bilden för större version

Namn: 735EA114-9EA1-408C-AB15-C462D5EF1CC8.jpeg
Visningar: 238
Storlek: 492,6 KB
ID: 2430290
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Munin
    svarade
    Skönt att veta att någonting är som det ska! Och ursäkta om jag är tjatig haha

    Lämna en kommentar:


  • ampe
    svarade
    Ursprungligen postat av Munin
    Kul med uppdatering! Men väldigt lite om malar...
    Ska se om de vill ställa upp på bild i morgon! Och just det... ja de hänger fortfarande i träden!

    Lämna en kommentar:


  • Munin
    svarade
    Kul med uppdatering! Men väldigt lite om malar...

    Lämna en kommentar:


  • ampe
    svarade
    I Riot har en av apistotjejerna lagt beslag på en grotta. Vet inte om hon har nåt däri eller om hon bara ”övar”, men hon är rejält ilsken om någon kommer för nära! Hanen däremot jagar mest den andra stackars honan.

    Klicka på bilden för större version

Namn: EAF2EE95-C934-431F-81EC-B959953E085F.jpeg
Visningar: 260
Storlek: 459,7 KB
ID: 2430249
    Klicka på bilden för större version

Namn: 09D52E60-7F4F-43DA-A383-718C24D1CD6A.jpeg
Visningar: 272
Storlek: 421,3 KB
ID: 2430248

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...