350l Sydamerikansk fisksoppa!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cinapuff
    • August 2006
    • 120

    350l Sydamerikansk fisksoppa!

    Efter att ha varit inaktiv här sen 2014 (Jo, akvariet hamnade på Blocket till slut) är jag nu sugen på att skaffa ett nytt kar (en gång akvarist ni vet...).
    Den här gången blir det lite större, runt 350l eller så och enda villkoret maken ställer för att det ska få flytta in är att det är ”snyggt” med ”snygga fiskar” (gärna några i modell större).
    Själv tänker jag mig snygga (odlings)varianter av sydamerikanska klassiker; platinumscalarer, ett stim briljanttetror och blå fjärilar som huvudattraktion. En grupp corydoras på botten och gärna nån snygg algätande mal.
    Men så frågar mannen efter nåt större som sticker ut lite och jag funderar vidare... Hade det t ex funkat med gula hantelciklider i ovanstående sällskap? Under förutsättning att jag väntar med att introducera dem tills resten av invånarna funnit sig till rätta och gjort sig hemmastadda och dessutom ser till att skaffa hantlarna som små individer..?
    Kom gärna med input och åsikter! Karet är inte ens inhandlat än men en bra planering kan aldrig vara fel tänker jag!
Arbetssätt...