SA juwel rio 125L

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sleaper

    • September 2008
    • 2878

    Startade ju precis ett nytt Juwel och det blir nog lätt en hinna på ytan i början. Men jag tänker att ha koll på påsen med tabletterna som följde med. Sist blev det något som stank f..-jäkligt. Bra med skyddet mot dagsljus, tror jag gör nytta.

    Kommentar

    • Superpescado
      • March 2020
      • 715

      Ursprungligen postat av Sleaper
      Startade ju precis ett nytt Juwel och det blir nog lätt en hinna på ytan i början. Men jag tänker att ha koll på påsen med tabletterna som följde med. Sist blev det något som stank f..-jäkligt. Bra med skyddet mot dagsljus, tror jag gör nytta.
      Okej vad bra att det inte bara är hos mig det blir så. Får hålla koll jag med. Säkert bra att ta bort efter 2 veckor iaf.
      ja iaf nu i starten sen efter 1 månad tänker jag att det inte borde vara lika viktigt med skyddet. Eller vad tror du?

      Kommentar

      • Sleaper

        • September 2008
        • 2878

        Jag tror det gör rätt mycket nytta även i framtiden. Men det kanske går att sätta något mer permanent som man kan leva med? Annars kan man ju alltid testa utan, så får man se vad det blir för skillnad.

        Kommentar

        • Superpescado
          • March 2020
          • 715

          Ursprungligen postat av Sleaper
          Jag tror det gör rätt mycket nytta även i framtiden. Men det kanske går att sätta något mer permanent som man kan leva med? Annars kan man ju alltid testa utan, så får man se vad det blir för skillnad.
          Ja jag får fundera på det där. Just nu är väl inte frun sjukt imponerad av min kartonglösning. Kanske testar utan, om det inte funkar får jag skapa en lösning.

          Kommentar

          • Superpescado
            • March 2020
            • 715

            Pansarmalarna har blivit väldigt skygga, bleka och gömmer sig bara under en rot, kommer fram när lampan släcks lite försiktigt. Vet inte om dom behöver anpassa sig till nya akvariumet bara, innan dom blir modigare.
            värdena i vattnet ligger bra. Förhoppningsvis tuffar dom till sig snart.
            ancistrus hanen och ynglena är däremot överallt och utforskar.
            Klicka på bilden för större version

Namn: 20200907_210834.jpg
Visningar: 248
Storlek: 267,1 KB
ID: 2421774Klicka på bilden för större version

Namn: 20200907_210842.jpg
Visningar: 226
Storlek: 334,9 KB
ID: 2421775

            Kommentar

            • flygrc
              • June 2006
              • 2755

              Jag envisades länge med ett kar nära fönster. Fick lite sol ibland på vår och höst men det blev alltid obalans då. Så en bra lösning för att solljuset inte ska komma in i karet är bra att hitt.
              https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
              Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

              Kommentar

              • Superpescado
                • March 2020
                • 715

                Ursprungligen postat av flygrc
                Jag envisades länge med ett kar nära fönster. Fick lite sol ibland på vår och höst men det blev alltid obalans då. Så en bra lösning för att solljuset inte ska komma in i karet är bra att hitt.
                Ja det är tyvärr enda stället vi har plats för ett akvarium, våran lägenhet är full av fönster.
                ett alternativ är att måla sidorutan med akrylfärg också, mwn känns lite tråkigt att bara kunna se in via framrutan.
                hur löste du det? Hade du wn bättre plats att byta till?

                Kommentar

                • flygrc
                  • June 2006
                  • 2755

                  Ursprungligen postat av Superpescado

                  Ja det är tyvärr enda stället vi har plats för ett akvarium, våran lägenhet är full av fönster.
                  ett alternativ är att måla sidorutan med akrylfärg också, mwn känns lite tråkigt att bara kunna se in via framrutan.
                  hur löste du det? Hade du wn bättre plats att byta till?
                  Ja. Bytte rum och sån skillnad.
                  https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
                  Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

                  Kommentar

                  • Superpescado
                    • March 2020
                    • 715

                    Imorgon har karet varit igång 1 vecka. Just nu händer det inte mycket, la in 1-2 växter till bara. Om 1 vecka till ska jag göra första vattenbytet och ge första dosen pmdd.
                    just nu längtar jag bara till jag kan sätta i massa kolglödstetra som kolmer ge liv till akvariumet.
                    Klicka på bilden för större version

Namn: 20200910_181816.jpg
Visningar: 216
Storlek: 467,6 KB
ID: 2421862

                    Kommentar

                    • Suseris
                      • September 2020
                      • 1

                      Här lär jag mig mycket. har precis fått ett akvarium av min granne och kan ingenting.
                      Facket ST

                      Kommentar

                      • Superpescado
                        • March 2020
                        • 715

                        Ursprungligen postat av Suseris
                        Här lär jag mig mycket. har precis fått ett akvarium av min granne och kan ingenting.
                        Hej och välkommen!
                        vad roligt att du lär dig något från tråden. Finns mycket smarta tips från kloka zoopetare här. Jag köpte mitt första akvarium för 1 halv år sen. Nu kan jag iaf lite mer, tack vare alla trådar och folk som svarar på alla frågor

                        Kommentar

                        • flygrc
                          • June 2006
                          • 2755

                          Ser fint ut, kommer bli bra när det växt till sig. Termometern får lite väl mycket blickfång på sig.
                          https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
                          Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

                          Kommentar

                          • Superpescado
                            • March 2020
                            • 715

                            Ursprungligen postat av flygrc
                            Ser fint ut, kommer bli bra när det växt till sig. Termometern får lite väl mycket blickfång på sig.
                            Haha ja det har du helt rätt i. Jag har inte tänkt på det. Ska flytta på den, bra input!

                            Kommentar

                            • flygrc
                              • June 2006
                              • 2755

                              Ursprungligen postat av Superpescado

                              Haha ja det har du helt rätt i. Jag har inte tänkt på det. Ska flytta på den, bra input!
                              Man blir lätt hemmablind
                              https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
                              Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

                              Kommentar

                              • Nando

                                • October 2017
                                • 6050

                                Det ser jättesnyggt ut! Tycker växterna redan verkar ha vuxit. Kul!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...