SA juwel rio 125L

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Superpescado
    svarade
    Ursprungligen postat av Munin
    Fina bilder på Santos! Får väl se om han också utvecklar sig till en stor katt!

    Ok mina malar är väldigt skygga, men de har ju bara varit här i en vecka och situationen i akvariet är ju inte heller optimal så det kanske bidrar, hoppas på att de åtminstone ska våga sig ut vid matning lite längre fram. Minns att sist jag hade akvarium vill mer eller mindre alla komma fram om det vankades god mat. Du har 3 totalt?
    Ja mamman var mindre, så hoppas han inte blir alltför stor.

    4 st har jag, men honan gömmer sig i stubben, och kommer enbart fram på natten tyvärr.

    Lämna en kommentar:


  • Munin
    svarade
    Fina bilder på Santos! Får väl se om han också utvecklar sig till en stor katt!

    Ok mina malar är väldigt skygga, men de har ju bara varit här i en vecka och situationen i akvariet är ju inte heller optimal så det kanske bidrar, hoppas på att de åtminstone ska våga sig ut vid matning lite längre fram. Minns att sist jag hade akvarium vill mer eller mindre alla komma fram om det vankades god mat. Du har 3 totalt?

    Lämna en kommentar:


  • Superpescado
    svarade
    Ursprungligen postat av Munin
    Är malarna mycket aktiva på dagen? För övrigt fick min katt mig precis att tänka på Santos(de är lite lika fast min är en gumma då såklart), hur är det med katten?
    Nej det skulle jag inte säga att dom är. Dom 2 mindre är lite aktiva om det kommer fram mat. Men de ligger mest o trycker i qökert förvar.

    Va roligt, Santos mår bara bra. Men oj vad han växer. Nu är han 5 månader och det är färdigväxta när de är ca 3 år. Hans pappa väger 10 kg
    Klicka på bilden för större version

Namn: 20210416_162511.jpg
Visningar: 129
Storlek: 522,8 KB
ID: 2429917Klicka på bilden för större version

Namn: 20210415_181449.jpg
Visningar: 136
Storlek: 290,6 KB
ID: 2429918Klicka på bilden för större version

Namn: 20210415_181413.jpg
Visningar: 137
Storlek: 220,1 KB
ID: 2429919

    Lämna en kommentar:


  • Superpescado
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Det är roligt att stenen har samma färg som malen också. Tittar man lite slarvigt ser det nästan ut som två malar
    Haha när jag tittar snabbt ibland så tror jag ofta att det är en mal där. Framförallt nu när det dammat över den lite med sand

    Lämna en kommentar:


  • Munin
    svarade
    Är malarna mycket aktiva på dagen? För övrigt fick min katt mig precis att tänka på Santos(de är lite lika fast min är en gumma då såklart), hur är det med katten?

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Det är roligt att stenen har samma färg som malen också. Tittar man lite slarvigt ser det nästan ut som två malar

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Jättefin mal och det sista fotot är toppenbra!

    Lämna en kommentar:


  • Superpescado
    svarade
    Försökte ta några bilder idag. Blev iaf nån fin på en utav malarna

    Klicka på bilden för större version

Namn: 20210416_213112.jpg
Visningar: 171
Storlek: 254,7 KB
ID: 2429876Klicka på bilden för större version

Namn: 20210416_213125.jpg
Visningar: 170
Storlek: 273,9 KB
ID: 2429877Klicka på bilden för större version

Namn: 20210416_213057.jpg
Visningar: 177
Storlek: 216,7 KB
ID: 2429878

    Lämna en kommentar:


  • Superpescado
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Klart jag kikar in! Jag gillar din tråd
    Du är mycket uppskattad

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Klart jag kikar in! Jag gillar din tråd

    Lämna en kommentar:


  • Superpescado
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Tycker ditt kar är väldigt fint Superpescado!
    Kul att du fortsätter kikar in här

    Lämna en kommentar:


  • Superpescado
    svarade
    Ursprungligen postat av Saya

    Alla typer som finns känns det som!
    tycker det har blivit betydligt mer senaste dagarna, speciellt det gröna på rötterna och stenarna, har inte tillsatt easycarbo på några dagar och sänkte antalet ljustimmar, känns som att det ökade på algerna.

    Rensade bort lite javaormbunke som hade ganska långt brunt "skägg" på undersidan idag. Tog bilder nu på en del, luftbubblorna beror på vattenbyte för nån timme sen. Har också grönt på glaset, skrapade bort lite vid vattenbytet. Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_20210413_192546.jpg
Visningar: 254
Storlek: 345,6 KB
ID: 2429770Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_20210413_192605.jpg
Visningar: 246
Storlek: 371,0 KB
ID: 2429771Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_20210413_192627.jpg
Visningar: 240
Storlek: 423,2 KB
ID: 2429772Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_20210413_192714.jpg
Visningar: 233
Storlek: 571,7 KB
ID: 2429773
    Jag kan hålla med Munin om att det ser väldigt fint ut med algerna, men jag förstår att du vill bli av med dom. Jag hade väldigt mycket snabbväxande växter och har väl det fortfarande, vilket motverkar algtillväxt. Hur går det för dig nu?

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Tycker ditt kar är väldigt fint Superpescado!

    Lämna en kommentar:


  • lan
    svarade
    Dimma ljuset hjälper också.

    Lämna en kommentar:


  • Fiskburken
    svarade
    Ursprungligen postat av Munin
    Skulle bra gärna vilja veta hur man får gröna alger på rötter och stenar! Några tips?
    För lång belysningsperiod och gott om näring hjälper rätt bra vill jag minnas från mitt eget kar, men så riskerar man få rejält om alger på rutorna också vilket är mindre dekorativt. Dessutom på växter, vilket är problematiskt på långsamväxande släkten typ Anubias.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...