Framtidsplaner

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nando

    • October 2017
    • 6054

    Hur är det med dig nu TT?

    Kommentar

    • TurtleTurd
      • November 2019
      • 131

      Hej

      Jodå det är bra.
      Dock är all tid uppbokad på en massa måsten.
      Så det händer inte mycket med mina planer angående akvarier, tyvärr.
      Men det kommer nog en tid för det också.
      Jag får njuta av alla bilder som ni andra lägger upp och vara med i era diskussioner.
      Så har jag kanske större chans att mitt akvarie blir bra när det blir läge.

      Kommentar

      • Nando

        • October 2017
        • 6054

        Trist med alla måsten, men så är det ju i perioder. Kul ändå att du läser och är med!

        Kommentar

        • David12
          • March 2023
          • 1

          Ja jag får väl hoppas att jag kan få till lite växter som gör inredningen lite mjukare i alla fall.
          Senast redigerad av admin; 26 March 2023, 17:29.

          Kommentar

          • Elliotfiske10
            • February 2023
            • 195

            Ursprungligen postat av Sleaper

            Jag hade nog startat med originalbelysningen, den kan ju räcka beroende på växtval. Det som kan vara lite irriterande är att en ramp multilux inte täcker hela karet på djupet. Det blir alltså dåligt med ljus i den övre delen utmed fram- och bakruta. Märks framför allt när fiskarna simmar i den övre delen utmed rutan, även höga växter i bakant blir dåligt belysta. Märkte detta i mitt Lido 200 som har samma djup. Men det går att komplettera med en ytterligare ramp och annat luckset i framtiden, ifall man vill ha mer och bättre spridning på ljuset.
            har du några tips på bättre ljus än multilux? mitt gick precis sönder innan vi skulle mörklägga hela akvariet för algblommning.... som tur va! Inga fiskar i ändå men har du några bra ljus för rio 180 ? letat flera timmar nu hittar bara multilux....

            Kommentar

            • Elliotfiske10
              • February 2023
              • 195

              tycker också multilux inte är den bästa men hittar verkligen ingen för 180 rio

              Kommentar

              Arbetssätt...