Framtidsplaner

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tyko
    • April 2015
    • 279

    #61
    Jag tycker det ser ut som en clownkilli (Epiplatys annulatus) på bilderna, men kan ha fel.

    Kommentar

    • TurtleTurd
      • November 2019
      • 131

      #62
      Vet inte varför ena bilden kommer två gånger men men.
      Det ser inte ut så heller när jag går in och försöker ändra mitt inlägg.
      Aja, så blev det i alla fall

      Kommentar

      • stefant
        • January 2009
        • 783

        #63
        Ursprungligen postat av Tyko
        Jag tycker det ser ut som en clownkilli (Epiplatys annulatus) på bilderna, men kan ha fel.
        Det måste väl vara den...

        Kommentar

        • TurtleTurd
          • November 2019
          • 131

          #64
          Ja det var den jag tyckte var mest lik. Men jag tyckte det var ganska stor skillnad på färgen. Men jag antar att du har rätt.

          Tack för svar Tyko

          Kommentar

          • Nando

            • October 2017
            • 6054

            #65
            Hur går det med planerna?

            Kommentar

            • TurtleTurd
              • November 2019
              • 131

              #66
              Hej Nando

              Det går segt. Försöker mest hitta ett normaltillstånd med den nya familjemedlemmen. Sen läggs mycket energi på jobbet. Varje dag är ett steg närmre arbetslöshet för tillfället. Går inget bra alls. Så projektet får finnas i fantasins värld ett tag till. Får se hur länge. En bra sak är ju i alla fall att jag försöker spara så mycket pengar det bara går just nu för att ha när/om det blir A-kassa inom kort. Så skulle vi landa ett lite större projekt på jobbet så har jag ju lite på kontot. Och då finns det ju medel för mitt projekt

              Aja, negativt och mörker, det vänder nog en vacker dag.

              Kul att någon visar intresse i alla fall.
              Jag följer fortfarande allt som händer här på Zoopet och jag längtar tills jag har gjort verklighet av mitt projekt, så jag kan bidra med lite roligt här på forumet.

              Mvh TT

              Kommentar

              • Nando

                • October 2017
                • 6054

                #67
                Det låter tungt. Hoppas det ordnar sig på jobbet så att du slipper bli arbetslös och istället kan använda en del av pengarna till projektet.

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  #68
                  Så trist med ditt jobb TT. Du är så påläst och jag riktigt känner hur mycket du önskar dig ett kar, men hobby är inte speciellt billig så läget för dig just nu är inte med dig.
                  Så varför inte redan nu skriva en önskelista till T0MTEN

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • TurtleTurd
                    • November 2019
                    • 131

                    #69
                    Ja, vi skall väl inte måla fan på väggen men det ser inte så bra ut som sagt. Men denna lågkonjunkturen kommer också vända. Som alla andra innan. Och det finns ju andra företag som säkert klarar krisen bättre. Så det kommer ordna sig. Kommer bara ta lite tid just nu.

                    Tomtemor har redan listan
                    Det tråkiga är ju bara att hon har samma plånbok som mig

                    Nä som sagt, nu ska vi inte vara så nedslagna och bittra (syftar alltså på mig).
                    Jag kommer få detta gjort och under tiden så kan jag titta på allt som alla ni andra delar med er av.
                    Dessutom har jag ju två små kar som jag kan pula lite med.
                    Jag har faktiskt några saker som jag har tänkt kolla om någon har svar på, angående dessa.
                    Men jag har inte tagit någon bild på det än, så jag får återkomma med dessa frågor och bilder.

                    Mvh TT

                    P.S. Tack för lite pepp Nando och Inger, det behövs väl lite då och då för oss alla

                    Kommentar

                    • Nando

                      • October 2017
                      • 6054

                      #70
                      Absolut - pepp behöver vi alla ibland! Sköt om dig!

                      Kommentar

                      • Nando

                        • October 2017
                        • 6054

                        #71
                        Hade du några frågor och bilder du skulle återkomma med? Är nyfiken

                        Kommentar

                        • TurtleTurd
                          • November 2019
                          • 131

                          #72
                          Hej Nando

                          Jo jag har lite problem med mitt 54-liters.
                          Det har bildats någon brunaktig massa i sanden på detta kar.
                          Jag vet inte om det är, det berömda, cyano eller om det är dåligt skött kar?
                          Det jag har läst innan är att man absolut inte skall ner och köra med häverten i sanden.
                          Så det har jag ju alltså låtit bli.

                          Hoppas någon kan säga mig vad detta är och vad det beror på.
                          Än så länge har jag kört på att sitta lugnt i båten och inte gett mig ner och bökat.
                          Men det kanske är det jag skall göra?

                          Klicka på bilden för större version

Namn: Bild 5.jpg
Visningar: 106
Storlek: 424,2 KB
ID: 2418889

                          Kommentar

                          • åheim
                            • April 2006
                            • 13117

                            #73
                            Så ser ett akvariumgrus ut när det matas och smuts från fisk bryts ner... nerbrutet organiskt avfall blir typ jord och så fungerar det, så uppkommer våran matjord.
                            Störs du av att se "smuts" vid kanten kan du bara dra med fingret eller en tandborste.
                            Viva Leo Buscaglia

                            Kommentar

                            • TurtleTurd
                              • November 2019
                              • 131

                              #74
                              Hej Åheim

                              Tack för ett extremt snabbt svar

                              Nej, jag stör mig inte på det.
                              Jag bara tänkte att det kanske är något som kan vara farligt för fiskarna.
                              Cyano skall väl vara ganska hälsofarligt för dom små liven.

                              Kommentar

                              • åheim
                                • April 2006
                                • 13117

                                #75
                                Själv håller jag på att försöka få till en hel botten täckt med nerbrutet organiskt avfall. Tycker det ser naturligt och vackert ut med en brun mulm botten och se allt smått liv som uppstår i detta mulmlager Mina fiskar söker ofta efter snacks i mulmen
                                Viva Leo Buscaglia

                                Kommentar

                                Arbetssätt...