Lido 200 Asien tema

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Sleaper
    svarade
    H.Difformis tar upp kampen mot crypto.. :-) Dags för saxen idag.

    Lämna en kommentar:


  • Sleaper
    svarade
    Tackar! Roligt att det inte bara är jag som tycker det ändå är rätt trevligt fastän inget av hardscape längre syns, utan bara en djungel av crypto och lite annat. Finns ett bestånd av Difformis som du noterade samt Rotala H´ra och några Sagittaria som kämpar för att få plats..

    Lämna en kommentar:


  • cambru
    svarade
    Jag tycker det är jättefint! Ser ut som någon h.difformis-variant där oxå, den är en favorit hos mig. Får så fina blad när den trivs!
    Ett kar som tar udden av vilken vardagsstress som helst

    Lämna en kommentar:


  • Jenny_E
    svarade
    Ursprungligen postat av Sleaper

    Kolla: https://www.youtube.com/watch?v=ur6tMg6FhqY
    Filmen är inte direkt dagsaktuell.

    Fiskar i karet är: Marmorgurami, Fembandsbarb, Siamensis och rasbora hengli. Har adderat några Odessabarber på försök. Tanken är att nästa scape kommer att domineras av Odessabarber och Rasbora hengli..
    Tack, den länken funkade. Fint!
    Odessa är fina, och rasbororna har jag alltid varit svag för. Tanken har slagit mig att ha Asientema istället för SA i kommandr 250 liters.

    Lämna en kommentar:


  • Sleaper
    svarade
    Ursprungligen postat av Jenny_E
    Filmen funkade inte för mig, är det nåt mer än marmorgurami du har i?
    Kolla: https://www.youtube.com/watch?v=ur6tMg6FhqY
    Filmen är inte direkt dagsaktuell.

    Fiskar i karet är: Marmorgurami, Fembandsbarb, Siamensis och rasbora hengli. Har adderat några Odessabarber på försök. Tanken är att nästa scape kommer att domineras av Odessabarber och Rasbora hengli..

    Lämna en kommentar:


  • Jenny_E
    svarade
    Filmen funkade inte för mig, är det nåt mer än marmorgurami du har i?

    Lämna en kommentar:


  • Sleaper
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Det är jättevackert och ser så harmoniskt ut!
    Tack! Harmoniskt är nog ett bra ord för att beskriva detta kar. Sen har jag ju låtit hela scapen drunkna i crypto, men det har också varit gött att se det växa som det vill..

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Det är jättevackert och ser så harmoniskt ut!

    Lämna en kommentar:


  • Sleaper
    svarade
    Cryptomania.. Kliar i fingrarna att få göra något nytt i detta karet. Men det tar ändå emot på något sätt, när karet funkar så bra och kräver ett minimum av skötsel.

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Syns att du kan växtgrejen. Väldigt bra snurr i ditt akvarium. Kanske inte utan anledning att jag fråga dig om råd angående co2 för ett tag sedan.

    Lämna en kommentar:


  • admin
    svarade
    Kan man ha bambu i akvariet? Har för mig att man bara pluggar igen ändarna med silikon.

    Det är supersnyggt!

    Lämna en kommentar:


  • Sleaper
    svarade
    Tack! Det är nog Javaormbunken du tänker på, variant "Trident". https://tropica.com/en/plants/plantd...nt'(008G)/4424

    Lämna en kommentar:


  • LindaAlgo
    svarade
    Vacker är det i alla fall. Vad är det för växt som du har längst till höger med smala gröna blad?

    Lämna en kommentar:


  • Sleaper
    svarade
    Dags för en rejälare ansning i karet i helgen. Växer igen på nolltid känns det som, eller så är det jag som "glömmer" att tiden går.

    Lämna en kommentar:


  • Sleaper
    svarade
    Ursprungligen postat av LindaAlgo
    Riktigt snyggt kar!
    Tack! Det har ju inrett sig själv, kan man säga .

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...