En bunker, två rum med akvarium.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • ICC
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Det kommer nog bli toppen med en ordentlig grupp fjärilar i karet!
    Det tror jag med, speciellt efter att sett dina foto. Om ca 2 veckor så...

    Någon som har ide om någon trevlig L-mal på runt decimetern (som vuxen)? Har börjat snegla mot L134 eller L174. Just 134:an tror jag skulle passa fint.
    En fem-sex grenmalar hade varit snyggt också. Sturisoma Aureum har jag haft tidigare, kanske ska testa en annan sort av Sturisoma släktet.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Det kommer nog bli toppen med en ordentlig grupp fjärilar i karet!

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Ursprungligen postat av c90368

    Ja men det är väl helt underbart, någon som har tålamod och inser att tiden för inkörning behövs
    Haha, jag har resten av livet kvar. Förhoppningsvis ska jag inte behöva stressa. Sen är det trevligt att ha något att se framemot.

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    svarade
    Ursprungligen postat av ICC
    Återstår att köpa in 10-15 fjärilsciklider samt några L-malar av de mindre arterna. Får bli till nästa månad då jag anser att akvariet är helt inkört.
    Ja men det är väl helt underbart, någon som har tålamod och inser att tiden för inkörning behövs

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Tack Cambru

    Lämna en kommentar:


  • cambru
    svarade
    Mycket fint akvarium och fiskar! Dina corydoras har jag inte sett förut, supersnygga!

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Oj, så fina bilder! Ska bli kul att se hur scalarerna utvecklas också!

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Avslutar med en snygg Blue Daimond. Han/Hon skimra så jäkla snygg just i den stunden så telefonen åkte upp i all hast. Tråkigt med reflektionerna men de brukar inte lyssna så bra när man ber dem stå stilla medans man förbereder

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Har även försiktigt börjat introducera lite fisk. Dels några Corydoras Similis som jag själv odlat fram. Sedan från butik köpte jag fyra stycken Scalarer, blå neon heter de tydligen. Inte sett tidigare, men de kanske blir fina. Tiden får utvisa. Det är ändå Red Back jag vill ha senare.
    Svart fantomtetra har jag aldrig haft, så de ska bli intressanta att se hur de är. Skoj att hanarna har svarta fenor medans honorna har röda inslag. Efter Zoopet Väst träffen observerade jag hos Thomas hans Nannostomus Beckfordi. Rackarens snygga. Tyvärr hade butiken bara två stycken, så jag får beställa fler framöver. Just Nannostomus släktet är nog den tetran som jag gillar mest. Mortenhaleri som jag har i ett separat akvarium är den finaste tycker jag. Men Beckfordi är inte långt efter.

    Återstår att köpa in 10-15 fjärilsciklider samt några L-malar av de mindre arterna. Får bli till nästa månad då jag anser att akvariet är helt inkört.
    Senast redigerad av ICC; 05 May 2019, 17:14.

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Uppdaterar i tråden lite. Vattenbyte och lite annat fix har blivit gjort idag. Tycker för övrigt att våren och det härliga vädret gjort sig påmind här på forumet. Inte riktigt lika aktivt i forumsflödet. Men så ska det banne mig vara. Sol och behagliga temperaturer lockar ut en från akvariehörnorna .

    Var på Ikea häromdagen och hittade då denna växtlampa. Blev nyfiken på att testa den då den har mer av det riktiga ljusspektur som växterna vill ha. Den andra lampan är ju bara en kallvit LED-lampa med 6500 kelvin som motsvarar dagsljus, som i och för sig har funkat mycket bra. Tycker att gullrankan och vattenfikusen börjar dra iväg nya skott. Ska bli intressant och se om det blir ytterligare fart på växterna ovan vatten nu med den nya lampan.
    Senast redigerad av ICC; 05 May 2019, 17:13.

    Lämna en kommentar:


  • LindaAlgo
    svarade
    Ursprungligen postat av ICC

    Nu har jag limmat, å det verkar inte påverkat vatten, fiskar eller växter. Köpte ju som sagt ett helt vanligt super-snabb-lim på Clas Ohlsson. Gjorde det igår kväll och allt ser frid och fröjd ut så här ett dygn senare. Återstår att se om javaormbunken vill vara med även om några veckor. Har också äntligen hittat några rejäla plantor av Vallisnerian jag letat efter.
    Wow så fint!

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Oj, vad bra det blev och vad fint ytväxterna växer! Kul att det funkade med limmet. Tycker javan hamnade helt rätt !

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Två av de tuffaste Cyprichromis hanarna spänner sig i kampen om vem som ska vara Alfa. Lite suddigt foto då de är ruggigt snabba och håller sig ganska långt bak i akvariet när man flaggar med en läskig telefon.

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Nu börjar även ytväxterna återhämta sig efter flytten för några veckor sedan.

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Har du limmat något än?
    Nu har jag limmat, å det verkar inte påverkat vatten, fiskar eller växter. Köpte ju som sagt ett helt vanligt super-snabb-lim på Clas Ohlsson. Gjorde det igår kväll och allt ser frid och fröjd ut så här ett dygn senare. Återstår att se om javaormbunken vill vara med även om några veckor. Har också äntligen hittat några rejäla plantor av Vallisnerian jag letat efter.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...