En bunker, två rum med akvarium.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • ICC
    svarade
    Ursprungligen postat av Inger H
    Grattis till kakaduabebbar och till ditt fina nyiredda kar, där kommer dina nya apisar att trivas. Bild på dessa snart

    //Inger
    Tack Inger! Bild kommer!
    Önskar jag kunde maila upp några fina Apistogrammor till dig också. Vad jag har förstått är du inte lika lyckligt lottat, som att gå in i en butik och spana och välja bland olika Apistos. Men å andra sidan har du en natur utan dess like runt knuten. DET är många avis på kan du tro.

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Ursprungligen postat av Ekenberg
    Kul nu händer det mycket i karen, när det här Corona eländet är slut måste jag ge mig ut på en roadtrip i landet och besöka dig och dina kar. Jag tror ju det hade gått alldeles utmärkt med bolivianer och förstår att det känns lite tomt. Jag hade ju mina bolivianer med mina kurvciklider och det var en perfekt kombo, de brydde sig överhuvudtaget inte om varandra. Så någon garanti är det ju inte men jag tror det hade funkat bra.
    Du är så välkommen Ekenberg. Du kan ju få leverera diskusarna själv när det är dags. Jag betalar för fisk och bränsle så klart.
    Då kanske jag inte är så fel ute med att komplettera med några Bolivianer. Jag får grubbla några nätter.

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Vad roligt med yngel och nyinrett kar! Berätta gärna hur baenschin utvecklas, det är en sorts apis jag själv har tänkt att testa.
    Det ska jag absolut göra. Saken var den att jag svängde förbi en butik idag med span efter sådana som du har, Nijsseni. Just den hade de inte men det gick ett fint par av Baenschin som jag köpte då honan var riktigt fräsig i sin svart-gula bläs. Hanarna däremot, Baenschi och Nijsseni är ganska snarliga. En fläck vid roten av stjärtfenan ska tydligen skilja dem åt. Säkert samma firre från olika geografer bara. Foto kommer om några dagar när de kommit sig till rätta.

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Grattis till kakaduabebbar och till ditt fina nyiredda kar, där kommer dina nya apisar att trivas. Bild på dessa snart

    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • Ekenberg
    svarade
    Kul nu händer det mycket i karen, när det här Corona eländet är slut måste jag ge mig ut på en roadtrip i landet och besöka dig och dina kar. Jag tror ju det hade gått alldeles utmärkt med bolivianer och förstår att det känns lite tomt. Jag hade ju mina bolivianer med mina kurvciklider och det var en perfekt kombo, de brydde sig överhuvudtaget inte om varandra. Så någon garanti är det ju inte men jag tror det hade funkat bra.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Vad roligt med yngel och nyinrett kar! Berätta gärna hur baenschin utvecklas, det är en sorts apis jag själv har tänkt att testa.

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Och till sist ett av mina 105 liters som jag gjort om, och som gått till sig under en och en halv vecka med ett gäng Endlershanar. Nja, sand och skumfilter är det samma som innan så det är hyfsat inkört ändå. Det jag gjorde var att jag lyfte ut sanden och lade ett lager med JBL Aquabacis efter inspiration från Sleaper´s tråd Lido 200 Asien. Inredde såsom jag önska, plantera nya växter och lade ner en massa ek och boklöv på det. Endlerna ser ut att må toppen, så idag blev det ett par Apistogramma Baebschi som jag nyss släppt i. Hoppas de kommer att trivas.
    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_4412.jpg
Visningar: 187
Storlek: 120,6 KB
ID: 2416569

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Sen har jag en annan rolig grej. Upptäckte att min A. Cacatuoides hona var ovanligt gul och svart med ryckigt beteende. Jo man anar och hoppas ju, mycket riktigt. En liten flock yngel vaktar hon över nu sen 3-4 dagar tillbaka. Paret och dess yngel går ensamma i akvariet så goda förhoppningar finns att de skall klara sig. Ni ser några av ynglen på roten under honan.
    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_4395.jpg
Visningar: 163
Storlek: 105,4 KB
ID: 2416567

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Dags för en liten uppdatering. Mina Laetacara Dorsigera ser ut att trivas. De är 6 stycken i ett 540 liters, tillsammans med 5 stycken unga Scalarer. Känns ändå lite tomt i akvariet. Kanske skulle vilja lägga till 4 Bolivianska Fjärilar. Två relativt lugna arter av ciklider. Personligen tror jag att det skulle funka. Vad tror ni andra, är det en sund idé eller är det dumt?
    Några foto på Dorsigera. Ett på vad jag tror är en hane som börjar blomma ut. Den lite mer bleka håller sig ofta nära den troliga hanen...så kanske är det en blivande partner... eller bara en lillebror
    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_4410.jpg
Visningar: 160
Storlek: 109,2 KB
ID: 2416564Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_4408.jpg
Visningar: 161
Storlek: 113,7 KB
ID: 2416565

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Ja, fota gärna! Kul att det rullar på i karen. Hoppas ni haft ett skönt påsklov.

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    De mår till synes bra! De har acklimatiserat sig i sitt nya hem och simmar runt, äter som de bör. Kan fota vid tillfälle och lägga upp. Mest varit inne och läst på Zoopet mellan varven
    Det snurrar på och fungerar bra i bunkern. Javaorbunkarna jag limma för ett tag sedan ser fortfarande pigga ut, så hopp finns att de snart börjar sprida sig.
    Har varit lite frånvarande nu över påsk och barnens påsklov. Mest bara varit inne här och läst.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Hur mår nykomlingarna nu?

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Ursprungligen postat av Plejaderna

    Kanske för att ICC rensade butiken på de?
    Stämmer bra. Köpte de 6 stycken som fanns. Tror det var karet överst i mitten på den akvarieväggen där växtakvarierna står.

    Lämna en kommentar:


  • Plejaderna
    svarade
    Ursprungligen postat av stefant
    Min närmaste butikk. Men jag har inte sett sådana där.
    Kanske för att ICC rensade butiken på de?

    Lämna en kommentar:


  • stefant
    svarade
    Min närmaste butikk. Men jag har inte sett sådana där.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...