En bunker, två rum med akvarium.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ICC
    • November 2006
    • 1310

    Klicka på bilden för större version

Namn: Tömning 540.jpg
Visningar: 305
Storlek: 63,2 KB
ID: 2424151
    Då var jag igång med med att göra om detta 540 liters. Kändes lite avigt att plocka/riva inredningen. Men den nya set up´en kommer nog att bli bra när det är klart, om några veckor. Tog också en rejäl stund att fånga upp fiskarna. Nu är bara L-malar och pansarmalarna kvar. De åker upp när vattnet och sanden åker ur. Kommer att ta några steg varje dag framöver.

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Det blir spännande och intressant att följa detta nya projekt!
      Jag har gjort en liknande grej nyligen, vet hur joxigt det kan bli.
      Tänker att du gör precis rätt, att ta några steg i taget.
      Senast redigerad av Mats Bryzell; 21 November 2020, 23:55.

      Kommentar

      • Nando

        • October 2017
        • 6050

        Kul att du är igång! Ska bli spännande att se hur du får till det denna gång!

        Kommentar

        • Superpescado
          • March 2020
          • 715

          Följer med spänning!

          Kommentar

          • Marten64

            • July 2012
            • 1020

            Jag är också på tåget!
            / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

            Kommentar

            • RickardN
              • April 2020
              • 83

              Mycket fina bilder!
              Jag vill också ha en bunker..

              Kommentar

              • ICC
                • November 2006
                • 1310

                Tack följare för att ni bumpar tråden. Arbetet står kvar som på min sist inlagda bild. Till helgen tömmer jag det helt. Under tiden letar jag efter en begagnad (eller köper en ny) Btn modul som jag skall göra till en terass för att få nivåskillnad i bottenregionen. Fortsättning följer, om än sakta. Har inte bråttom, bara kul att dra ut på det roliga.

                Kommentar

                • ICC
                  • November 2006
                  • 1310

                  Klicka på bilden för större version

Namn: CE7ED18B-CAAE-4F35-9901-30B582DE2D38.jpeg
Visningar: 195
Storlek: 70,4 KB
ID: 2424376
                  Akvariet tömt. Rutorna skall få sig en rengöring. Efter det är det dags att börja passa in den nya inredning.

                  Kommentar

                  • ICC
                    • November 2006
                    • 1310

                    Klicka på bilden för större version

Namn: AA48F8AE-5D84-47E0-A66F-7821EA06FC5C.jpeg
Visningar: 215
Storlek: 78,3 KB
ID: 2424379
                    Inhandlade detta igår. Hittade ingen BTN modul som var min tanke att bygga en terass på botten utan. Däremot fann jag en bra rot som skall sågas till och gå från bakruta till sidoruta under den fastlimmade BTN bakgrunden. Den BTN slimline som är på bilden skall Även den sågas till och användas bakom roten/sluta tätt mot bottenglas. Dess syfte skall vara att hålla sand på plats bakom roten.
                    De vita Juwel modulerna skall och användas till förhöjningar på botten, men i andra sidan av karet. Inte nöjd med dess färg. Hoppas kunna maskera de med sten och växter, såvida jag inte ”rullar” de i silikon och strör bottensand på.

                    Kommentar

                    • ICC
                      • November 2006
                      • 1310

                      Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        BE3E637F-DFBE-4223-9039-B1B37E4A260A.jpeg Visningar:	0 Storlek:	66.8 kB ID:     	2424381Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        E4C8AE95-9EF5-4040-86A5-E995D4B863E3.jpeg Visningar:	0 Storlek:	66.9 kB ID:     	2424382
                      Haft denna rot i akvariet i tre års tid. Ville bara visa hur vattnet, den organiska nedbrytningen och säkert en del malar nött ner träet. Man ser tydligt var vattennivån varit. Skall tillbaka i akvariet.
                      Senast redigerad av ICC; 29 November 2020, 16:50.

                      Kommentar

                      • ICC
                        • November 2006
                        • 1310

                        Klicka på bilden för större version

Namn: AAD5E4FD-A697-49B4-AC56-10E21CE9AC22.jpeg
Visningar: 194
Storlek: 74,9 KB
ID: 2424384
                        En annan del som brutits ner kraftigt genom åren är denna del jag byggde. De svarta ”propparna” är från tidigare grenar som varit fastgjutna men brutits ner. Denna inredningsdel är nu förbrukad och kastad. Den satt till höger i karet och fungerade som Mangrowedel.

                        Kommentar

                        • c90368

                          • September 2006
                          • 5973

                          Att bygga terrasser i karet har varit något jag haft många tankar kring, men mina små försök har aldrig lyckats. Ska bli spännande att följa ditt projekt.
                          Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                          http://www.youtube.com/user/c90368
                          /Maths

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Följer med intresse jag med

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • ICC
                              • November 2006
                              • 1310

                              Ursprungligen postat av c90368
                              Att bygga terrasser i karet har varit något jag haft många tankar kring, men mina små försök har aldrig lyckats. Ska bli spännande att följa ditt projekt.
                              Håller med. Inte så lätt. Ämnet har varit uppe på forumet massor med gånger. En nöt för oss akvarister som vill ha höjdskillnader i bottensubstratet att knäcka.
                              Lätt att det blir fyrkantigt och lodräta väggar. Risk att min idé blir så också. Återstår att se om jag lyckas något så när. Därav tanken med roten, just att "väggen" skall vara levande av träets natur och inte för ögat se ut som en rak vägg. Skall bli kul att skapa och se resultatet.

                              Kommentar

                              • Nando

                                • October 2017
                                • 6050

                                Jag följer med intresse!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...