En bunker, två rum med akvarium.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ICC
    • November 2006
    • 1310

    Ynglen växer fort nu tycker jag!

    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_4540.jpg
Visningar: 220
Storlek: 87,0 KB
ID: 2417202

    Kommentar

    • Nando

      • October 2017
      • 6050

      Så söt!

      Kommentar

      • Plejaderna
        • March 2007
        • 347

        Meni gud! Hur söt får man lov att vara
        Omnia vincit amor; et nos cedamus amori

        Kommentar

        • ICC
          • November 2006
          • 1310

          Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_4594.jpg
Visningar: 188
Storlek: 76,8 KB
ID: 2417524
          Ytterligare någon mm större. Storlek och utveckling börjar verkligen dra igång, speciellt nu när de börjar kunna ta större föda.

          Kommentar

          • ICC
            • November 2006
            • 1310

            Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_4591.jpg Visningar:	0 Storlek:	126.0 kB ID:     	2417526
            De Laetacara Dorsigera jag köpte för ett tag sedan börjar komma i stämning. 2 par har bildats. Vi får se hur det går. Superkul att titta på revirpinket. Men det är knappt att paren rör varandra vilket är skönt.
            Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_4598.jpg Visningar:	0 Storlek:	123.0 kB ID:     	2417527
            Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_4608.jpg
Visningar: 179
Storlek: 124,3 KB
ID: 2417529
            När det gäller Bolivianerna så börjar de också röra på sig. En, vad jag tror är hane, börjar bli praktfull. Några av de andra Bolivianerna accepteras att simma nära, medans andra jagas iväg.
            Senast redigerad av ICC; 15 May 2020, 08:31.

            Kommentar

            • ICC
              • November 2006
              • 1310

              Efter att Nando visat bilder i sin tråd på en vacker Apistogramma Nijsseni hona för ett tag sedan, så väcktes vill ha begäret i Bunkern. Sagt och gjort, 2+2 beställdes den 4 maj och igår kom de till en av de butiker jag gärna besöker. Hade väntat mig 4 små bleka individer där det skulle vara omöjligt att avgöra hane eller hona. Men jag får faktiskt säga att jag blev positivt överraskad. Stora och fina.
              (Därav pm till dig Inger. Du har ju tyvärr haft lite oflyt med beställa Apisto´s tidigare. Du fick info i ditt pm)
              Så nu får jag hoppas att acklimatiseringen går fint. De fyra har placerats i ett relativt sparsamt inrett kar. Jag vill se vilket par som verkar fungera bäst. När det är gjort skall sedan det paret få flytta till ett sedan tidigare inrett/omgjort 105 liters i min ställning.
              Bilder på nyinkoppade fiskar. De har bara varit i karet ca 30 minuter, så just därför tror jag de kan bli bra. Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_4613.jpg Visningar:	0 Storlek:	57.9 kB ID:     	2417531
              Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_4614.jpg Visningar:	0 Storlek:	71.7 kB ID:     	2417532Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_4615.jpg Visningar:	0 Storlek:	118.4 kB ID:     	2417533
              Senast redigerad av ICC; 15 May 2020, 11:47.

              Kommentar

              • ICC
                • November 2006
                • 1310

                Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_4592.jpg
Visningar: 195
Storlek: 111,8 KB
ID: 2417535
                Akvariet som det stabilaste paret ska få flytta in i framöver.

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av ICC
                  Efter att Nando visat bilder i sin tråd på en vacker Apistogramma Nijjseni hona för ett tag sedan, så väcktes vill ha begäret i Bunkern. Sagt och gjort, 2+2 beställdes den 4 maj och igår kom de till en av de butiker jag gärna besöker. Hade väntat mig 4 små bleka individer där det skulle vara omöjligt att avgöra hane eller hona. Men jag får faktiskt säga att jag blev positivt överraskad. Stora och fina.
                  (Därav pm till dig Inger. Du har ju tyvärr haft lite oflyt med beställa Apisto´s tidigare. Du fick info i ditt pm)
                  Så nu får jag hoppas att acklimatiseringen går fint. De fyra har placerats i ett relativt sparsamt inrett kar. Jag vill se vilket par som verkar fungera bäst. När det är gjort skall sedan det paret få flytta till ett sedan tidigare inrett/omgjort 105 liters i min ställning.
                  Bilder på nyinkoppade fiskar. De har bara varit i karet ca 30 minuter, så just därför tror jag de kan bli bra. Klicka på bilden för större storlek Namn:	 IMG_4613.jpg Visningar:	0 Storlek:	57.9 kB ID: 	2417531
                  Klicka på bilden för större storlek Namn:	 IMG_4614.jpg Visningar:	0 Storlek:	71.7 kB ID: 	2417532Klicka på bilden för större storlek Namn:	 IMG_4615.jpg Visningar:	0 Storlek:	118.4 kB ID: 	2417533
                  Väldigt fina och dessutom färgade redan, lite fett på benen också, det är bra . Hoppas att du snart får små minisar . Ja du ICC, jag är i valet och kvalet vad jag ska beställa för fiskar, SA- listan hos grossisten blir bara mindre och mindre.
                  Du har verkligen lyckats kanon med ditt kar (sista bilden), som gjort för apisar - ser så hemtrevligt ut

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av ICC
                    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_4592.jpg
Visningar: 195
Storlek: 111,8 KB
ID: 2417535
                    Akvariet som det stabilaste paret ska få flytta in i framöver.
                    Det är den här bilden jag menar i förra inlägget

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Nando

                      • October 2017
                      • 6050

                      Vad roligt att apisarna kommit och dessutom redan ser så fina ut! Ditt kar ovan är ju helt perfekt inrett för ett par nijsseni. Riktigt fint är det också!

                      Kommentar

                      • Nando

                        • October 2017
                        • 6050

                        Fasen ICC vad sugen jag blir på att besöka dig och få se dina fina kar i verkligheten! När den värsta Corona-krisen väl lägger sig kanske jag kan planera in en resa söderut?

                        Kommentar

                        • ICC
                          • November 2006
                          • 1310

                          Tack Nando och Inger.
                          Du är välkommen Nando. Familjen kan ju alltid ta en semester till Danmark. Tivoli är uppskattat av både vuxna och barn. Men som du säger, när Corona behagar stilla sig. Bunkern ligger längst vägen mellan där du bor och Danmark

                          Kommentar

                          • Nando

                            • October 2017
                            • 6050

                            Jag har en svägerska med familj i Malmö. Man och barn får hänga där så åker jag till dig. Spikat!

                            Kommentar

                            • ICC
                              • November 2006
                              • 1310

                              Ursprungligen postat av Nando
                              Jag har en svägerska med familj i Malmö. Man och barn får hänga där så åker jag till dig. Spikat!
                              Spikat. Kul!

                              Kommentar

                              • Nando

                                • October 2017
                                • 6050

                                Kommentar

                                Arbetssätt...