En bunker, två rum med akvarium.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ICC
    • November 2006
    • 1310

    Ursprungligen postat av Nando
    Hur gick det med fjärilshanen och larverna?
    Inte så bra tyvärr. Honan vakta ivrigt över grop med nykläckta yngel. Dagen efter var även honan död och givetvis yngel borta. Dessutom dog 2 kolglödstetor. Stod och studera övriga fiskar (Endlers) noga och kunde till min besvikelse se vita prick. Inte mycket, men en del honor börja utveckla vita prick. Så nu har jag behandlat hela helgen och skall så göra i två dagar till. Antingen hade fjärilarna sjukdomen med sig, eller så utveckla Endlerna det av lite stress över nya fiskar. Har märkt att just Endlershonor utvecklar vita prick om man stressar dem tex vid håvande eller annan större grej som händer i akvariet vid tidigare tillfälle.

    Kommentar

    • ICC
      • November 2006
      • 1310

      Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_4448.jpg
Visningar: 293
Storlek: 118,9 KB
ID: 2416799
      Har sålt mina Diskusar och gjort om lite i 310 liters. Mina L134 har fått flytta in hit och därmed fått mer yta att röra sig på. Men ett akvarium med bara L-malar kan bli lite statiskt, så lite liv i form av 30 st Pristella Maxillaris. Jo de Egyptiska munruvarna är också kvar här i.

      Kommentar

      • ICC
        • November 2006
        • 1310

        Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_4450.jpg
Visningar: 282
Storlek: 126,6 KB
ID: 2416801
        Även Bolivianska Fjärilsciklider inhandlades till 540 liters akvariet. Foto på fiskarna ca 2 timmar efter isläpp. Med anledning fortfarande bleka och passiva.
        Varken tetrorna eller Bolivianerna är inköpta från butiken där jag köpte de numera döda fjärilscikliderna. Så här är jag inte orolig för Vita prick.

        Kommentar

        • ICC
          • November 2006
          • 1310

          Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_4453.jpg
Visningar: 278
Storlek: 88,4 KB
ID: 2416803
          Suddig och dålig bild pga att jag zoomat med mobilen. Men ynglen från A. Cacatuides verkar klara sig fint och äter massor med micromask och skalad artemia. Kul.

          Kommentar

          • Plejaderna
            • March 2007
            • 347

            Så tråkigt att läsa om dina fjärilar och vitaprick på Endlershonor.

            Jag förstår inte varför det är så svårt att hitta bra fjärilar?
            Omnia vincit amor; et nos cedamus amori

            Kommentar

            • Nando

              • October 2017
              • 6050

              Tråkigt med fjärilarna och vita prick. Hur gick behandlingen? Roligt dock att kakaduaynglen lever och att du har köpt bolivianer! Det är en robust fisk. Jag har fortfarande kvar tre gamla boliviantanter som jag köpte när mellankaret var nytt.

              Kommentar

              • ICC
                • November 2006
                • 1310

                Ja det är trist med fjärilarna. Inget flyt med dem just nu kan jag erkänna. Är så nyfiken på fjärilarna som Plajaderna köpt hem.
                Vita pricken som dök upp är ett minne blott. Behandlar man direkt så är det en förhållandevis god sjuka som är lätt att slå ner.

                Kakaduaynglen lever än och växer ganska fort. De börjar bli självständiga och tar längre och länge utflykter. Honan har åter igen börjat visa intresse för sin upp och ner vända blomkruka. Hanen verkar inte vara sen att visa upp sig. Så jag funderar lite på att tillfälligt lyfta ut hanen för att undvika ny lek. Om ny lek sker så gissar jag att kullen som är på uppväxt hamnar i kläm och deras liv blir kortvarigt.

                Kommentar

                • Nando

                  • October 2017
                  • 6050

                  Jätteskoj med kakaduorna! Det är nog som du skriver, att en ny lek snart är igång.

                  Kommentar

                  • Plejaderna
                    • March 2007
                    • 347

                    Glad att läsa att vitaprick är borta. Jag är nyfiken på hur det går för dina Bolivianska fjärilar. Har de färgat ut?
                    Omnia vincit amor; et nos cedamus amori

                    Kommentar

                    • ICC
                      • November 2006
                      • 1310

                      Ursprungligen postat av Plejaderna
                      Jag är nyfiken på hur det går för dina Bolivianska fjärilar. Har de färgat ut?
                      Nä det tycker jag nog inte att de gjort än, men på väg lite i alla fall. De bolivianska fjärilarna är troligen ganska unga. Jag köpte sju stycken, och först ska de säkert rangordna sig inom gruppen. De verkar däremot fungera ypperligt med de Laetacara Dorsigera som finns i samma akvarium. Inga som helst munhuggningar än.
                      Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_4505.jpg
Visningar: 211
Storlek: 148,3 KB
ID: 2417049Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_4508.jpg
Visningar: 232
Storlek: 109,8 KB
ID: 2417050

                      Kommentar

                      • Plejaderna
                        • March 2007
                        • 347

                        De ser jättefina ut ICC. Skall bli så spännande följa de. Snälla lova att du kommer lägga ut många bilder och så ofta det bara går.
                        Omnia vincit amor; et nos cedamus amori

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Dina bolivianer ser jättefina ut ICC, färgen kommer...

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • ICC
                            • November 2006
                            • 1310

                            Så klart Plajaderna, att jag skall uppdatera när tid ges.
                            Tack Inger.

                            Annars är det lugnt i Bunkern. Har lyft ut Kakaduaparet så att ynglen får lite behagligare miljö och kan koncentrera sig på att äta.
                            Och som jag skrev i Nandos tråd. Jag har beställt 2 par av Apistogramma Nijsseni. Sen om det verkligen levereras två par återstår att se.

                            Kommentar

                            • Nando

                              • October 2017
                              • 6050

                              Kul med nya apisar! Jag tycker dina bolivianer ser riktigt lovande ut!

                              Kommentar

                              • Plejaderna
                                • March 2007
                                • 347

                                Följer med spänning hur det kommer gå med leveransen... Det är bara lite för få nya bilder ICC.....
                                Omnia vincit amor; et nos cedamus amori

                                Kommentar

                                Arbetssätt...