En bunker, två rum med akvarium.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nando

    • October 2017
    • 6058

    Vad roligt med yngel och nyinrett kar! Berätta gärna hur baenschin utvecklas, det är en sorts apis jag själv har tänkt att testa.

    Kommentar

    • Ekenberg
      • December 2017
      • 3910

      Kul nu händer det mycket i karen, när det här Corona eländet är slut måste jag ge mig ut på en roadtrip i landet och besöka dig och dina kar. Jag tror ju det hade gått alldeles utmärkt med bolivianer och förstår att det känns lite tomt. Jag hade ju mina bolivianer med mina kurvciklider och det var en perfekt kombo, de brydde sig överhuvudtaget inte om varandra. Så någon garanti är det ju inte men jag tror det hade funkat bra.

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Grattis till kakaduabebbar och till ditt fina nyiredda kar, där kommer dina nya apisar att trivas. Bild på dessa snart

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • ICC
          • November 2006
          • 1310

          Ursprungligen postat av Nando
          Vad roligt med yngel och nyinrett kar! Berätta gärna hur baenschin utvecklas, det är en sorts apis jag själv har tänkt att testa.
          Det ska jag absolut göra. Saken var den att jag svängde förbi en butik idag med span efter sådana som du har, Nijsseni. Just den hade de inte men det gick ett fint par av Baenschin som jag köpte då honan var riktigt fräsig i sin svart-gula bläs. Hanarna däremot, Baenschi och Nijsseni är ganska snarliga. En fläck vid roten av stjärtfenan ska tydligen skilja dem åt. Säkert samma firre från olika geografer bara. Foto kommer om några dagar när de kommit sig till rätta.

          Kommentar

          • ICC
            • November 2006
            • 1310

            Ursprungligen postat av Ekenberg
            Kul nu händer det mycket i karen, när det här Corona eländet är slut måste jag ge mig ut på en roadtrip i landet och besöka dig och dina kar. Jag tror ju det hade gått alldeles utmärkt med bolivianer och förstår att det känns lite tomt. Jag hade ju mina bolivianer med mina kurvciklider och det var en perfekt kombo, de brydde sig överhuvudtaget inte om varandra. Så någon garanti är det ju inte men jag tror det hade funkat bra.
            Du är så välkommen Ekenberg. Du kan ju få leverera diskusarna själv när det är dags. Jag betalar för fisk och bränsle så klart.
            Då kanske jag inte är så fel ute med att komplettera med några Bolivianer. Jag får grubbla några nätter.

            Kommentar

            • ICC
              • November 2006
              • 1310

              Ursprungligen postat av Inger H
              Grattis till kakaduabebbar och till ditt fina nyiredda kar, där kommer dina nya apisar att trivas. Bild på dessa snart

              //Inger
              Tack Inger! Bild kommer!
              Önskar jag kunde maila upp några fina Apistogrammor till dig också. Vad jag har förstått är du inte lika lyckligt lottat, som att gå in i en butik och spana och välja bland olika Apistos. Men å andra sidan har du en natur utan dess like runt knuten. DET är många avis på kan du tro.

              Kommentar

              • ICC
                • November 2006
                • 1310

                Haha, vad ser jag nu medans jag sitter i skriver. Fjärilslek. Hum, hoppas de lever även om tre månader.
                Inte bara solskensinlägg. Köpte 2 par fjärilar i onsdags. I butik gick de i samma kar och just dessa två par dominera på varsin sida. De såg riktigt välmående och starka ut så jag köpte dem. Redan i lördags var två stycken döda tyvärr, de kom heller inte till sin form de hade i butiken i mitt kar. Däremot det andra paret såg lite bättre ut men absolut inte som i butiken. Var så klart lite nervös att detta par också skulle trilla av, men så istället har de blommat ut idag och lagt rom. Kul.
                Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_4415.jpg
Visningar: 210
Storlek: 98,7 KB
ID: 2416578

                Kommentar

                • ICC
                  • November 2006
                  • 1310

                  Nu behaga Baenschi honan visa sig. Hanen har jag inte sett än
                  Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_4421.jpg
Visningar: 204
Storlek: 75,4 KB
ID: 2416582

                  Kommentar

                  • Nando

                    • October 2017
                    • 6058

                    Den honan har en riktigt häftig teckning! Snygg! Roligt också med fjärilsrom

                    Kommentar

                    • Nando

                      • October 2017
                      • 6058

                      Berätta mer hälsar Nyfiken i en strut !

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av ICC

                        Tack Inger! Bild kommer!
                        Önskar jag kunde maila upp några fina Apistogrammor till dig också. Vad jag har förstått är du inte lika lyckligt lottat, som att gå in i en butik och spana och välja bland olika Apistos. Men å andra sidan har du en natur utan dess like runt knuten. DET är många avis på kan du tro.
                        Det där låter helt okey och rättvist, jag är avis på alla era fiskbutiker och ni andra på min underbara natur

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • ICC
                          • November 2006
                          • 1310

                          Idag så dök Baenschi hanen upp i samband med matning.
                          Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_4430.jpg
Visningar: 185
Storlek: 115,2 KB
ID: 2416629

                          Kommentar

                          • ICC
                            • November 2006
                            • 1310

                            När det gäller fjärilscikliderna så är det både dur och moll. Tror inte de överlever 1 månad till ens. Av fyra stycken har jag bara 1 kvar i princip. Så fort har de aldrig dött innan.
                            Rommen har kläckts och honan har flyttat larverna till en grop i sanden. Lite illa valt ställe då det är precis under matningshålet i täckglaset. Hon ser pigg ut i alla fall. Hanen däremot har troligen inte ett dygn kvar. Vilar på en sten ganska högt upp i akvariet och andas väldigt fort. Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_4434.jpg Visningar:	0 Storlek:	118.7 kB ID:     	2416631Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_4435.jpg Visningar:	0 Storlek:	75.5 kB ID:     	2416632

                            Kommentar

                            • Nando

                              • October 2017
                              • 6058

                              Vad konstigt med fjärilarna. Hoppas några yngel klarar sig i alla fall.

                              Apisen är jättefin!

                              Kommentar

                              • Nando

                                • October 2017
                                • 6058

                                Hur gick det med fjärilshanen och larverna?

                                Kommentar

                                Arbetssätt...