En bunker, två rum med akvarium.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nando

    • October 2017
    • 6050

    Så fina de är!

    Kommentar

    • Plejaderna
      • March 2007
      • 347

      Ursprungligen postat av ICC
      Klicka på bilden för större storlek Namn:	 IMG_4287.jpg Visningar:	0 Storlek:	79.9 kB ID: 	2415668Klicka på bilden för större storlek Namn:	 IMG_4286.jpg Visningar:	0 Storlek:	84.4 kB ID: 	2415669
      Mina yngel av zebramalarna börjar visa sig mer och mer. Dessa upptäckte jag i mitten av november(se inlägg #339.) De växer, om än långsamt. Uppskattningsvis 2,5 centimeter nu. Kul att se dem mer frekvent och följa dem. Gäller att sitta still, minsta rörelse så drar de in i gömmorna igen. Satt en bra stund med mobilen i läge innan jag fick dem på foto.
      Ah så tjusiga! Och du lyckades få bilder på de!
      Omnia vincit amor; et nos cedamus amori

      Kommentar

      • ICC
        • November 2006
        • 1310

        Ja dom är riktigt tjusiga. Vänta länge som f** på att de skulle lägga sig hyfsat nära en vuxen Zebra eller pansarmalarna för att få referens på storleken.

        Kommentar

        • Plejaderna
          • March 2007
          • 347

          Ursprungligen postat av ICC
          Ja dom är riktigt tjusiga. Vänta länge som f** på att de skulle lägga sig hyfsat nära en vuxen Zebra eller pansarmalarna för att få referens på storleken.
          Starkt jobbat! Jag klarar bara typ några minuter sedan börjar mina händer skaka.
          Omnia vincit amor; et nos cedamus amori

          Kommentar

          • stefant
            • January 2009
            • 783

            Ursprungligen postat av ICC
            Vildfångade enligt butiken, Laetacara Dorsigera.
            I vilken butik köpte du dem?

            Kommentar

            • ICC
              • November 2006
              • 1310

              Akvarietjänst Malmö.

              Kommentar

              • stefant
                • January 2009
                • 783

                Min närmaste butikk. Men jag har inte sett sådana där.

                Kommentar

                • Plejaderna
                  • March 2007
                  • 347

                  Ursprungligen postat av stefant
                  Min närmaste butikk. Men jag har inte sett sådana där.
                  Kanske för att ICC rensade butiken på de?
                  Omnia vincit amor; et nos cedamus amori

                  Kommentar

                  • ICC
                    • November 2006
                    • 1310

                    Ursprungligen postat av Plejaderna

                    Kanske för att ICC rensade butiken på de?
                    Stämmer bra. Köpte de 6 stycken som fanns. Tror det var karet överst i mitten på den akvarieväggen där växtakvarierna står.

                    Kommentar

                    • Nando

                      • October 2017
                      • 6050

                      Hur mår nykomlingarna nu?

                      Kommentar

                      • ICC
                        • November 2006
                        • 1310

                        De mår till synes bra! De har acklimatiserat sig i sitt nya hem och simmar runt, äter som de bör. Kan fota vid tillfälle och lägga upp. Mest varit inne och läst på Zoopet mellan varven
                        Det snurrar på och fungerar bra i bunkern. Javaorbunkarna jag limma för ett tag sedan ser fortfarande pigga ut, så hopp finns att de snart börjar sprida sig.
                        Har varit lite frånvarande nu över påsk och barnens påsklov. Mest bara varit inne här och läst.

                        Kommentar

                        • Nando

                          • October 2017
                          • 6050

                          Ja, fota gärna! Kul att det rullar på i karen. Hoppas ni haft ett skönt påsklov.

                          Kommentar

                          • ICC
                            • November 2006
                            • 1310

                            Dags för en liten uppdatering. Mina Laetacara Dorsigera ser ut att trivas. De är 6 stycken i ett 540 liters, tillsammans med 5 stycken unga Scalarer. Känns ändå lite tomt i akvariet. Kanske skulle vilja lägga till 4 Bolivianska Fjärilar. Två relativt lugna arter av ciklider. Personligen tror jag att det skulle funka. Vad tror ni andra, är det en sund idé eller är det dumt?
                            Några foto på Dorsigera. Ett på vad jag tror är en hane som börjar blomma ut. Den lite mer bleka håller sig ofta nära den troliga hanen...så kanske är det en blivande partner... eller bara en lillebror
                            Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_4410.jpg
Visningar: 158
Storlek: 109,2 KB
ID: 2416564Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_4408.jpg
Visningar: 158
Storlek: 113,7 KB
ID: 2416565

                            Kommentar

                            • ICC
                              • November 2006
                              • 1310

                              Sen har jag en annan rolig grej. Upptäckte att min A. Cacatuoides hona var ovanligt gul och svart med ryckigt beteende. Jo man anar och hoppas ju, mycket riktigt. En liten flock yngel vaktar hon över nu sen 3-4 dagar tillbaka. Paret och dess yngel går ensamma i akvariet så goda förhoppningar finns att de skall klara sig. Ni ser några av ynglen på roten under honan.
                              Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_4395.jpg
Visningar: 161
Storlek: 105,4 KB
ID: 2416567

                              Kommentar

                              • ICC
                                • November 2006
                                • 1310

                                Och till sist ett av mina 105 liters som jag gjort om, och som gått till sig under en och en halv vecka med ett gäng Endlershanar. Nja, sand och skumfilter är det samma som innan så det är hyfsat inkört ändå. Det jag gjorde var att jag lyfte ut sanden och lade ett lager med JBL Aquabacis efter inspiration från Sleaper´s tråd Lido 200 Asien. Inredde såsom jag önska, plantera nya växter och lade ner en massa ek och boklöv på det. Endlerna ser ut att må toppen, så idag blev det ett par Apistogramma Baebschi som jag nyss släppt i. Hoppas de kommer att trivas.
                                Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_4412.jpg
Visningar: 184
Storlek: 120,6 KB
ID: 2416569

                                Kommentar

                                Arbetssätt...