En bunker, två rum med akvarium.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Nando

    • October 2017
    • 6050

    Karet är snyggt i alla fall ! Vad heter växten längst till vänster? Har du bestämt vilken/vilka sorts dvärgciklider du ska köpa sedan?

    Kommentar

    • Ekenberg
      • December 2017
      • 3910

      Jättekul med liv i tråden igen. Och otroligt snygga smyckestetror, mina leker ju och ynglar av sig men är ute alla lika röda. Fina kar har du

      Kommentar

      • ICC
        • November 2006
        • 1310

        Ursprungligen postat av Ekenberg
        Jättekul med liv i tråden igen. Och otroligt snygga smyckestetror, mina leker ju och ynglar av sig men är ute alla lika röda. Fina kar har du
        Den smyckestetran jag postade bild på är Nannostomus Mortenhaleri.
        De du har är Beckfordi. Såg dem hos dig på Zoopet-träffen och gillade även den varianten. Skaffade likadana till det 540 där scalarerna går.

        Kommentar

        • ICC
          • November 2006
          • 1310

          Ursprungligen postat av Nando
          Karet är snyggt i alla fall ! Vad heter växten längst till vänster? Har du bestämt vilken/vilka sorts dvärgciklider du ska köpa sedan?
          Nando, växten är denna https://www.zoopet.com/vaxter/vaxt.php?NR=42
          Har inte funderat så noga på vilka ciklider jag vill komplettera med senare. Först måste akvariet hitta tillbaka till balansen. Kanske Bolivianer, eller Schackbrädor som jag sneglat länge på. Men då måste balansen absolut finnas där. Eller så gör jag en blandning av fisk. Ibland blir jag så sugen på att ha vanliga hederliga Palettciklider, kanske ett 20 tal Kilfläcksrasboror och trevliga zebrafiskar på ytan...fisksoppa som det kallas ibland. Tiden för tala för vad det blir, troligen inget förens mitten av mars. Har 3 veckors utbildning på jobb samt en vecka i Egypten på schemat först. Perfekt tillfälle att låta akvariet vila med mindre fisk och matning.

          Kommentar

          • Ekenberg
            • December 2017
            • 3910

            Ursprungligen postat av ICC

            Den smyckestetran jag postade bild på är Nannostomus Mortenhaleri.
            De du har är Beckfordi. Såg dem hos dig på Zoopet-träffen och gillade även den varianten. Skaffade likadana till det 540 där scalarerna går.
            Då får det bli den röda varianten i något av mina kommande kar riktigt snygga.

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Kanonfina kar och fiskar!
              Strategien med att låta karet vila lite är klockren!

              Kommentar

              • ICC
                • November 2006
                • 1310

                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                Strategien med att låta karet vila lite är klockren!
                Ja jag tror det är den vägen som är den rätta.

                Kommentar

                • Nando

                  • October 2017
                  • 6050

                  Tack för namnet på växten. Jag har haft den men den var inte i närheten av lika snygg och välmående som din. Kanske får testa igen. Bolivianer är ju trevliga och okomplicerade. Schackbräden har jag ingen erfarenhet av men de verkar spännande. Oavsett vad du väljer i slutändan ska det bli roligt att följa!

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Fina bilder på vackra fiskar, är också avundsjuk på dina fina Nannostomus.m, synd att dom kostar en slant .

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • ICC
                      • November 2006
                      • 1310

                      Händer inte lika mycket i bunkern som det verkar göra hos er andra. Känns ändå kul att forumet blommar upp en aning. Kom hem från semester i Egypten i söndags middag, så jag har haft lite skön Zoopet läsning för att komma ikapp på söndagskvällen. Valde att inte kolla medier under semestern och det var riktigt skönt att sätta mobilen i flygplansläge hela veckan. Men nu är jag här igen. Saknade mina akvarium de sista dagarna.
                      Det enda som skett i mina akvarium är att jag koppade in 8 stycken L134:or innan avresan. Och sedan lite förvånande att jag plötsligt har två Apistogramma Cacatuoides hanar i akvariet. Honan, som jag tydligt valde ut i butiken som solklar hona har nu utvecklats till en hane. Uppenbarligen har inte firrarna tagit skada med att vara utan mat i en vecka. Kan inte se att jag förlorat någon, än i alla fall.

                      Kommentar

                      • ICC
                        • November 2006
                        • 1310

                        Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_3878.jpg
Visningar: 258
Storlek: 178,9 KB
ID: 2413053Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_3879.JPG
Visningar: 255
Storlek: 35,5 KB
ID: 2413054
                        Snorkling i Röda Havet

                        Kommentar

                        • ICC
                          • November 2006
                          • 1310

                          Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_3759.jpg
Visningar: 262
Storlek: 43,1 KB
ID: 2413056Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_3713.jpg
Visningar: 261
Storlek: 72,4 KB
ID: 2413057

                          Kommentar

                          • Ekenberg
                            • December 2017
                            • 3910

                            Välkommen hem, röda havet är väl det närmast ett fantastiskt akvarium man kan komma, vi var ju där i december för första gången. Helt otroligt klart vatten.....
                            Skönt att karen klarade sig utan dig ett tag.

                            Kommentar

                            • Nando

                              • October 2017
                              • 6050

                              Kul att du är tillbaka! Fina bilder också!

                              Kommentar

                              • Nando

                                • October 2017
                                • 6050

                                Hur är läget med/hos dig ICC?

                                Kommentar

                                Arbetssätt...